V počátcích výroby se Indiánům ve své domovině přezdívalo Vigvam, přesně tak se bude jmenovat moje nová chlouba. Klasika, vzduchem chlazený Vtwin, železo, kůže ( a přeci jen troška PVC), toť vše.
Motorka koupena od FIRMA:VMP Motorcycles Pisek (Štěkeň) - Míra je opravdový profesionál. Skvěle poradil a i se nechal trochu porazit ( otázka ceny ). Zajeďte pobýt
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson FLHRSE Road King CVO: Hydroštely, ložiska, stojánky...sorry, nabral jsem pocit, že nechci být u něčeho od počátku pofiderního. Ale klobouk dolů i tak. kult je impozantní.
První dojmy - První dojem byl ….bože, to je ale kráva :-), krááásná...a je. Manipulace na místě je trochu boj, ale dá se důstojně vyhrát. V okamžiku kdy se kola roztočí, jde skutečně o velice přívětivý stroj a to doslova tak jak to píši. Netřeba strachu, jen ten respekt a rozum si ponechat.
Motorku bych doporučil pro - Pro nadšence, pamětníky, neracionální individua a věčně dětské zbojníky. Jo a taky pro relax hledající kancelářské krysy apod :-).
Doplňky na motorce - Zadní padáky, policajt s úpravou pro prcky, opěrka spolujezdce- na rozdíl od plexi, věčně sundaná.
Recenze
Jako kluk jsem vždycky toužil po nějaké leštěnce, nikdy jsem jí však neměl. Jezdil jsem na různých půdních strojích s maximem v ČZ 175, byla opravdová, skvělá a rád na ní vzpomínám. Následovala odmlka, shánění peněz, baby, bydlení a tak...to známe všichni a po 40tce se to přihlásilo znovu. Ta chuť polykat sám km na sedle něčeho o trochu mohutnějšího než je kolo a s pořádnou uhlíkovou stopou.
Potkala mne skvělá koupě Vulkána, ale jak už to tak bývá u nás neposlušných, nedbal jsem rady zkušených a přerostl jej. S pokorou a poděkováním za znovuzapálení a naučení jsem jej pustil dál - podotýkám, že to byla opravdová japonská excelence.
………….
Od kluka jsem věděl, že chci něco s charisma a historicky etablovaného, No a po tom co jsme si způsobili s Jawou nezbylo něž koukat do Anglie / Indie, DE či US.
DE jsem si vnitřně zamítl, nechci něco historicky pofidérně užitého a strojově přespříliš inženýrsky pojatého.
Tedy US, HD mi bylo voňavé, ale ….bylo tam těch pár technických omylů a zdá se mi, že tak trochu obal přerostl podstatu koupě a tím v žádném případě nechci urazit ! Indián...hmmm….voní a moc. navíc mi k němu dávají přičichnout kamarádi a je rozhodnuto. Teď už jen otázka financí, nejde o zrovna rozumem zdůvodnitelnou koupi, ale mělo se stát / stalo se - Indian Chief Vintage jde domů.
…………
Den dovolené, 4 hodiny ve vlaku a strašné těšení se. Jsem na místě, dealer Míra Žižka v Písku už čeká a stroj jde ven. Sedni si a projeď to, pak dolijeme olej. To se řekne, ale je to tak velký . Prvních 300 metrů mám pocit, že musím bojovat, ale pak mi došlo, že sedím na svém prodlouženém já...opravdu hodná a přesná mašina, klasická neoelektrizovaná a vyumělkovaná mašina. Přesně tak jak jsem si jí vysnil a dokonce i ta barva se mi z prvotní nelibosti posunula do obdivu - mám stříbrno černou kombinaci. Jízda domů byla skvělá, nešlo zastavit a nešlo slézt, jak malej.
…..……
Je 27.3 a já mám skorem 2 tis natočeno, dost na to, abych si dovolil potvrdit, že jde o motoricky a podvozkově úžasnou záležitost. Kde začít...
Jsem menší 168 cm, ale všude dostanu jak se patří ( jen policajta si nechávám upravit ). Mašina je opravdu nezákeřná, tedy pokud vynechám pitomce co jen tahají za heft, tam je opravdu potenciální nebezpečí z výkonu motoru. Opravdu tahá a pěkně odspodu. Nemám laďáky, ale mám 2018 a motor s laufy duní jak se patří. Opravdu silně erektivní věc, jak řekl sršeň. Neřve to, ale je to.. ( pozorní si všimnou co popisuji jako prvé a zasvěcení chopperáci potvrdí, že to tak prostě je ). Motor má skvělý zátah a nikdy mne tak nebavilo jezdit do kopců, jako teď. Je radost vědět, že tam ten výkon je, stačí zatáhnout. Výkon je k dispozici bez prodlevy ( menší najdete v samém počátku ) v celém průběhu. Opravdu je úctyhodné co se chlapíkům ve Spriengfieldu povedlo. Navíc je opravdu krásný. Kdo jak já, nemá rád teplo, ten si ovšem trošku užije...křžovatka v 35ti celsiích bude asi zajímavá .
Chvěje se to jak ratlík ? Ne, ale dává mi to odezvu. Trošku to pod zadkem vrní a je to moc příjemný. Do řídítek se to ovšem nedonese, takže duši to z Vás nevytřese a to je +. Dokonce uvidíte co je ve zpětných zrcátcích, ale kdo by se díval, že ? Spořílkové zas uvítají, že to jezdí pod 7 litrů i při tahání, ale koho by to vzrušovalo. Ujedete tak 350 km na nádrž.
Podvozek je luxus, opravdu. nekope, nedrncá, neodmlouvá, neodskakuje...a chtěl bych napsat nezatáčí, ale to by nebyla pravda. Chief nemá podkopnutou vidlici jak Chieftain či Roadmaster a tak je otáčení na místě, v silnici prostě takovým malým rituálem. Nemůžete jen tak někam zajet a myslet si že to dáte, musíte trochu popřemýšlet a nebo být opravdu dobrý jezdec. Vím, že v tomhle se člověk zlepší a tak mne to nechává v klidu , no a zatím si nadjíždím jak kamioňák a přemýšlím kam jo a kam ne, respektive kde by to šlo. Nicméně co se jízdy týká, ani na vteřinu nepochybujte, že by mašina nešla přesně tam , kam jí pošlete. No a když to fakt utahuje tak si můžete lehnout do aleluja ( plotny jsou vysoko jak ochoz na rozhledně ) neškrtnete si za boha a pak po polovině zatáčky cvrknete plynem a vytáhne Vás to i z průsmyku .
Brzdy, šok brzdí to. Opravdu brzdí, nejedovatě a účinně. Vzhledem k váze a světlím bočnicím na pneu jsem se naučil i trošku šimrat zadní brzdu, funguje to...víc netřeba psát.
Zadek Vás bolet rozhodně nebude a věcičky jako tempomat si brzičko osvojíte. Jde o opravdu vrchol evoluce a kdo nechce pokračovat do okapotovaných, ozvučených, a odispejovaných poloaut, má zde naprosto poctivou a vrcholnou klasiku. Nemusím asi psát, že jsem nadšen a přeji i Vám splnění Vašich snů !
čus chlape. JÁ NEMŮŽU NAPSAT NIC JINÉHO NEŽ SUPER 👍A JEŠTĚ JEDNOU SUPER 👍. Parádní stroj a výborná volba. Doufám že se předvedeš. Za mě jasných 10b plus milión 😀.
( Já bych rád Indoše v červené , prostě mi to tak nějak pasuje ) . Ale tohle taky super a hodně šťastných kilometrů atd.