PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V7 Classic (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ládis74
Vloženo 25.12.2016
Aktualizováno 23.4.2023
Zobrazeno 5 400x
HODNOCENÍ PROFILU OD 38 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pro mě úžasná motorka klasického vzhledu.

Více fotografii

Motorka koupena od dovoz z Německa - Výborná zkušenost, vše bez problémů. Původní majitel byl evidentně fanda, bylo jasné, že motorka jde z dobrých rukou. U něho se motorka měla snad ještě lépe než u mě.

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki W 650: No, svezl jsem se na nástupci W800 a nějak mě neoslovila. Asi jsem byl taky zvědavý, co na těch Guzzinách všichni mají.
Triumph Bonneville T100: Ani jsem se na ní nesvezl, když se objevila tahle Gůza, nechtěl jsem si více komplikovat rozhodování.

První dojmy - Značně rozpačité. Po první projížďce jsem jí v podstatě zavrhl. Chyba byla ve výběru času a místa pro otestování - léto, pařák, pátek odpoledne, silnice Praha - Slapy. Jak to mohlo dopadnout? Naštěstí červíček tam někde vzadu stále hlodal a druhá jízda po nějakém čase už byla to pravé.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro každého, komu se líbí, kdo nemá ambice jí honit po okruhu nebo do terénu. Ideální na pohodové cestování, vzhledem ke své hmotnosti a výkonu vhodná spíše pro lidi menšího vzrůstu a nižší váhy. Určitě existují uživatelsky přívětivější stroje, ale při troše cviku a minimu zkušeností se dá v pohodě zvládnout. Za to se odmění nevšedními jízdními zážitky.

Doplňky na motorce - Byť se to nezdá, doplňků je tam poměrně dost. S nějakými už jsem motocykl koupil, některé jsem dokupoval já. Ceny příslušenství nápadně připomínají drahotu, raději to ani nepočítám.

Recenze

Tato motorka se mi vždycky moc líbila. V době, kdy jsem jí kupoval, jich u nás bylo ještě hodně málo, Tak jsem se musel poohlédnout u našich německých sousedů. Nakonec se našel krásný kousek, relativně blízko našich hranic a jako bonus ve zvláštní barvě k 90. výročí založení MG. Jednání s prodávajícím, koupě i přihlášení u nás absolutně bez problémů.
Moc toho nenajedu, za necelé 4 roky mám najeto asi 8 tisíc km. Ale jízda na ní mě pořád strašně baví. Stejně jako v době, kdy jsem jí měl novou. Už samotné startování je takový malý obřad. Říkám tomu rozcvička pro baterku. Žádné nastartování na vrknutí startéru. Hezky několik vteřin přemlouvání a obav, jak to dopadne. Zda povolí motor, nebo baterka. No, zatím to byl vždycky motor. Oklepe se jako drahej pes a ze sériových výfuků se ozve úžasný zvuk. Až si vždycky říkám, jak to těm Taliánům prošlo. Důležité je nechat jí před odjezdem dostatečně zahřát. Je to potvora, má svojí hlavu a jakmile není úplně po jejím, dá vám to pěkně sežrat. Pár trapných okamžiků už jsem s ní také zažil. Oproti kultivovaným Japoncům, které jsem měl předtím, budí svým zjevem a zvukem celkem dost zájmu okolí.
Motorka má provozní hmotnost necelých 200 kg a tak s ní i 50ti koňový motor poměrně slušně cvičí. Maximální krouťák 60 Nm vrcholí pod 3000 ot./min., táhne tedy krásně odspodu a není třeba tak často řadit. Motor je chlazený větrem, z elektronických systémů najdete pouze vstřikování, nic víc. Akcelerace pro mě dostačující, do zatáček padá sama. Brzdy podle mě tak akorát, odpovídající výkonu. Krásně brzdí motorem, při trochu předvídavé jízdě brzdy skoro nejsou potřeba. Občas se při podřazení lehce zavlní, nevím, zda je to tuhostí rámu nebo kardanem. Chvilku jsem si na to zvykal, teď jsem celý nesvůj, když se tak nestane. Ve dvou jsem jel párkrát a samozřejmě to není úplně ono. Zvedne se těžiště a těch 50 poníků taky není až zas tak moc. Úložný prostor s bídou na lékárničku a na nářadí. Vyřešil jsem nosičem a koženou taštičkou. Spotřeba někde okolo 4,5 litrů, dojezd na nádrž přes 300 km. Servisuji u Officina Riantiny, specialisty na italský šrot s excelentním přístupem. Guzzisté asi vědí. Poruchy zatím žádné. O specifikách startování už jsem psal a pak jsem hlavně ze začátku občas rozdejchával zvuky, linoucí se z motoru. Něco jako když se v železářství spadne regál se zbožím. Až jsem si říkal, že to snad musí být rozbitý. Ale není a už jsem si zvykl.
Motorka by se určitě nejlépe cítila na kvalitních silnicích 1.-4. třídy, kterých je ale v okolí Prahy žalostně málo. Ideální cestovní rychlost je řekněme okolo 100 km v hodině. Pak už dost fouká. Zase to má výhodu, že když jedete rychleji, zažijete na motorce podobný pocit, kvůli kterému se jiní musí hnát podstatně vyšší rychlostí. Na okruh či do terénu se s ní rozhodně nechystám, kvůli tomu jsem si jí nekupoval. Cestovat se s ní určitě dá, ale dálniční přesuny asi nebudou ideální. Letos přes zimu jsem nainstaloval větší plexi a vybavil jí bočními kufry Hepco Becker. Chtěl bych s ní vyrazit někam dál. Ale ne zas tak moc, až jí budu tlačit domů, abych to neměl příliš daleko :o)
Co říci závěrem? Za mě úžasnej stroj pro ty, kterým se líbí a kteří vědí, co chtějí a nebudou od ní očekávat věci, pro které není stvořená. Myslím, že tímto jsem skončil s poznáváním motocyklů a že už u mě zůstane. A když jí nerozbiju, tak jí jednou po mně někdo podědí. Její klasickej vzhled se bude podle mě líbit vždy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sedlson
sedlson napsal 18.04.21 v 17:35 10b.

V té červené je opravdu krasavice

Metal_Heart
Metal_Heart napsal 25.10.20 v 19:27 10b.

Krásnej stroj, ta barva je úžasná. 10 b

fatman
fatman napsal 17.03.20 v 12:56 10b.

Gratuluju
Nádherná Italka s charisma
Tak ať dělá dál jen samou radost

liň
liň napsal 17.03.20 v 07:33 10b.

Moc hezká , mám Brevu 750 a taky jsem spokojen , chystám se do Chorvatska

Milanek13
Milanek13 napsal 14.03.18 v 17:56 10b.

Moc pekna

Více komentářů



TOPlist