Logo Cagiva Cagiva

Informace o značce

Značka Cagiva spatřila světlo světa v roce 1978, tedy před dvaadvaceti léty. Její název vychází ze zkratek tří slov: jména zakladatele Castiglioni Giovanni a místa vzniku Varese. I když má Cagiva v logu mírumilovně vyhlížejícího slona, chovala se od začátku jako dravec. Nejdříve pohltila známého výrobce Aermacchi, v roce 1985 přišla na řadu Ducati (do září roku 1996), o rok později došlo na další italskou legendu Moto Morini. Národní expanze začala v roce 1986 kapitálovým spojením se švédským výrobcem - Husqvarnou.

Historie značky

Rozmach pokračoval i v letech devadesátých. V roce 1992 koupil Claudio Castiglioni tehdy "mrtvou" značku MV Agusta a v roce 1997 začala Cagiva úzce spolupracovat se značkou Derbi.
Do roku 2000 vstoupila značka Cagiva s modernizovaným logem. Jednoduchá grafika zachovává charakter originální pozice slona. Veškerá dynamická energie je nyní umístěna po obvodu elipsy a nachází symbolicky svůj vrchol v chobotu a v klech.
Na česky trh vstoupila Cagiva v roce 1992. Kromě zmíněných značek Husqvarna, MV Agusta, Derbi u nás Cagiva s.r.o. ještě zastupuje jihokorejské značky Daelim a Hyosung.

Proměny loga:

V roce 1978 byl slon správný symbol, Giovanni Castiglioni ho zvolil pro Cagivu krátce po druhé světové válce, která vstoupila do motocyklového světa s číslem jedna a v italských barvách. V roce 1985 vzal slon všechnu pozornost na sebe a na novém logu zmizeli italské barvy. V roce 1987 upozornila Cagiva na svou závodní činnost oblečením slona do šachovnicového praporku pro rozlišení závodní sekce od normální produkce. V roce 2000 Crimsonovo designerské centrum upravilo slona pro větší shodu s novými modely Raptor, V-Raptor a Navigator. Veškerá dynamická enrgie je umístěna po obvodu elipsy a nachází symbilocky svůj vrchol v chobotu a v klech. 

Rallye Paris Dakar:

Cagiva se poprvé zúčastnila Rally Paříž-Dakar v roce 1985.Tým tvořili tito jezdci : Hubert Auriol, Giles Picard a Giampaolo Marinoni.V následujícíh letech si Auriol zlomil oba kotníky. Ale Cagiva si stejně udržela vedení v závodech díky jezdci Ciro de Pedri, který překvapivě vyhrál. Edy Orioli zvítězil dvakrát, jednou za tým Cagiva a poté sám za sebe. Všechy tyto úspěchy Cagiva využila k propagaci modelu Elefant který se vyráběl v různých objemových třídách po 10 let. Cagivy se účastnila ale i jiných závodů. Napřiklad třikrát zvítězila na Pharaones Rally a dvakrát na Tunisia Rally. 

Motocross:
CAGIVA se nezapomenutelně zapsala do historie motokrosových závodů.
V roce 1979 tzv. "červení ze Shiranna" začaly závodit v mezinárodních závodech a v mistrovství světa a kamžitě dosáhly výsledků ve třídě do 125ccm.Nejlepší léta byla 1984-1988 kdy CAGIVA řerušila dominantní postavení Suzuki a vítězila ve třídě do 125ccm. To potvrzuje vítězství finského jezdce Pekky Vehkonena v roce 1985 a holanďana Davea Stribojse v roce 1986.

V poslednim závodu v Lucembursku (1984) si Corrado Mandli zlomil holenní kost, právě když ěl 30 bodů a vedl podobně jako v roce 1987 Stribojs, který v posledním závodě ztratil vedení před Baylem. V roce 1978 a 1988 je Vehkonen celkově druhý ve třídě 250ccm. Rok 1998 je ro Cagivu poslední v motokrosu. Během sezóny dochází k přechodu k nové značce Husqvarna a to znamená také používání modro/bílých barev. Cagiva vedla na trhu s modely WMX125 a WMX250, které byly oblíbeny např. i v Brazílii, Kanadě, Číne, Japonsku a Novém Zélandě. 

GP:

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist