Přibližovadlo. Oplastované kolo s motorem na občasné výlety a cesty do práce :)
První dojmy - Když jsem na ni při koupi poprvé sedl říkal jsem si, že je to na padesátku poněkud velké, Jsem menší postavy a na zem oběma nohama dosáhnu jen prsty. Ale na to se dá zvyknout a polohu si člověk časem najde. Řízení mohu srovnávat pouze s pionýrem, simsonem S51, a MZ150 ( s Jawou 350 a Yamahou FZ6N srovnávat nebudu, jelikož na těch jsem se pouze párkrát projel ) Všechno se to nejspíš odvíjí od samotné váhy stroje, protože se TZR50 řídí hůř než pionýr i simson, ale zase lépe než MZ150. Rozdíl je, že na TZR 50 je jezdec v předklonu. Co se týká brzd a odpružení tam nemám co vytknout. Po třech tisících kilometrech najetých přes léto jsem si na ni zvykl.
Recenze
Původně jsem vybíral mezi Yamahou TZR 50 a Aprilií RS 50. A jelikož RS 50 nebyla k sehnání vyhrála to TZR 50.
Kupoval jsem ji v Českých Budějovicích a i když je to padesátka musím říct, že jsem na ni sedal s respektem, jelikož to bylo 13 let co jsem naposledy řídil motorku. Následoval výlet do centra Budějovic a pak hurá domů se zajížďkami cca 170 km do Prahy. Po třiceti kilometrech co jsem dojel k temelínu, jsem si neosvojil vůbec nic :) Až u Prahy to bylo o něco lepší. Na každou motorku si musíte zvyknout, nic nejde hned.
Když se zaměřím na brzdy tak tam nemám co vytknout. TZR 50 prostě brzdí skvěle.
Motor má nějaké 2 koně, takže lepší, když jezdec nemá nadváhu. Na jízdu ve dvou zapomeňte ( alespon se ve dvou vyhněte kopcům ) . Šestikvalt je něco na co jsem si hodně dlouho zvykal, na palubce není ukazatel co za kvalt tam momentálně máte a tak musíte prostě počítat. Do města kde je plno křižovatek to prostě není, než tam nakopete rychlosti ujede vám kdejakej skůtr v automatu. Na druhou stranu dálkové cesty jsou docela v pohodě a není problém ujet 250 km za 4 a půl hodiny včetně jedné 15-ti minutové pauzy. I když je jezdec v předklonu tak je motorka pohodlná. Vibrace jsou, ale nic hrozného, hodně záleží po jaké cestě jedete. Narazil jsem i na takový povrch, že motorka byla naprosto v klidu, jako by plula po hladině.
Za to léto jsem měnil žárovku v bliknkru a hlavním světle. Dvakrát jsem natahoval a mazal řetěz a koupil novou baterku.
V komentáři jsem našel informace které mi potvrdili vlastní pocity z tohoto stroje a pár informací co mi pomohli k rozhodování.
To: tomcruise77 - Motorka o obsahu 50 má smysl v tom, že jí může řídit kdokoliv s Béčkem a nechce riskovat, že by znovu neudělal papíry, nebo pro mladou drobnou buchtu co má respekt i ze 125, taktéž například existuje skupina lidí co milují malorážky... důvodů by se našli. A buďme upřímní, když už pade TAK AŤ KURVA VYPADÁ.
Motka vypada krasne ale jaky ma smysl ten obsah50? Proc ne aspon 125? To uz aspon jede. 2kone? To ma snad i babeta vic ne?
Gratuluju
Je to mimčo, ale je krásný a hlavně...hlavně je to o pocitech
Pokud dělá radost, a to určitě ano, pak je vše v pořádku!
Tak ať hlavně funguje a nezlobí!