PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC Special (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Manažer
Vloženo 12.10.2018
Aktualizováno 9.7.2021
Zobrazeno 12 395x
HODNOCENÍ PROFILU OD 80 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Obdivovaná i haněná motorka v jednom.

Více fotografii

Motorka koupena od Cyklo Staněk

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Má úplně první motorka, takže první jízda byla dost rozpačitá. Chvilku jsem se pral s nastavením zrcátek, pak už ale šlo vše jako po másle.

Motorku bych doporučil pro - začátečníky je to super a nebo pro někoho, kdo si chce zablbnout v retro stylu. Takové Oldies, Horečka sobotní noci, Pomáda, víte co tím myslím? No, tak tohle.

Doplňky na motorce - Bez doplňků.

Recenze

Pokud to někdo bude číst, tak si asi řekne, že jsem debil, ale já to přežiju. Pusťte si ke čtení nějakou veselou písničku, bude to strávitelnější.
Motorku jsem si kupoval proto, že je z Česka a protože se mi líbila. Dost jednoduché důvody, co? Je to tak. Za 119 tisíc jsem si mohl koupit starší motorku s podstatně větším výkonem, možná kvalitněji zpracovanou, mohl na ní jezdit Rossi nebo Stoner nebo kdo já vím, ale to mě nezajímá. Prostě se mi Jawa líbila, chtěl jsem ji a chtěl jsem si udělat radost.
Udělal jsem na začátku chybu a dobrý krok zároveň. Napsal jsem do Jawy své rozporuplné pocity před koupí. To jsem asi neměl dělat. Text byl v tom duchu, že i když je to "čínská motorka" chci ji, protože bych rád podpořil prodeje a případný vývoj dalších modelů a protože, opět, se mi prostě líbí. Vrátila se mi lehce podrážděná odpověď s tím, že Jawa od samého vzniku používala motory z cizích, byť ne Čínských, zemí a že protentokrát tomu není jinak. S tím se nedá nesouhlasit. V pár mailech jsme si s obchodním ředitelem vyříkali, že si nechceme navzájem nadávat. Mimochodem, věřím, že narážku na Čínu bude slýchávat často.
Motorku jsem koupil v Ostravě v Cyklo Staněk. Když jsem panu Staňkovi volal, že bych chtěl udělat rezervaci, ještě ani nevěděl, že nějaký nový model je. Nevadí. Poslal jsem zálohu a čekal. Píše se konec dubna 2018.
Květen, čekám. V polovině června dostávám info, že motorka bude ke konci června. Paráda! Stihnu sezónu nebo jak se tomu říká.
Než jsem vyzvedl motorku, musel jsem si koupit oblečení. Já jsem fakt houby motorkář a jediné, co jsem z výbavy měl, byl přívěšek na klíče.
Jawu vyzvedávám v obchodě s Cyklo vybavením. Zvláštní, ale je to tak. Pan Staněk byl fantastický. Příjemný, ochotný, nápomocný.
Obhlížíme motorku společně, odlepujeme folie ze zrcátek, plexi, budíků,...a zjišťujeme, že nikde není odkládací prostor třeba na lékárničku nebo zbraň.
Zkrátím to, jo? Tohle stejně nikoho už nezajímá.
Motorka vypadá z dálky skvěle. Zblízka najdete vady - kuličky od svařování, odřenou nádrž, přetřenou, spíš bych řekl zakamuflovanou. Rukojeť plynu lítá, jak kdyby tam nepatřila, chlupaté pneumatiky působí legračně. Některé plasty působí lacině. Sundáváme zadní kryty, abychom zjistili, jestli se tam někde neschovává malá schránka. Ne. Ani pod sedlem, nikde. Ty trojuhelníkové kryty vzadu jsou plechové a nasazují se na čepy s gumo/plastovými krytkami. Debilní systém. Už jsem ty gumičky utrhnul.
To bylo k prvnímu ohledání. Odjíždím od prodejce. Na první benzince nemůžu najít neutrál. To je vada řidiče, ne motorky.
Řekl bych, že prvních 500 km je dost neobjektivních, protože pro mě bylo všechno nové, jezdil jsem pomaličku.
Při 1000 km měním dle servisní knihy olej. Operace na půl hoďky, by si jeden řekl. Ten, kdo vymyslel tu boční kapotáž, byl hlava. Vypadá to krásně, ale sundat je, to je k*rva umění! Ruku na srdce, mě se to teda nepodařilo. Připadal jsem si jak ten chlapík, co měl šroubek v Lakatoši ... Přes všechny nadávky jsem ojel vyměnil. Zasvinil jsem celý rám, dílnu, oblečení, kolegu, ... Nu což.
S motorkou jsem byl na okruhu v Brně na Motoškole. Řekl bych, že jsem se nemusel za nic stydět. Jsou místa, kde se trochu nudíte, ale pak je spousta pasáží, kde se dost bavíte.
Nevím, jak popsat chování motorky, v autoškole jsem jezdil na Jawa 634 a to je dost podobné, ne? =D Zkusím to.
Posed je dobrý, ale náročný. Váha je hodně na rukách. Pořád hledám, kde si sednout na sedle - víc dopředu k nádrži, víc dozadu? Nevím, zkouším. Rukám ale nic moc neuleví.
Zvuk je příjemný. Rád bych ho ještě trochu hlubší, ale to bych chtěl od jednoválce moc, ne? Nevím.
Upřímně, každou jízdu si užívám. Motorka jde dobře za plynem a do zhruba 110-120 km/h zrychluje ochotně. Na otevřené rovince jsem se dostal na zhruba 140 km/h. Na 160 km/h z mírného kopce, schovaný na plexisklem jak Franta Šťastný. Víc ani ň. Už nad těch 120 se mi zvuk jednoválce moc nelíbí, resp. je mi ho trochu líto. Dlouhé rovinky jsou tedy malým utrpením.
Zatáčky, tam je to jiná pohádka. Koleno na zem dám asi až spadnu. Sám jsem ale zvědavý, jak nízko je možné se dostat. Zkouším to. Podle pneu mi chybí sjet už jen poserproužky. V zatáčkách se snažím dohnat výkonový deficit.
V nějaké té recenzi bylo napsané, že to je magnet. To je pravda více než cokoli jiného. Možná, že si tu motorku někdo plete s nějakou jinou, ale pohledů chytá opravdu hodně. Lidi mě zastavují na benzince a ptají se, zajímají se, fotí si ji, usmívají se. To mě totálně baví. Beru to jako takovou náhradu za Instagram, sbírám lajky =))
Zpracování motorky je prostě dobré. Nečekám od ní moc, ale já nemůžu říct ani půl slova. Kdyby nová stála 2x, 3x tolik, měl bych spoustu výhrad. Takto nemůžu říct ani půl slova. Nicméně je potřeba si hlídat šrouby. Mají tendence zrdhat. Už mi upadly 3 z kapotáže, držák snímače stojanu musím utahovat furt jak magor. Už jsem musel přitáhnout i stupačku. To byla taky operace. Místa na takové utahování tam moc není.
Brzdy - zatím jsem vždycky zastavil. Motorka má ABS. Možná že bez něj by to byla větší legrace, ale jak píšu na začátku - já fakt nevím, neumím to porovnat. Prostě tam ABS je, tečka.
Vibrace - nesou se motorkou? ANO. Vadí mi to? NE. Jsou silné? NE. Jsou podle mě přesně takové, abyste věděli, že sedíte na retro stroji. A podle mě ty vibrace mi kradou ty šroubky, tím jsem si jistý!
Pneumatiky - až přezuju na jiné, řeknu vám rozdíl. Do té doby všechny chyby, které se objevily během jízdy, nebyly vinou pneumatik, nýbrž mě.
Jezdím asi za 5L/100km. Níž se prostě neumím dostat.
Detailnější a umělecky vydařenější text asi získáte z nějaké recenze nebo z videa Jednoustopou, ale já osobně to lépe neumím.
Krátké doplnění k původu motorky - já vím, že má čínský motor, já vím, že má čínský rám, že všechno na té motorce dělal v plném nasazení nějaký činský dělník a že se pak nějaká fabrika z Česka to snaží vydávat za své. Já vím, že tam přidali jen kapotáž a možná vyměnili kola. Ale víte co? Je mi to fuk. Ta motorka mě i okolí DĚLÁ RADOST. A o tom to je, ne? O tom, že to v lidech vyvolává emoce.
Pro zajímavost, video se sundanými koncovkami. Takový zvuk se mi líbí! ?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kovpak
kovpak napsal 09.07.21 v 18:08 9b.

taky jsem kolem ní slídil , přeji hodně pěkných kilometrů

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 10.01.21 v 21:29 10b.

Speciál je parádní. Zajímavé s tou spotřebou, já jezdím za 4 litry (Verva 100). Ale zas řeším problém s přední brzdou, zdá se mi slabá, teď měním plovák (rezerva se rozsvítí když je v nádrži půlka). Někdy můžeme dát společnou vyjížďku a pokecat... jsem z Ostravy.

Manažer
Manažer napsal 24.11.20 v 14:44

BožíJezdec -
scott67 - Děkuju. Dneska už bych taky volil jinak =)

scott67
scott67 napsal 20.11.20 v 21:10 10b.

Ta motorka je prostě hezká. Přiznám se, že jsem o ní taky uvažoval. Vyhrálo Erdéčko za podobný peníze, ale kdyby se neobjevilo, šel bych do ní.

BožíJezdec
BožíJezdec napsal 09.08.20 v 00:34 10b.

Více komentářů



TOPlist