PROFIL MOTORKY

Honda CBR 900RR Fireblade (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bruttopyr
Vloženo 22.12.2015
Aktualizováno 4.7.2018
Zobrazeno 6 136x
HODNOCENÍ PROFILU OD 82 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje láska z mládí, sportovní klasika (skoro) nejklasičtější, už vlastně youngtimer…

Více fotografii

Motorka koupena od Georgios Dimakopoulos z Reichu - druhý majitel – byl to fanda, který si ji koupil taky srdcem, když řešil svou krizi čtyřicátníka, ale po 6 letech už bolavá záda a zápěstí zavelely prodat…
Koukněte na tu nádhernou německou SZP – M RR 893. Pro neznalé – 893 je obsah motoru v cm3. A taky origo nářadí + origo manuál pod sedlem.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Hmm – pořád překrásná, jsem rozmazlený v posezu z Road Kinga - nepohodlná (nevadí!!), pořád jí to sekne a ta široká nádrž. První jízda proběhla kvůli přihlášení a počasí až po 14 dnech a zklamán jsem rozhodně nebyl! Protože bylo jen +5stupňů, náklony na kolínko nebyly, vrátil jsem se promrzlý, ale spokojený a s ultra širokým úsměvem! Je to ono! :-)

Motorku bych doporučil pro - Znalce nebo masochistu. Bolí z ní záda, zápěstí, za krkem, kyčle. Pro toho, kdo si chce uložit peníze do youngtimera. Nic pro cestovatele. Nic pro ty, kdo jezdí se spolujezdcem. Nic pro supersportaře – na dnešní poměry je stará, pomalá, těžká. Ale radost je schopná házet po lopatách, protože už víte, že nemusíte být nejrychlejší. Prostě nemusíte.

Doplňky na motorce - kromě laďáku nic a nic dalšího tam nedám! Bude to originál - hodlám sundat i ty neoriginální samolepky z kyvné vidlice. Takhle připojit PAVa v trikoloře…

Recenze

Psal se rok 1992, bylo mi 15 let… Stáli jsme s kámošem na fichtlovi a Mustangovi na pumpě v Orlové a najednou za zvuku, který jsme neznali (čtyřtakt…) a bez oblaku kouře, který uměla Jawa 350, „přistála“ Yamaha FZR 1000 a ONA motorka s velkým „M“, Honda s velkým „H“ - Honda CBR 900 RR Fireblade model 1992 v trikoloře s nádherně vykulenými světly. Po natankování, když odjeli oba po zadním kole, jsme zůstali stát s otevřenými pusami, pořád to ještě vidím.
Šli jsme s kámošem drtit plynové rukojeti našich strojů ve známém stylu „jednička jóóó, dvojka nééé“, ale svět už najednou prostě nebyl tím, čím býval, večer jsem ani nemohl usnout. Chtěl jsem ji. Nejsem závistivý člověk, takže to nebyla to ta pravá česká závist, ale byla to ta relativně pozitivní mini závist – „ten-se-má-jednou-si-ji-taky-pořídím“.

Pak uběhlo spousty let, garáží prošla řada strojů, supersporty, klasiky jako W650, H-D, a dokonce i jedna Fireblade – nádherný model 1998, opět v trikoloře. Když jsem se před časem rozhodoval, co to bude dál, byla volba vcelku jasná… Novější modely jsou lepší a překvapivě mnohem levnější, ale nemají to kouzlo starého pratvora.

Manželka mi nezapomněla připomenout moji větu „… supersporta už nikdy, je to nebezpečné, kvůli dětem musím zůstat naživu, bolí z něj za krkem a zápěstí, navíc vůbec nevím, co bylo v krajině mezi body A a B…“, ale posedlost již byla nastartována. Že by „druhomízáctví“?

Sháněl jsem ji přes rok po inzerátech v ČR i v Německu, ale buď byly všechny mírně poškozené, vraky, streety nebo nebyly v originální (a „jediné správné“ barvě – trikoloře) nebo byly hned pryč. Popř. byly v originále, ale německý onkel dal vyšší streetová řídítka, aby záda nebolely (což chápu) a následně nuceně musel vyříznout kapoty, aby s řídítky mohl zatočit (což nechápu!), čímž ji pro mě znehodnotil.

Spotřeba: někdo na Motorkářích napsal, že to žere přesně podle otáčkoměru – 5000ot.= 5 litrů, 9000ot.= 9litrů. Je to možné, neměřil jsem a měřit nebudu. I kdyby to bylo 15 litrů – je mi to úplně ukradené! Motorka je o emocích, kdybych chtěl ušetřit, tak budu jezdit mastnou tyčí (MHD) nebo TDI od Enfieldu.
Moto je v originálním stavu kromě výfuku, který tam chci dát taky původní černý, až ho seženu. Kdo by chtěl vyměnit za hliníkový stříbrný z novějšího modelu, který mi Georgios přidal k moto, jsem k dispozici. Jdu proti trendu, přizpůsobit si motorku dle vlastních představ – musí být jako z katalogu z roku 1992!

Je tak krásná, až se obávám, že se stanu vězněm vlastní garáže. Kdykoliv bude předpověď počasí hlásit 1% nebezpečí deště, raději nevyjedu, abych ji náhodou nezašpinil.

Chodím se na ni do garáže dívat, jak je to jen možné a pořád je hrozně krásná. I po ránu, což u jiných objektů nemusí vždy platit!

Pro všechny, kteří si po přečtení předchozích řádků možná myslí, že si pomoci CBR nahrazuji např. chybějící vztah s ženskou, musím zklamat – mojí manželku miluji a je to důkaz, že v chlapském srdci je místo i pro dva nádherné objekty. Nebo tři nebo čtyři, záleží na tom, kolik alimentů jste ochotni platit…

P.S. Dnes je tepleji: +6 stupňů, tak se jdu projet!

02.07.2018 - prodáno s výčitkami svědomí... ale bolavé zápěstí neumožní víc jak 100km. Legenda, nelegenda - šla do světa, věřím, že nový majitel s ní bude maximálně spokojený.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kaabo
Kaabo napsal 24.12.19 v 11:10

Krásná legenda která vrací lidí do té správné doby pro motorkáře. Škoda, že jsi ji prodal...

dejf.
dejf. napsal 29.10.18 v 09:37 10b.

velka parada

-Jandys-
-Jandys- napsal 14.10.18 v 00:55 10b.

Mám stejné pocity a prožitky na mě Gsx-r 750, dobré počteni , recenze jak ze života a tomu nádherný Fároš

sfv
sfv napsal 30.07.18 v 16:17 10b.

Krásný Blejd , taky jsem si koupil po čtyřicítce další moto, V2 je dobrý , V4 je lepší rok 2000.
Chlap si má plnit sny! -taky bolí zápěstí ,ale ta radost a pocit je super!

ducatistax
ducatistax napsal 12.10.17 v 21:45 10b.

to je paráda, mám slzičku v očku...

Více komentářů



TOPlist