PROFIL MOTORKY

Yamaha R5 (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dubcik
Vloženo 28.9.2018
Aktualizováno 10.1.2021
Zobrazeno 2 415x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Stará 2-taktní klasika . Jednoduchý motor,dva válce a úsměv na tváři.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia RS 250: Čim dal více mi z finančního hlediska utíká a objevila se tahle rarita.

První dojmy - Píše se den 22.9 2018 kdy se na ní jedu podívat. Když jsem jí uviděl tak byla nádherná a když jsem jí nastartoval tak se zamiloval! 24.9 2018 sedám do auta po práci a jedu pro ní.

Motorku bych doporučil pro - Pro srdsaře !

Recenze

V hlavě mladého člověka se toho honí mnoho. Udělá papíry na velkou mašinu a co ted. Naháče,, enduro a nebo kapotu? Já byl rozhodnutý pro kapotu. Naskytla se mi možnost R6 od kamaráda v opravdu top stavu. Ale potom se objevila tahle raritka a v hloubě duše člověka kterému srdčíko tluče na dva takty bylo jasno. Cagiva dostane japonskou 2-taktní sestřičku. Tak jsem neváhal, skočil do auta a jel se na ní podívat osobně. Když jsem přijel tak první dojmy byly nepostatelné asi jako když český zavodník vyhraje na Brněnském okruhu první příčku. Další ze skvělých věcí byl prodejce v mém věku. Skvělý člověk který nic netajil a vše uvedl tak jak je. Za tohle obrovské BIG UP! Tak by to mělo být vždycky. Ještě jsme se asi dvě hodiny zakecali a potom jsem s hlavou jako výherní automat odjel domů. O dva dny později se vracím pro zmíněnou R5 a nakládáme jí na vozík a řešíme písemné formality. Takže ne jenom že se mi splnil sen ale i jsem poznal dalšího skvělého člověka se kterým jsem v kontaktu a je zvědavý na konečný výsledek. Srdcaři se prostě nezapřou. Motorka je doma a přes zimu mě čeká jí dodělat a na jaře dostat na české papíry jelikož je to dovoz z německa. Jinak co se týče motoru tak ten je neskutečný. Když to startnu tak se mi vždycky zježí všechny chlupy i vlasy kterých moc nemám :D . Jako když nahodíte helikoptéru. Nehorázný rachot dvou valců kteří si mezi sebou povídají tak dlouho až se začnou hádat kdo udělá větší střelbu do výfuku :D . Jízdně zatím nevím. To doplním na jaře jelikož nejsme na značkách ale z prvního dojmu to má podvozek skvělý na tu dobu. A dokonce to i brzdí solidně. Tedka se nechci dotknout majtelů jaw a čz ale nedá se to srovnávat. Je to jako 4-takt vs 2-takt. Nekonečné témata na srazech apod. Všechno má prostě své pro a proti. V závěru bych chtěl poprosit všchny kteří se o veterány a historii zabývají jestli by mi nedoplnily nějáké informace nebo je ohledně tohoto stroje dosti záhat. Co jsem hledal na zahraničních webech tak model R5 byl předchůdce modelu RD. Háček je v tom, že R5 se dělala jenom ve 350 a já mám 250. Mám k tomu dobový TP který přiložím do fotek. Nejedná se o žádný duplikát a vinko sedí s motorem i rámem. Ale je to 250 místo 350. V těch letech byla 250 pod označením DS7. Děkuji za každý názor jak do komentáře nebo do zprávy a všem milovníkům jedné stopy přeji pěkný prodloužený víkend kolama dolů! Už je tady podzim a na pilu už to moc není tak opatrně!
10.1.2021 - Je tady nový rok a s ním o nové výzvy!
Tak jak jsem slíbil podávám nějáké info ohledně průběhu stavby.Dlouho jsem se k Yamaze nedostal z důvodu rozjezdu podnikání.Ale už je zase všechno ve starých kolejích tak se v ní dál vrtám a objevuji jak klady,tak zápory po lidech kteří se v tom už štourali a doprasily co mohly.Momentálně je motorka odstrojená a pracuje se na motoru a elekroinstalaci.



Elektro už někdo předělával.Kabeláž není už z části originální.Na spoustě míst čouhají nezapojené konektory.



Vyluštit by se to asi dalo.Stáhl jsem si kompletní dobový manuál ale sehnal jsem kompletní originální elekroinstalaci tak jí nejspíše vyměním celou a tu starou nechám do zálohy.Co se týká motoru tak tam přichází největší zvrat.Tak jak už kluci dole psali v komentářích tak hlava je z vodníka.Jenže po sundání hlavy a změření válců jsem zjistil že vrch motoru je předělaný na 400.




Což zní nádherně (150kg/45hp) ,kámen úrazu nastává v sehnání hlav. Hlavy na 350 nejsou jestě takový problém, ale sehnat hlavy na 400 kterých bylo jak šafránů už trochu problém je.Takže momentálně probíhá shánění hlav a dalších potřebných dílů.




Letos už bych jí chtěl konečně dostat na značky a profrčet se někde na kafíčko!Věřím že to dotáhneme do zdarného konce.O dalším průběhu vás budu informovat než půjde motorka na přihlášení.Všem přeji krásnou a pohodovou neděli.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 08.04.23 v 12:02

A ještě *fakt musím* :
ty výfuky, Dubčíku, s nadstavovanými koleny, prostě originální
tlumiče nemají - spíš připomínají první maloobjemové Suzuki GS .
Proto jsem *bodoval za sedm* a líbí se mně lak nádrže s kaligrafií
Když ale neohrožují motor *na životě*, potěšení z dvoutaktní jízdy
snad nekazí

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 08.04.23 v 11:43 7b.

Jak napsal Scott67 - *čistokrevná* poskládanka, á-la *čistokrevný*
kříženeček pejsek , ale DVOUTAKT, takže
Ovšem každá R5 je čistokrevnej *vzducháč* včetně dvou(!) hlav válců !

https://www.motorcyc...a/bikes/Yamaha6.html

scott67
scott67 napsal 23.03.23 v 17:19 10b.

Těchto strojů je opravdu málo. Ale u tohoto konkrétního stroje by mě moc zajímalo, kolik by vydržela jet v zátahu v létě s těmito hlavami z vodníka. Podle fotek je to čistokrevný poskládanec. Origo nemá vepředu kotouč, ale dvouklíčový buben, který ovšem brzdí jedním prstem. (Mám origo v garáži a je to jedna z mých nejpříjemnějších motorek)

O.N.E.
O.N.E. napsal 05.10.18 v 17:28 10b.

Pěkný, jednoduchý,2taktni,parádní

dubcik
dubcik napsal 04.10.18 v 18:47

Chlapi děkuji za doplňující informace. Ale hlavy si nemyslím že jsou z vodnika. Prilozim foto. Spíše mi to přijde že je to prekopany vrch motoru z 250 na 350. Na valcich se mi nepodaril najít obsah ale jsou vzduchem chlazené a vinko je na spodku motoru. Ale hádat se nechci. Je to jen můj názor. Jinak výfuky mám i originální.

Více komentářů



TOPlist