PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1700 Road Star custom (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník romahrnc
Vloženo 26.8.2014
Aktualizováno 11.2.2018
Zobrazeno 11 873x
HODNOCENÍ PROFILU OD 36 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasika všech klasik ...bělobokky, drátěná kola, řemen, karbec, softail odpružení...objem 1700ccm a mnoho chromu

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Lion Racing (Frýdek-Místek) - Od Přemka jsem si motorku nechal dovést na objednávku...maximální spokojenost s komunikací, vyřízením veškerých formalit (TP, STK...) Můžu 100% doporučit. Další motorka bude opět od něj...

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Jedním slovem...obrovská! mezihra...Moje "motorkářská" kariéra začala letos (2014) na jaře motosalonem v Brně. A okoukáváním supersportů Honda CBR 600RR a Yamaha R6...stánek Harley Davidson jsem ale vynechat nemohl, a tam to začalo - Fatboy a Softtail Deluxe. Krása...a pak tipmoto.COM, motorkari.CZ a recenze a inzeráty. Na začátek jsem si říkal, koupím hondu shadow 750 ccm...cena se mi zdála v přijatelných mezích...(do 100tis)...ale pak to přišlo - inzerát na XV 1700 roadstar...no a láska byla na světě...tak si říkám...udělám autoškolu (suzuki bandit 600) letos a příští rok koupím moto...ale volání bylo silnější, takže v květnu zadána poptávka po XV 1700 roadstar, nějaká světlá metalíza, pokud možno co nejlepší stav, a nějaké rozumně vypadající doplňky...no a je doma...

Motorku bych doporučil pro - Asi pro toho, kdy ji chce a troufne si nani...jsem úplným začátečníkem a v "pohodě"...:-)

Doplňky na motorce - No pár jich tam je:

Kuryakyn: plotny, gripy, pedály, kryt sytiče, zadní stupačky, dobíjení na řídítkách, Brzdový pedál zadní brzdy, řadička - přední část.

Originál Yamaha Star: čelní plexi silverado, světelná rampa, padací rám, opěrka spolujezdce, nosič, pevné brašny, a nosič za opěrku, lemy na předním a zadním blatníku, slzy - postranní lemy zadního blatníku blatníků

vzduchový filtr K&N - pratelný

výfuk cobra USA Power Pro HP 2 Into 1: měl jse mtrochu obavy, aby motorka nestřílela do výfuku, či to nedělalo problémy, ale zdá se, že i při studeném startu je to v pořádku. Zvuk: no comment...opravdu paráda! Dunivý, hluboký zvuk...opravdu povedené...





Průměrná spotřeba - 5.39 l/100km

Recenze

25.8.2014 - 180km
První cesta byla z Havířova do Brna. Obrovský respekt...na motorkách mám najeto celkem: "hodně málo" = autoškola, testování HD demo tour (2x 45min)...a ano, myslím si o sobě že jsem blázen -> první motorka a rovnou ROADSTAR...no nic, když jsem ji poprvé viděl, tak jsem pochyboval, že ji někde nepoložím...ale nakonec se zadařilo a vše dopadlo v pohodě...Z Ostravy do Olomouce po dálnici a pak na Přerov a po méně frekventovaných cestách na seznamování docela příjemné...Má moc dobrý zátah, docela mě překvapil čekal jsem ho, ale je famózní

Další dojmy budu postupně připisovat, jak něco najezdím.

8/2014 - 350km

Tak mám najeto zase o něco více...zjistil jsem, že můj výjezd z garáže, nesmí být ani trochu vlhký, jinak na motorce prostě nevyjedu - dost blbý, musím s tím začít něco dělat. Takže nesmí pršet a jen svítit sluníčko

Jinak se seznamujeme, na rovině úplná paráda, tah motoru je super -> jak po stránce nástupu (krásně čitelnej, pěkně plynulej a hned "odspodu") tak i svou velikostí...je to parník, ale dá se to udžet i s mými malými zkušenostmi, jen člověk musí trochu přemýšlet. V zatáčkách se s tím trochu peru, musím se naučit zvolit správnou stopu (jezdím trénovat kolem Blanska a Jedovnice) a držet, někdy (asi 2x ) brousím stupačkama, ale od toho tam jsou

Všude kam dojedu tak budí, na můj vkus až příliš velkou, pozornost. motorka je docela líbivá. Jinak i za zvukem se lidé "bohužel" často otáčí...takže ve vesnicích se krotím na "probublání" a minimum plynu...

Světelná rampa skvěle svítí v noci, můžu doporučit!

Jinak poznatky z jízdy ve dvou: nevím, jestli je to tím, že nemám zkušenosti, ale je to na řízení dost cítit, když mi přítelkyně vleze dozadu (cca 55KG). O manipulaci na místě raděj pomlčím, tam je to těžký i bez ní )

9/2014 - 550km

Vyzkoušena jízda v noci...tam není opatrnosti asi nikdy dost...ale musím říci, že světelná rampa svítí opravdu skvěle -> bohužel až moc, jelikož na mě každá druhá plechovka bliká, takže to budu muset trochu sklopit...ale jinak paráda...dostávám ji více do ruky, ale ve dvou si stále nejsem tak jistej, snad se to podá...

Poptal jsem si tady u nás v Brně servis v 25.000km v YAMAHA PEMM...výměna olejů (motor + převodovka), svíček, filtrů, seřízení všecho včetně ventilů...cena: 7 - 8 tis...no je to dost, ale asi se tomu nevyhnu, ale chci teďka jezdit, tažke to měsíc počká...chci vyměnit jeětě pneu..teď mám Brigestone exedra a půjdou tam DUNLOP 404 ww...uvidíme, jestli se nějak změní jízdní vlastnosti (doufám že ještě k lepšímu.

9/2014 - 800km

Tak najeto zase o kousek více...až na drobné "kolize" paráda...odřel jsem si výfuk v zatáčce...mám moto o kousek snížený a jel jsem ve dvou, z kopce a prudká zatáčka na pravou stranu a mimo drhnutí plotny jsem doma zjistil, že drhl i výfuk...je to zespoda docela dost, ale nedá se nic dělat. Jinak se jezdí parádně, jen mě vždy dostane při strartu...téměř pokaždé zapomenu pustit benzínový kohout, takže po cca 1 minutě dojde benzín a startuju znova Všude budí obrovskou pozornost...

10/2014 - 1600km

Tak mi tachometr ukázal 1000mil...
JNemůžu říci 100%, ale již jsme se s ROADSTAROU seznámili...jede parádně...zatím jen samé pozitiva...nic mě zatím nepřekvapilo. Nedávnou jsem ji celou odstrojil, včetně zadních kufrů, pevného rámu na ně atd...poznatek: bez zadní sedačky spolujezdce vypadá lépe... musím říci, že ať potkám jakoukoli jinou motorku, tak ta moje je všechny "převálcuje" -> ano je to jen můj subjektivní dojem, protože pro každého je ta jeho nejkrásnější...viděl naživo modely 2015 od HD -> jsou krásný, ale... jinak zatím 100% spolehlivost... vše šlape jak má...rozhodl jsem se Yamaze dopřát, před zimním odpočinkem servis -> udělám ho kousek od baráku v YAMAHA PEMM BRNO, bude se jednat o komplet servis po 25.000km (seřízení, a výměno všeho co jde ) + výměna obou pneu...jak jsem psal, dám tam DUNLOP 404WW...aktuální Brigestone mají vzorek v pohodě, ale jsou již po stranách zpuchřelé a to celkem dost (i v mezerách na vzorku) a 8tis mě za klid při jízdě stojí...přemýšlel jsem, zda servis udělat teď nebo až na jaře a jsem za jednoznačné teď...na jaře jen sednu a jedu a nebudu řešit servis + gumy...zkusil jsem párkrát natankovat VERVA100 a musím říci, že se celkově zklidnil běh motoru...výkonově jsou rozdíly asi minimální. Přidal jsem pár fotek z podzimního toulání krajinou.



10/2014 - 1700km - po servisu

Dnes jsem si motku po 3 dnech vyzvedl ze servisu. A musím pochválit servis YAMAHA PEMM BRNO - perfektní péče a komunikace. Cena je nakonec taky "dobrá". Trochu konkrétněji, co se dělalo a měnilo. Motorku jsem koupil když měla najeto něco přes 25.000km -> ale dle stavu oleje jsem chtěl ještě pár KM najezdit, než dám motorce komplet servis(ujeto cca 1500km), takže velký servis jsem dělal na 27.000.
Rozsah:
Olej v motoru YAMALUBE 4 20W50 (4,25l)
Olejový filtr K&N (303c - chromový design)
Olej v převodovce - GL5 GEAR OIL 0,5l
filtr vzduchový -> vypraný + impregnace olejem
seřízení spojky
promazání všech bowdenu
seřízení ventilových vůlí (jeden ventil byl malinko"hnutý" jinak v pořádku)
výměna svíček - 4x DPR7EA-9
seřízení karburátoru
promazání hlavy řízení
dotažení všech šroubů
kontrola a měření brzdové kapaliny (v pořádku, je jak nová)
kontrola brzdových destiček (cca 40%)
nové pneu (přední + zadní) ( DUNLOP D404F + R WW TT)
napnutí řemenu
kontrola palivového sytému

všechno toto se "přikazuje" vyměnit a jsem rád že jsem to udělal...motorka jela ze servisu parádně, zatím jsem ji nevyzkoušel na delší cestu, ale věřím že to bude v porádku. První dojmy z nových pneu -> užasný!

Cena za servis -> nové pneu, práce a vše kolem 15.500,-Kč

na 31.000km mě čeká klasický "menší" servis (olej...) a palivový filtr, to už zvládnu udělat sám

Sezona se pomalu krátí, takže letos už se toho moc nenajede

10/2014 - 1800km

Tak nakonec víkend 11.-12.10. se vydařil...v neděli jsem najel cca 130km(trasa: Brno - Blansko - Boskovice - Kunštát - Vír - Nedvědice - Tišnov - Brno a bylo úžasný počasí. Motorka jede jak z praku...je perfektně seřízená. Snad bude ještě o víkendu hezky a ještě jendou vyjedu na "poslední" jízdu :-)

10/2014 - 2079km

A je to tady...první sezona za mnou...před zimní očista již hotová -> komplet umytí včetně podvozku a všech zákoutí...rozleštění chromových částí(dělal jsem to asi 2 hodiny :-))...leštěnka na lakované části, vše co šlo sundat, je sundané (kufry, plexi, stupačky atd...namontoval jsem i nový kryt řadící páky od KURYAKYNU (starý jsem měl prasklý), napojil nabíječku (CTEK MX 5.0) a motorku odložil do gáráže (temperovaná na cca 12stupňů celý rok)...nalil plnou nádrž a po okraj (OMW maxxmotion 100 - tankuju ho celý "rok", takže žádná změna) a do nádrže jsem dal stabilizátor paliva od Harley Davidson...a teď už jen čekám na jaro :-)

Poslední jízda byla 28.10. - po umytí jsem potřeboval aby mi motorka pořádně uschla a byla již pěkná zima.

2/2015 - 2100km

Tak první letošní jízda je za mnou...dnes bylo tak krásně, že jsem neodolal a po cca 4 měsících jsem ji natočil :-) úplně jsem zapomněl, jak krásně zní a táhne:-) už aby bylo jaro...Přidávám video:


5/2015 - 3000km

Tak 1000km letos již za mnou a můžu říci, že moto šlape jak hodinky. Menší zádrhel byl -> trochu tekl olej z výměníku oleje a hadic, které na něj doléhají -> přetěsněno v YAMAHA - ok, při té příležitosti přetěsněn i kryt primáru(prý tám byl také trochu únik), no a tam stále teče - pár kapek :), takže objednané poslední těsnění, které je by mělo těsnit hřídel jdoucí z převodovky na PRIMÁR (snad to říkám dobře). Bohužel, conově se to dost nevyplatí -> těsnění jsou otázky pár desítek korun (to poslední 300,-kč), ale ta práce...musí se sundat výfuky, kryty , vypustit oba oleje...no nic moc...zatím v tom je cca 3000,-kč a poslední oprava přede mnou :-) ale věřím, že to už borci zvládnou.

Jinak moto šlape krásně, máme za sebou pár výletů kolem komína, o víkendu se chystám na HD demo tour do Hradce Králové, tak se trochu projedu. Od PetrXX mám slíbený zadní nosič a božní lišty blatníků, tak snad bude vše pasovat a dotáhnu vzhled do dokonalosti :-) Spotřeba je cca 5,77l/100km, kdyby někdo řešil. Po servisu napíšu více, jestli už neteče. :-)

Jinak začínám přicházet na chuť karburátoru - jestli jsem pochyboval, tak teď již nepochybuji -> škoda že se už nedělají :-)







5/2015 - 3600km

První větší výlet za mnou...za den najeto cca 420km...jelo se parádně...musím říci, že počosí letos na jaře vychází. Spotřebu jsem na dálku stlačil na 4,8l/100km - což je nádhera. Od PetraXX jsem získal za skvělou "cenu" originál nosič a boční lišty na blatník...již mám přiděláno ->













6/2015 - 4200km (odo: 29.886km - 18570mil)

Tak mám za sebou další kilometry - míle. Pro velký úspěch opět přetěsnění rozvodovky - primáru -> a tentokrát jsem to vzal uz gruntu -> výměna všech těsnění, o kroužků, dokonce i papírových těsnění na rozvodovce + olejové pumpě + výměna gufera u převodovky -> fakt už tam není co vyměnit :-) to celé za 5100,-Kč (+3000,-kč) tak suma sumárum celkem 8100,-Kč. jestli ukápne kapka tak to pošlu ze skály :-)
Jinak obrovská spokojenost, jezdí parádně. Přišel jsem na chuť tomu, když nemám namontované brašny, vypadá tak nějak lépe, hodně tomu dal ten nosič a boční lišty - slzy.
Jinak se stále peru s olejem a jeho měřením -> opět mám dojem, že me to v servisu "přelili" o 1/2litru -> samo jsem to hnedka doma odčerpal. Návod říká, zahřát na provozní teplotu 60 stupňů (cca 15-20minut) jízda a pak měřit. Tak to tak dělám a přijde mi, že ho stále odčerpávám :-) hraju si s tím stále...
Jinak teďka o víkendu opět komplet vyčistěno (i trysky karburátoru) a naleštěno. Je to mazel:







8/2015 - 5900km (odo: 31.337km - 19.472mil)

Je to tady...půlka sezony je za námi, pro mě ta delší...Co je nového? poslední dobou jezdí ROADSTAR za mnohem nižší spotřebu...nevím čím to je -> asi tak netahám...ale je to:
Datum Stav tacho-metru (km) Ujeto Čerpáno Cena PHM Spotřeba Cena čerpání
11.7.2015 18793 30244 358 15,78 34,50 4,40 544,40
12.7.2015 18903 30421 177 7,93 34,50 4,48 273,60
27.7.2015 19134 30793 372 17,13 34,30 4,61 587,60
7.8.2015 19353 31146 352 14,8 34,50 4,20 510,60
9.8.2015 19472 31337 192 8,51 36,66 4,44 312,00

Takže paráda...na objem 1700ccm...měřím metodou dotankování do plna...tankuji jen VERVA 100...

Jízda: nové poznatky? asi žádné, jen jezdím a baví mě to:-) je to požitek...užívám si každý kilometr...teďka byl měsíc opravduvé vedro, teploty 35 a výš a nikdy nebyl problém, motorka je sama krasně uchladí..jen se musí jet, při zastavení ze přehřívám JÁ :-)...nikam na dlouhý - dovolenký výlet jsem nejel, jen cesty z Brna do Hradce Králové - cca 150km x 2...ale i tak musím říci, že tam se ukáže schopnost krásně žehlit nerovnosti a pohodlně ujíždět krajinou. Zase trochu experimentuju se vzhledem - sundal jsem plexi přední a taky to má svoje "plus"...jediné co, tak není slyšet to návykové bublání a "plyvání" do výfuku, jelikož více fouká...no uvidíme :-) Primár těsní, nikde nic neteče, tak paráda :-) Za cca 1500km mě čeká celosezóní servis -> budu dělat i svíčky, palivový filtr, olej atd...prostě klasický roční servis - chci ji dát maximum.

Závady? Jedna se přeci jen vyskytla, utrhl jsem závit na stupačce, takže musím udělat - obnovit nový, takže teďka jezdím sám, bez batůžku...tak je to stejně nejlepší :-)

Přidávám pár fotek, z jídy v západu slunce (více v galerii) :-)







28.9./2015 - 6994km (odo: 32.441km - 20.158mil)

Tak je to tady:-) podzim...babí léto...to co mám nejraději...bohužel, jsem byl teď skoro měsíc pryč a vracím se zpět do zimy...:-) tento víkend cesta BRNO->Hradec Králové a pěkně jsem vymrznul...to je rozdíl, jízda v tričku než jsem odjížděl a teď celý v kůži a je mi zima :-) -> musel jsem dát štít, abych nezmrznul úplně :-)

Motorka šlape jak má, je trochu poznat, že se o něco déle zahřívá, ale vše je v pořádku. Pomalu objednávám všechny věci na servis...udělám si ho sám, nic velkého mě nečeká...bude se dělat cca v 33.000km, svíčky, olej, filtry...taková ta klasika :-)

Snad ještě něco pojezdím, minulý rok jsem poslední jízdu dal 28.10.,tak uvidíme letos :-)

Fotka z dnešní jízdy:






15.10./2015 - 6994km (odo: 32.441km - 20.158mil)

Najeto není prakticky o moc víc, něž od minule...pouze jsem otestoval nový palivový filtr - již jsem započal se servisem pro letošek :-)



Letošní servisní sada:







Zatím mám hotový palivový filtr a komplet udělaný vzduchový filtr se sadou KN:






Jinak aktuální fotka - vypadá sexy :-)







28.10.2015 - 6994km (odo: 32.441km - 20.158mil)

Je to přesně rok, kdy jsem dával poslední jízdu...bohužel teďka jsem se s ježděním trochu zastavil -> frajeři v YAMAHA PEMM nějak pozapomněli udělat nový závit, který jsem si strhl, takže dáno do servisu CARTEC - SUZUKI - a na rovinu, závit udělali (1000,-Kč), ale když jsem dojel domů, tak z motorky valil olej...no vrátil jsem se hnedka zpět, že jako co to je?! Tak vyměněn o kroužek a naštěstí už to neteče!

Rozhodl jsem se, po všech těch zkušenostech ze servisu, že si většinu budu dělat sám, i když to moc neumím, ale se servisním manuálem nemůžu nadělat víc škody než hoši v servisech a budu mít jistotu, že vše bude vyměněno jak má. Takže jsem se do toho pustil, kompletní servis po roce 6000km):

Olej v motoru YAMALUBE 4 20W50 - starý byl již dost "špinavý"
Olejový filtr K&N (303c - chromový design)
Olej v převodovce - GL5 GEAR OIL 0,4l - viz * proč
filtr vzduchový -> vypraný + impregnace olejem - od K&N
promazání všech bowdenu
výměna svíček - 4x DPR7EA-9
promazání hlavy řízení
promazání karburátoru - všech jeho částí
promazání všech "hýbátek" na motorce
dotažení všech šroubů
napnutí řemenu












* již jsme tu neměli dlouho téma rozvodovka a její těsnění :-)







Tentokrát ale druhá strana rozvodovky viz obrázek (22,23) - takže rozdělaná druhá strana, sundaný "náhon" zadního kole, vyčistění osy rozvodovky, nové gufero (22) a okroužek (23) - vše jsem si dělal sám, takže mám úplnou jistotu, správně odvedené práce :-)













Dnes (2.11.2015) otestováno a neteče :-) Teď už bude snad klídek :-) Zároveň jsem si dal pro letošek poslední jízdu, motorku napíchl na nabíječku a na jaro 2016 se těším :-)

Sezona 2016

28.3.2016 - 7977km (odo: 33.424km - 20.769mil)

Sezona 2016 odstartována :-) během zimy jsem přetěsňoval a přetěsňoval - víka motoru - konkrétně dekompresor a víko elternátoru - startéru. Pro letošek mám vše snad hotovo, už jen jezdit :-)
Letos prvních 700km...skvěle šlape..nádherně se jezdí.
Letos chci udělat několik delších výletů - dovolených (Chorvatsko? Rakousko?), ještě uvidíme.












1.5.2016 - 8441km (odo: 33.888km - 21.057mil)

Mám za sebou dvě delší cesty letošního roku a můžu zase připsat nějaké info...přetěsnění, které jsem prováděl tak drží, což je skvělá zpráva :-) minulý víkend jsem absolvoval HD demo TOUR, kde jsem si půjčil ROADKING a SOFTAIL SLIM...a hodnocení? SLIM hooodně tvrdá motorka...KING krásně pohodlná, možná o něco víc něž ROADSTAR...co musím říci, tak že nové HD mají skvělé brzdy...nevím, jestli to je nevyměněnou kapalinou, ale brzdí fakt skvěle...zkusím vyměnit přední kapalinu a uvidíme, jestli to bude lepší :-) každopádně mě karburátor stále více a více přesvědčuje, že je to správná volba, ta plynulost nárustu výkonu, tak přítomnost s občasným škytnutím...to poprskávání do výfuku při ubrání plynu a zarověň žádné škubnutí, kdy elektronika při povolení plynu hned uzavře přívod benzínu a motorka je ucukaná jak koza...doporučuju, ty karburátory mají koule...bohužel, HD s karbecem je skoro nemožný už dneska koupit, takže se mi bude težko přesedlávat...

30.5.2016 - 9153km (odo: 34.600km - 21.500mil)

Mám za sebou dalších pár výletů...tento výkend jižní morava a nějakých 300km v kuse...motor šlape jak hodinky...žádná závada...po dlouhé době se mi podařilo přetěsnit vše, kde byl problém, takže si jen užívám...motorka jede jak splašená, karbec je prostě TOP...praskání do výfuků při ubrání plynu a dohořívání směsi je tak návykové :-) pokud si můžete vybrat, kupujte karburátor...stříkačka má své jasné plusy, jako je "bezstarostný start", který ale já mám při dobrém seřízení taky...jediná věc, která mě při startu může potkat, je při "teplém" startu, kdy je karbec horkej, je potřeba dodat trochu více paliva, než je pro volnoběh normálně dostačující...ale to je ta krása...šteknutí motoru...zapraskání v laufu...užívám si to...přemýšlím o HD,ale zatím nemůžu žádnou vybrat...je to těžký, karbec od HD je tak do roku 2000 a objemově je to úplně někde jinde...výkonově ani nemluvím...(147nm v 2250 otáčkách se v HD jen těžko hledá)...takže zatím nezbývá nic jiného něž se spokojit jen s japoncem :-) možná nějaké úprava moderního vstřikování na karburátor...












20.6.2016 - 9959km (odo: 35.406km - 22.000mil)

Přidáváme další míle - kilometry. Máme za sebou s ROADstarou už kolem 10.000mk...poznatky? Za poslední 2 dny najeto nějakých 500km - Orlické hory a cesta Brno - HK - Brno a přidávám ještě výlet ve dvou - zase hory. Musím říci, že mě motorka stále více překvapuje - je to opravdu lokomotiva, při nějakých 90km/h když dám "plněj" tak letí vpřed jak splašená a ručička se snad nezastaví -> nejezdím moc rychle, končím někde na 140km/h kdy motorka zdaleka neuvadá a jela by dál:-) nejlepší jsou ty dlouhý rovinky na okreskách nebo výjezdy ze zatáček, tady se ukáže úžasná stabilita (dlouhý rozvor) a komfort, který i když jsem sportovně založený a nevadí mi tvrdé motorky, oceníte při přejezdu příčných nerovností - prostě se jen pohoupete v sedle :-) Plánuju nějaký delší výlet za hranice, tak uvidíme. Jinak úpravy které mám v plánu letos udělat, pokud by nepřišla nějaká nabídka na HD budou asi pancéřové hadice na předek - vypadají moc dobře. Výkon brzd mě přijde v pohodě, ale ta estetika :-) zadek asi zatím řešit nebudu. A přemýšlím nad repasí přední vydle - udělám to celé sám, ale asi až a podzim - zábava na dlouhé zimní večery? Možná ano :-) nikde nic neteče, vše co jsem udělal tak drží - ťuk ťuk :-) je to parník a užívám si to.







1.9.2016 - 10.726 km (odo: 36.173km - 22.477mil)

Tak dalších pár kilometrů za mnou...přidávám video z teplého startu a volnoběh + trochu vytočení, tak si poslechněte. Stále pošilhávám po HD...i když teď, ty nové motory (107 - TWIN EIGHT) jsou nic moc...hold evropská unie se musí navážet do všeho dobrého :-) Zlatý karbec.



23.10.2016 - 11.658 km (odo: 37.105m - 23.056mil)

Je to tady - rok 2016 za námi. Letos najeto všeho všudy 4337km - poslední jízda před výměnou oleje a dotankování na pumpě - verva 100 plná + aditiva -> letošek úplně bez problému, nic neteče, vše šlape jak má :-) dodám ještě foto těsně před uložením (po naleštění). Jinak přes zimu asi dodělám ještě repas přední vidlice.

Mám před sebou důkladnou očistu...resp. už ji mám za sebou, včetně servisu, který je letos trochu menší:

Olej v motoru YAMALUBE 4 20W50
Olejový filtr K&N (303c - chromový design)
Olej v převodovce - GL5 GEAR OIL 0,4l - rozhodl jsem se měnit každý rok
filtr vzduchový -> vypraný + impregnace olejem - od K&N
promazání všech bowdenu
výměna svíček - 4x DPR7EA-9 - fotka níže jak vypadají po 4300km (úplně v pohodě ne to, že mám otevřené výfuky)
promazání hlavy řízení
promazání karburátoru - všech jeho částí
promazání všech "hýbátek" na motorce
dotažení všech šroubů
napnutí řemenu.





































1.4.2017 - 11.932 km (odo: 37.379m - 23.226mil)

Sezona zahájena na začátku dubna...krásná první jízda z Brna směr na Hradec Králové - zpět přes Orlické hory - cca 400km/víkend...sedl si nový olej v motoru (posupné dolití a kontrola hladiny). Motorce se po zimě moc nechtělo...ale po pár desítkách kilometru se rozjela a pak šlapala jak hodinky.

Jinak letos plánujeme první velkou motodovolenou do Chorvatska - -přes Alpy...tak snad vše dobře dopadne!

19.10.2017 - 16.251 km (odo: 41698km - 25.910mil)

Po delší pauze se hlásím s aktualizací...předně...výlet do Alp potažmo do Chorvatska vyšel :-) na jeden zátah téměř 3000km...bylo to úžasný a příští rok jedeme znova :-) - zvládli jsme Německo, Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, BaH, Maďarsko, Slovensko...detailnější cestopis teprve sepisuju :-)

Závady? Jedna malá mě po cestě potkala - prasklé lanko plynu (holt ve 170km/h na dalnicí když dávám plný a chtěl jsem dát ještě plnější - ukázat kolegovi s HD FATBOY že mu to nejede se stalo osudným). Naštěstí to bylo na konci výletu a vyřešili jsme to. Tak motorka šlapala jak hodinky. Co musím říct, tak že když jsme si motorky na cestě vyměnili, tak jsem byl moc rád, že jsem se vrátil ke své, té pravověrné s karbecem, tak jak to má být. Všem ji doporučuju! Teď mě čeká opět servis - dělám vše, oleje, svíce, prostě dělám i to co se nemusí, ale dává mi o smysl.

17.1.2018 - 16.251 km (odo: 41698km - 25.910mil)

Servis a vš kolem něj, je hotovo. Motorka je připravená pro nového majitele - ano, čtete správně. Rozhodnutí padlo a pokračuji o dům vedle. Rozhodl jsem se pro HD ROADKING. Časem přidám článek. Kdyby někdo chtěl, ROADSTAR je na prodej.

Je to krasavice a trhá mě srdce ji prodat, ale nemůžu mít dvě motorky :-)

Prodáno...ať slouží stejně dobře jako mě!







Motor a technika:

Rok 2007 je posledním rokem, kdy se ROADSTAR vyráběla s karburátorem. Jsem z karburátoru unešený...to občasné prskání, škubání k motorce prostě patří...jednoznačné pluspro karburátor -> kroutící moment je dostupný v již 2250 otáčkách, což je "proklatě nízko".

TECHNICKÉ SPECIFIKACE:

Vzduchem chlazený čtyřtaktní motor s rozvodem ventilů OHV, 8-ventylů,
rozevření válců do V 48°, V-twin
Objem 1,670cc
Vrtání x zdvich 97 x 113mm (nadčtvercový dlouhozdvihový motor)
Kompresní poměr 8,4 : 1
Maximální kroutící moment 147Nm (dostupný při 2,250 rpm)
Palivo dodává karburátor - jeden pro oba válce - Mikuni BSR40 x 1
Ignition Digital TCI
Pěti stupňová převodovka
sekundární převod řešen kevlarovým řemenem

přední odpružení - vidlice 43mm
zadní odpružení - Suspesion (Rear) Adjustable link Monocross
Přední brzdy z Yamaha R1 - 2x 298mm
zadní brzda - 1x 320mm disc
Pneu přední 130/90-16
Pneu zadní 150/80-16

délka - 2,500mm (98.4")
šířka - 980mm (38.6")
výška - 1,500mm (59.1")
rozvor - 1,688mm (66.5")
Rake / Trail 32° / 142 mm (5.6")
výška nad zemí - 145 mm (5.7")
výška sedla - 710mm (28")
hmotnost - 323kg (712 lb)
nádrž na 20 litres (4.4 imp. gallons)
Colour Dark Metallic Purplish Blue

Jak měřit olej na ROADU?

No je to celkem perlička...:-) popíšu to jak to dělám já a osvědčilo se mi to takto.
U tohoto konkrétního modelu (i XV1900) se měří olej jinak než jsem zvyklý a není to moc uživatelsky příjemné.
Je potřeba olej a motor nejprve zahřát na cca 60 stupňů. V návodu píšou na volnoběh, ale bohužel to není úplně správně, jelikož nedojde k úplnému přečerpání oleje do zásobníku, který je pod sedlem, takže neodečtete úplně správnou hodnotu. Takže je obecně známe, že jízda cca 15-20minut prohřeje motor na správnou teplotu. V těchto 15ti minutách jedu "pohodu", nevytáčím zbytečně atd. Navíc, motorka je studená (karburátor). Poc cca 15 ti minutách zastavuji někde na rovině a nechávám motorku cca 30sec - 1minutu běžet na volnoběh, aby se olej usadil a dočerpal jak má. Potom vypínám motor, nechám ještě tak 30 sec usadit - zvednu motorku z bočního stojanu do roviny a měřím. ideálně mám olej v spodní polovině rysek. když změříte olej například po 2 hodinách jízdy, kdy jedu trochu ostřeji, tak zjistíte, že olej bude o něco výše. Jinak pokud olej změřím na studené a nenastartované motorce, tak byste zjistili, že nemáte žádný olej - není na ryskách - je to dáno koncepcí motoru:





Většina oleje je v olejovém zásobníku, ale jen ve chvíli, kdy funguje čerpadlo (za jízdy). Pak steče "dolu".
Hodně zdaru při měření :-) a ať vám to nevybouchá gufera a Okroužky jako mě :-)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petrohrad
Petrohrad napsal 17.05.24 v 19:32 10b.

Krásná motorka. Vím o čem mluvím, teď jsem si přivezl domů tu samou. Stejná barva, bílý boky pneu, plexi, opěrka. Původ USA. Peru se s rozhodnutím, jestli to plexi sundat nebo ho nechat. Opěrka to samý. Uvidíme, nechám to vyhnít a časem uvidíme.

leo41
leo41 napsal 19.02.22 v 19:46 10b.

super popsané

-Donar-
-Donar- napsal 05.12.17 v 19:36 10b.

Super stroj

Dawe70
Dawe70 napsal 18.04.17 v 20:16 10b.

Moc pěkná mašina, super popis

Maxikovič
Maxikovič napsal 14.03.17 v 11:08

A tak to je krásný kousek, moc pěkně uděláno a s vkusem.

Více komentářů



TOPlist