PROFIL MOTORKY

Cagiva Canyon 500 (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník POUND
Vloženo 16.9.2018
Aktualizováno 31.3.2019
Zobrazeno 3 228x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Hodná a poslušná motorka na silnici i do lehkého terénu. Méně vhodná na dálnici i pro cestování ve dvou.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: Vyhlédnutou mi prodali před nosem a ostatní byly mimo rozopčet

První dojmy - Když jsem na ni poprvé sedl, moc jsem ještě jezdit neuměl, ale neshodila mě. Do zatáček šla dobře a nevadily jí ani časté začástečnické chyby. Velmi mne oslovil její zvuk - i bez laděných výfuků pěkně dunivý, i když docela syrový. Jediná věc, která se mi na ní na začátku nelábila byl samosklopný stojan. Párkrát se mi po nasednutí a nechtěném uvolnění stojanu celá motorka málem položila, ale postupně jsem si zvyknul.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro začínajícího motorkáře. Mohu plně potvrdit slova, s nimiž mi kamarád Canyona doporučoval. "Je to taková hodná a nezáludná motorka pro začátečníka". Výbušnější povahy a závodníci, ať se mu raději vyhnou, není to nic pro ně. A ještě jedna drobnost, ale to určitě všichni chápou, malým postavám se bude zejména v městském provozu, kde se často zastavuje, na Canyonyovi cestovat hůř - je to přece jenom cestovní enduro s vyšším sedlem.

Doplňky na motorce - Neorigiální plexi ští Givi, instaloval ho předchozí majitel a nejsem si jist, zda skutečně pomáhá, protože bez něj jsem to nezkoušel.
Zadní kufr Kappa K35n - to je fakt velmi dobrá věc a nedovedu si představit, že bych ho neměl.
Elektronický otáčkomer náhrada špatně fungujícího originálních
Elektronický tachometr seřízený podle GPS
RAM mount na řídítkách se Sony adventure kamerou.
Držák navigace - mobilního telefonu. Je to levný model z Globusu, ale slouží velmi dobře
Dálkový ovladač hlasitosti a přepínání handsfree (R4 easy talkie) - asi to sundám, protože ten ovladač téměř nevyužívám.
Plánuji ještě nějaké udělátko na boční brašny, ale zatím řeším technické problémy, jak odstínit brašny a jejich řemeny od tepla z výfuku, tak uvidíme.



Recenze

Motorku jsem si vybral na radu kamaráda, zkušeného motorkáře, který mi ji doporučil jsko začátečníkovi.

Motorka je dobře ovladatelné, kam se podívám, tam jede.
Brzdí velmi dobře a brzda se dá pěkně dávkovat (brzdím obvykle dvěma prsty). Podvozek je vhodnější spíše na běžné silnice než na české rozbité dálnice. Na rozbité dálnici, při vyšší rychlosti se mi podvozek zdá poněkud neklidný. Nic tragického, je to nejspíš způsobeno její nižší hmotností.
Motor je takový jaký je 29 kW a 39 Nm. Ty parametry sedí. Neurazí, ale milovníka svižné jízdy ani příliš nenadchnou. Jezdím se spíše kochat z jízdy než, že bych někam spěchal. Když jedu sám, tak to není omezující, ale když se jede ve skupině se silnějšími stroji, tak to stojí dost úslilí se ostatních držet. Zkusil jsem jízdu i na silnějších strojích - Suzuki Bandit 650 ccm, Harley Davidson Fat Boy 1860 ccm a musím uznat, že silnější stroje mají něco do sebe. Slabší motorky jako Canyon přímo vyžadují - zejména na dálnici nebo v dobpravní zácpě - trochu větší předvídavost a větší pohotovost při řazení.
Když jsme u té dálnice, tak přece jenom to není tak úplně ten pravý šálek kávy pro Canyona. Jednak je to způsobeno motorem, který tak od 115 km/h už zrychluje pomaleji a také větrným štítkem. Mám sice jako doplněk zvýšený neoriginální štít Givi, ale při vyšších rychlostech to příliš nepománá a do helmy buší vír jak prase - asi nesprávný sklon. Nechci tvrdit, že je Canyon nevhodný na dálnici, tak to není, ale není to už prostě takový požitek z jízdy. Pomalejší tempo mu svědčí daleko víc.
V dopravní zácpě je Canyon docela obratný, ale na malé 125 ccm skůtry přece jenom nemá. V terénu jsem zatím s Canyonem jezdil pouze málo, spíš aby se neřeklo, takže tohle hodnocení nechám povolanějším.
Úložný prostor na motorce je minimální - tak na lékárničku a pár kousků nářadí. Proto jsem si jako jednu z prvních věcí koupil kufr Kappa K35. Bohužel možnost připevnění bočních kufrů nebo tašek je špatná, ale pracuji na tom...
Spolujezdec je kapitola sama pro sebe. Pokud chcete s Canyonem za sebe brát i spolujezdce, tak bych doporučoval vyhnout se dálnicím a motor pořádně vytáčet až k 5000.
Spotřeba se pohybuje mezi 5 a 6 litry na 100 km ať dělám, co dělám. Ovšem Canyona je nutno držek v otáčkách. Na čtyřku a na pětku to má rád nad 4000. Pětka otáčky nad 4000 přímo vyžaduje, takže proto ta spotřeba. Nějak mi to nevadí. Jezdim, abych se bavil a ne abych šetřil.
Poruchu v pravém slova smyslu jsem zaznamenal pouze jednu - výměna tlakového spínače zadní brzdy. Jinak pouze běžné věci - repase přední vidlice (rok po koupi), výměna brzdových destiček, výměna brzdové kapaliny, seřízení motoru a pravidelné výměny oleje (po 5000 km). Volnoběžka zatím drží. Příští sezónu asi koupím novou baterku - pro jistotu, prý se má baterka na Canyonu měnit po dvou až třech letech, aby se šetřila volnoběžka. Co nedrží a držet asi nebude je otáčkoměr. Ne že by neukazoval, ale ukazuje si, co se mu zlíbí, takže zejména v oblastí od 2000 otáček do 5000 otáček se na něj nedá příliš spoléhat. Dost mne to štvalo, ale je to asi bolest věech Canyonů (alespoň mi to říkal opravář a četl jsem to i na fórech). Nakonec jsem to vyřešil přídavným elektronickým otáčkoměrem za 650 Kč a zatím spokojenost. Také tachometr neukazuje zrovně přesně - cca o 8 až 12 km/h víc než skutečně jedu. To mne také štvalo a přikoupil jsem si přídavný ekektronický tachometr, který jsem seřídil podle GPS. za ty čtyři stovky - bomba.

Tahle motorka je na posez poměrně pohodlná. Jako každé cestovní enduro nabízí krásně vzpřímený posez. Hodí se na krátké i na delší vzdálenosti. Běžně s ní dávám 400 km za den a zadek nebolí. Trochu horší je to s vibracemi do stupaček, hlavně ty, podle mne, omezují cestovní komfort, takže zadek sice nebolí, ale trochu bolí chodidla. . Koupil jsem adventure boty s pružnou mezivrstrou v podrážce, ale zatím jsem je na dlouhou trasu neotestoval, prtože na letošní léto jsou ty boty příliš teplé. Až otestuji, doplním. Víc než 400 km jsem s ní za den zatím nezkoušel. Asi by to šlo - takových 600 bez problémů, ale nevím, zda by se dalo dalších 600 ujet hned následující den. Dva dny po sobě 400 km mi připadá tak akorát - to mám vyzkoušené. Asi by se tohlle dalo ujet i vícekrát po sobě než dvakrát.
Cestou do Plzně 22.9.2018 (viz deník) vyzkoušeny boty s pružnou mezivrstvou (Forma Adventure Low WP). Je to sice o něco lepší, ale vibrace úplně nezmizely. Je to možná i díky mému posezu na motorce - mám na stupačkách špičky a ne obvyklejší středy chodidel. Pružná mezivrstva je však nejsilnější na patě a na středu chodisla, ale zeslabuje se směrem ke špičce. I tak mohu doporučit. Zejména, pokud je někdo menší, tak silnější podrážka docela pomáhá při ovládání Canyona na místě. Ještě jedno upozornění, které asi platí pro většinu "adventure" bot. Je nutno mírně přenastavit polohu řadičky, ale tuto možnost má každé slušné cestovní enduro.
31.3.2019
Tak Cagiva Canyon je prodaná. Koupil si ji o něco mladší kolega motorkář, aby měl něco, co by stačilo motorce Cagiva River 600 jeho manželky. Sám má prý zatím pouze Blata 125 na dojíždění do práce a ta Riveru vážně nestačí. Tak ať slouží a KOLAMA DOLÚ!
Moje manželka k prodeji poznamenala - tak "Kačaba" už je pryč? To šlo docela rychle.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DOMINATOR
DOMINATOR napsal 18.09.18 v 12:08 9b.

Pěkna cagivka hlavne at starter slouži.

Milan1963
Milan1963 napsal 16.09.18 v 13:07 10b.

parádní, at¨ti dělá radost.

Více komentářů



TOPlist