Informace o značce
V roce 1910 založil Jan Machek společnost, která se zabývala prodejem a výrobou příslušenství pro jízdní kola a automobilový průmysl.
Historie značky
V roce 1933 se rozhodlo v pražské firmě Autfit o výrobě motocyklů. Byla zakoupena licence belgického motocyklu FN 200 podle kterého se začal v roce 1934 vyrábět motocykl o obsahu 250 ccm s dvoustupňovou převodovkou a ručním řazením s označením OGAR Standard. Vrtání a zdvih měl 68x68 mm, výkon 8 koní s trubkovým rámem, lisovanou přední vidlicí paralelogramového typu s tlumičem řízení a výkyvů a elektroistalací Bosch. Cena byla 5.350 Kč.
Na podzim roku 1935 firma Autfit představila motocykl OGAR-4 se čtyřrychlostní převodovkou s monoblokem a s řazením ruční pákou nebo nožním automatem. Vrtání a zdvih bylo 68x68 mm s výkonem 8,5 koní. Konstrukce rámu byla stejná jako u modelu Standard. Elektroinstalace Bosch. Cena byla 6.400 Kč.
Na jaře roku 1938 je představen model OGAR 250 Elán s třístupňovou převodovkou s nožním řazením a olejovým čerpadlem u bloku motoru, které obstarávalo mazání všech ložisek motoru. Vrtání a zdvih 68x68 mm, výkon 9,5 koně s dvojitým rámem z čtyřhranných ocelových trubek a lisovanou přední vidlicí a elektropříslušenstvým Bosch. Bylo vyrobeno cca 350 ks.
Na podzim roku 1940 byl představen motocykl OGAR 125 s motorem Sachs s třístupňovou převodovkou a nožním řazením. Vrtání a zdvih 54x54 mm a výkonem 3,5 koně s trubkovým rámem a lisovanou přední vidlicí.
Firma vyrobila několik závodních motocyklů jak s dvoudobým tak čtyřdobým motorem a chlazením vodou i vzduchem.
Za války probíhala tajná modernizace modelu OGAR-4, která se představila v roce 1946 se čtyřrychlostní převodovkou s nožním a pomocným ručním řazením. Vrtání a zdvih 68x68 mm a výkonu 9,5 koně s trubkovým rámem a teleskopickou přední vidlicí. Elektroinstalace VTD, PAL. Spínací skříňka v nádrži s kontrolkou neutrálu a dobíjení.
V roce 1946 byl vyroben v několika kusech také motocykl OGAR 350 OHC konstruktéra Vincenta Sklenáře o výkonnu 18 koní.
Po znárodnění je firma OGAR začleněna s Jawou a CZ do n.p. Zbrojovka Brno. Začal se vyrábět dvouválcový motocykl OGAR 350-12 odvozený od motocyklu Jawa Pérák-11. Vyráběla se v barvě holubí šedě se zlatými linkami. Vrtání a zdvih 2x 58x65 mm o výkonnu 14 koní při 4500 ot/min.
Na podzim roku 1935 firma Autfit představila motocykl OGAR-4 se čtyřrychlostní převodovkou s monoblokem a s řazením ruční pákou nebo nožním automatem. Vrtání a zdvih bylo 68x68 mm s výkonem 8,5 koní. Konstrukce rámu byla stejná jako u modelu Standard. Elektroinstalace Bosch. Cena byla 6.400 Kč.
Na jaře roku 1938 je představen model OGAR 250 Elán s třístupňovou převodovkou s nožním řazením a olejovým čerpadlem u bloku motoru, které obstarávalo mazání všech ložisek motoru. Vrtání a zdvih 68x68 mm, výkon 9,5 koně s dvojitým rámem z čtyřhranných ocelových trubek a lisovanou přední vidlicí a elektropříslušenstvým Bosch. Bylo vyrobeno cca 350 ks.
Na podzim roku 1940 byl představen motocykl OGAR 125 s motorem Sachs s třístupňovou převodovkou a nožním řazením. Vrtání a zdvih 54x54 mm a výkonem 3,5 koně s trubkovým rámem a lisovanou přední vidlicí.
Firma vyrobila několik závodních motocyklů jak s dvoudobým tak čtyřdobým motorem a chlazením vodou i vzduchem.
Za války probíhala tajná modernizace modelu OGAR-4, která se představila v roce 1946 se čtyřrychlostní převodovkou s nožním a pomocným ručním řazením. Vrtání a zdvih 68x68 mm a výkonu 9,5 koně s trubkovým rámem a teleskopickou přední vidlicí. Elektroinstalace VTD, PAL. Spínací skříňka v nádrži s kontrolkou neutrálu a dobíjení.
V roce 1946 byl vyroben v několika kusech také motocykl OGAR 350 OHC konstruktéra Vincenta Sklenáře o výkonnu 18 koní.
Po znárodnění je firma OGAR začleněna s Jawou a CZ do n.p. Zbrojovka Brno. Začal se vyrábět dvouválcový motocykl OGAR 350-12 odvozený od motocyklu Jawa Pérák-11. Vyráběla se v barvě holubí šedě se zlatými linkami. Vrtání a zdvih 2x 58x65 mm o výkonnu 14 koní při 4500 ot/min.