Motocykl klasického střihu, ušlechtilého rodu a velikého charizma. Co víc si přát?
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - Projížďka před koupí mě rozhodně zahltila dojmy. Diametrálně odlišný motocykl oproti VT 600, na které jsem přijel k prodávajícímu. Krátká testovací jízda, provázená pochopitelně vzrušením a lehkou nejistotou abych to nerozbil, mě dokonale ujistila že ji chci.
Průměrná spotřeba - 5.60255 l/100km
Recenze
Hledal jsem motocykl ( záměrně nepíšu motorku, protože těch je všude spousta), který by nahradil mou Hondičku VT 600. Když jsem ji před rokem a půl kupoval, jako svou vůbec první, byl jsem varován, že z ní brzy vyrostu. Nevěřil jsem. Nicméně nelituji, povozila mě skvěle, a navzdory častému názoru že cruisery nejsou vhodné k naučení se na moto, v mém případě posloužila skvěle. A dá se na ní i docela sportovně jezdit, ikdyž těch 29 kW je prostě málo. Ale zase ten zátah od spodu je radost v serpentýnách.
Takže neco silnějšího, se sportovnějším posezem, ale klasického, karburátor. Líbí se mi styl sedmdesátých let, ale zase jsem nechtěl úplného veterána. A v modernějším provedení se takových motocyklů zase tak moc nevyskytuje. No a na základě těchto požadavků jsem prohledával inzerci. Za krátko se výběr zúžil na Triumph Thunderbird s motorem 885 cm.
Když se v inzerci objevil tenhle Thunderbird Sport věci nabraly rychlý spád a za pár dní jsem si ho přivezl.
Zatím mám najeto 2000km, motocykl je dle prodávajícího po určitém servise, takže provozní kapaliny a filtry jsem nechal na jaro 2019. Našel jsem pár drobných neduhů, které postupně eliminuju, zatím nic podstatného.
Co se týká jízdních vlastností, ve srovnání se šedivkou se to jiná liga, možná jiný sport VT600 má čtyři rychlosti, Thunderbird šest, takže se učím řadit a používat motor. Honda má jeden brzdový kotouč, Thunderbird tři. Je to poznat. Taky o poznání lépe svítí. Motor je dost přátelský do cca 4500 otáček, pak se probudí démoni a táhnou jako zběsilí. Maximálku jsem nezkoušel a ani to není podstatné. Chtel jsem abych mohl v pohodě předjíždět na okreskách, případně na dálnici. Tak o to se opravdu už starat nemusím.
Co se týká jízdy jako takové, zvykám si na jiný posez, odezvu a tak. Zvládá dobře i rozbité úseky okresek, zatím postupně hledám nej nastavení tlumičů.
3/2019
Jarní servis proběhl. Filtry a náplně, gumy jsem nechal jak byly, jsou OK. Sezona zahajena
3/2020
Po zimní GO motoru (viz. deník), sezóna zahájena. Virus nevirus
3/2020
Po zimní GO motoru (viz. deník), sezóna zahájena. Virus nevirus
Sorry, odeslalo se to dvakrát
Děkuju za komentáře. Je škoda že těchle strojů je u nás tak málo. Nu což...
Super Triumph, pěkná barva.
Krása stíhá nádheru.