PROFIL MOTORKY

Honda CB 250 (1975)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ondrejj
Vloženo 23.10.2015
Aktualizováno 22.1.2016
Zobrazeno 5 252x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Honda CB 250 G5 z roku 1975 koupená jako nepojízdný něco jako vrak, viz úvodní foto.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Byla nepojízdná takže první zkušební jízda proběhla až po čtyřech měsících.

Motorku bych doporučil pro - Pro mě a všechny co mají rádi starou mechaniku.

Doplňky na motorce - Nic, je v originál stavu se zachovanou patinou.







Recenze



Bude to trošku delší, ale co už. Ať víte, že koupě staré motorky není jenom o lěštění a kochání se při jízdě krajinou.

Po deseti letech od prodeje mojí CBR sem se už začínal nudit. Abych se v zimě zabavil, sháněl jsem CB 550 four, ale náhodou se naskytla tahle CB 250 G5 z roku 1975 nedaleko bydliště, vypadala slušně a kompletně. Byla dovezená z Německa, kde 16 let stála ve stodole, odhláška byla z roku 1996. Po přivezení jsem usoudil, že to bude na komplet rozborku. Motor se povedlo oživit na 20 sekund na jeden válec a dále jsem ho nezkoumal. Přerušovače byly celé zasrané od oleje. Při rozebrání se přišlo na pár chybějících dílů jako ovládání spojky pod krytem motoru, vzduch. filtry (mimochodem nové stojí přes 3.000 Kč) a filtr box, víčko nádrže a dalších pár drobností. Pneu byly ztrouchnivělé. Dále byly prasklé brýle přední vidlice (známá bolest tohoto modelu), takže jsem objednal stejné z typu CM 400 T.

Po rozebrání motoru se zjistilo že někdo nedal dva šrouby pod víkem ventilů, takže prostřední ložisko vačky běželo jaksi mírně navolno, ale nejhorší bylo že ložiska už někdo vyvařoval, (vačka běží přímo v hliníku) a moc se to nepovedlo. J Na straně zapalování vůle asi 1 mm, a proto taky tekl ten olej do kontaktů, gufero to nemohlo utěsnit, odtrh samozřejmě nešel seřídit. To byl také zřejmě důvod k jejímu odstavení. Sací koš olejového čerpadla asi nikdo nikdy nečistil, se divím že to vůbec jezdilo. Klasický filtr to nemá, jen odstředivku a sítko na sacím koši.

Prošel jsem pár zahraničních fór kde zkoušeli různé věci jako jehličková ložiska atd. a došli jsme k závěru že se zkusí hlava a víko ventilů vyfrézovat a udělat bronzová pouzdra pro ložiska. To se povedlo (ne fakt to nebylo napoprvé) a funguje to nyní bez problému. Musely se upravit mazací kanálky a zajistit ložiska proti pootočení. Zbytek motoru byl OK, vše sedělo dle manuálu, vůle s přehledem v toleranci, písty měly ještě orig. rozměr, proto jsem jenom vyhonoval válce a daly se nové pístní kroužky, komplet sada těsnění, gufera, stírátka. Startér se jenom vyčistil a promazal. Spodek motoru je OK, klika je původní (dobře dimenzovaná na původní obsah 360ccm), převodovka a spojka zůstaly také bez zásahu. Proběhla revize elektriky, nová baterka a renovace vniřku nádrže, v které byl asi centimetrový nános rzi, ale jinak byla zdravá J. Dále rozebrání a renovace přední vidlice, renovace předního brzd. třmenu, nové pakny zadní brzdy a přední destičky, nové pneu na obou kolech, nové čepy zadní kyvky a obou stojánků. Opískoval se rám a další díly.

Pak následovala anabáze s karburátory. Pravý válec kouřil a měl strašnou spotřebu. Až po třetím rozebrání karburátorů jsem zjistil, že v pravém chybí miniaturní záslepka, kudy protéká do válce benzín. Nešlo to vidět jak to bylo ukryté v takovém záhybu. Kopil sem sadu na renovaci karbců, seřídily se hladiny, membrány byly kupodivu v pořádku. Příruby byly zprachnivělé, tak sem sehnal přes ebay jiné. Po pár najetých testovacích kilometrech začalo chcát těsnění pod válci i pod hlavou a vlastně všude. Až zpětně jsem zjistil že objednané těsnění bylo čínské (NE brand super gasket nebo DK – modrý obal, prodávají se všude a dělají těsnění snad na všechno). Sice vypadalo pěkně ale bylo k hovnu. Takže následovala druhá rozborka motoru a zakoupení sady těsnění od italské Atheny a těsnící tmel Threebond (vyníkající věc, pužívá i Honda pod názvem Hondabond). V sadě těsnění od Atheny bylo zase pro změnu těsnění pod válec na typ CB 360, ve fabrice byl asi při balení sady někdo po flámu. To už sem měl nervy v kyblu a udělal si vlastní z 0,5 mm klingeritu. Od té doby po najetí asi 2.500 Km je pokoj.

Chromy zůstaly původní, lak na nádži také. Kola i s výpletem a výfuky (kupodivu) jsou původní. Boční kastlíky byly popraskané a nepoužitelné, lepší jsem sehnal na ebayi, stejně jako většinu ostatních dílů. Sedlo je také původní. Renovace trvala asi něco přes rok, i když první jízda byla po čtyřech měsících od koupě.
Motorka je spolehlivá, jezdí slušně, má skoro 30 koní, točí 10.500 ot/min, má šest rychlostí. Pohodová rychlost je tak do 100 Km/h. Dokonce se jí podařilo přihlásit na bílé SPZ i bez Dekry.

Doufám že Vás to neodradí od dalších podobných renovačních pokusů.







Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Animals21
Animals21 napsal 27.07.21 v 11:10 10b.

Velká fešanda

Marty68
Marty68 napsal 21.01.21 v 14:47 10b.

parádní mašina a klobouk dolů.

štain
štain napsal 24.09.20 v 13:12 10b.

Moc hezká Honda,mám něco podobného.CB 500 Four 1977.

Honza-K
Honza-K napsal 07.05.20 v 15:39 10b.

Krásná motorka, uvažuji o něčem podobném. Nebude náhodou na prodej?
Trochu mě děsí anabáze, kterou jsi absolvoval. Nevím, jestli bych na to měl trpělivost. I když chápu, že když už se do toho pustíš, tak co jiného ti zbývá...?
Ale jinak vážně nádhera, klasická motorka, která tvarově nikdy nezestárne...

HondakCB
HondakCB napsal 18.02.20 v 16:06

Čau zajímalo by mě jak se ti podařilo přihlásit moto. Na bílý značky bez DEKRY. Mě už z druhyho úřadu vyhodili s dotazem" jak ti chytraci na té technické přišli na hodnotu zatížení jednotlivých náprav a celkové rozměry motorky" v momentě kdy jsem odpověděl že asi metrem bylo po rozhovoru. A byly mi doporučený možnosti Dekra za cca 2200 a nebo oficiální zastoupení Hondy kde už jsem byl a tam je to za 3000.

Více komentářů



TOPlist