PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Nevada 750 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Harry_Smith
Vloženo 16.6.2019
Aktualizováno 18.11.2022
Zobrazeno 4 185x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Krásná jako motorky mýho mládí, pohodlná jako chopper, obratná jako naháč, lehká jako malorážka, přitom má vstřikování a táhne pěkně odspodu.

Více fotografii

Motorka koupena od VS-Moto

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki VS 750 Intruder: Už má nějaký roky a seřizovat ty dva karburátory je frajeřina, je to mašina na dálnice, zatáčky jí moc nejdou
Yamaha XJ 700: Zajímavá kombinace naháč a chopper, ale už jsou k sehnání jen dost dobitý
Yamaha FZX 700 Fazer: Malý V-max, kouzelná mašina z doby našeho mládí, ale zkuste sehnat v pěkným stavu

První dojmy - Stála chudák zarovnaná ve Vsetíně v garáži, dovoz z Itálie, nechutně zanedbaná, nad vzhledem chromů by jeden zaplakal, ale byla to vysněná láska po dlouhých letech vybírání, jaký stroj si na stará kolena pořídit. Přijel jsem si pro ni vlakem s espézetkou v baťůžku, začínalo pršet a před námi skoro 200 km. A od té doby bych z ní nejraději ani neslezl, ani v zimě!

Motorku bych doporučil pro - Klidně tomu říkejte mašina pro holky, ale já bych doporučil Guzzinku všem (uznávám že nevysokým) jezdcům, kteří už nehledají šílenou střelbu a jízdu po okruhu, ale chtějí v pohodlí, volným tempem a s krásným zvukem projet "půl světa". Přestože natočíš klidně tisíce km za pár dní, tak jedině snad tužší spojka (je tam prostě suchá jak v autě) trošku unaví levou ruku, ale jinak naprosto v pohodě. Takže i pro starší, unavené, s bolavými zády, které nezničí při parkování, prostě pro ty, kteří mají pud sebezáchovy a nepotřebují jezdit 2 kila. Poslední bod - pokud to někdo chce na machrování před holkama - úspěch zaručen, u něžnější poloviny vždy hodnoceno jako bezkonkurenčně nejhezčí motorka, i když vedle stály víc než litrové silostroje.

Doplňky na motorce - Z orig. příslušenství zbyl jen zadní nosič s opěrkou, sice kolem svárů mizí chrom... Plexi šlo pryč, vzadu byl ulomený držák odrazky, tak jsem udělal nový z hliníku a přidal ultraúzkou odrazku pod číslo. Orig. houkačky s chrom.vrtulkou jsou sice hezký (jedna se někomu moc líbila u obchoďáku, nevím na co mu bude), ale kvičí jak raněný podsvinče, pod kryt nad regulátorem jsem proto schoval (italský) autoklakson 400 Hz. Na předních vidlích byly trapný oranžový odrazky, moc nedržely, nahrazeno reflexní samolepkou. Na cesty vystačím s textilníma brašnama 2x 15 litrů s popruhem pod sedlo, opřou se o zadní péra a nepotřebují opěrnou konstrukci. Vždycky potřebuješ jen tolik věcí, kolik se ti jich vejde!

Recenze

Kdybych začal od úplného začátku, nikdo by to nedočetl do konce. Prostě jsem v 80-letech potřeboval pěknou mašinu, přitom student bez peněz a v garáži nabořená kejva 250 po tatíkovi. A ve Světě motorů fotky Moto Guzzi V 35 C a V 50 C. Asi se bude kdekdo smát, ale za rok práce vyjela kejva "Custom" podle guzzinky. Odjela studium, svatební cestu, dlouhé roky každodenně do práce, až dosloužila. V té době jsem se motal kolem autoškoly a neměl jsem o motorky nouzi. Vždycky byla nějaká volná, sundat druhý řidítka a frčelo se. Když dorostla nejstarší dcera, dostala k šestnáctinám řidičák a ýbro 125. Potom zákon zakázal v autoškole pro A2 motorky pod 400 ccm a CBF 250 se stěhovala natrvalo k nám domů. Na dojíždění do práce super - v pohodě do 3,5 litru, na vyjížďky s rodinou stačí, když je v partě 125, tak můžu jet na dvěapůli i ve dvou. A když jsme jeli na firemní vyjížďku - máme v práci slušnou partu, rekord je 13 motorek na společném výletě, tak jsem měl sice nejslabší stroj, ale v takové partě se nikdy nejede výrazně přes kilo, a tak jsem stačil. Jedno léto půjčený velký Introš 1400 od parťáka z práce, rovně super, do zatáčky s námahou a parkování dřina pro trestance. Mezitím samozřejmě dlouhé večery u netu, katalogy, inzeráty, recenze a profily motorkářů. Rodina usazená u Ordinace a "ty furt čučíš na ty blbý motorky, stejně si žádnou nekoupíš". Ale loni dorostla nejmladší dcera do A1 a zabavila YBR na cesty do školy. Protože starší sestřička si u mě samozřejmě udělala A2 čapla CBF a "ty si tati něco kup!". Ne takhle hrozný to nebylo, prostě jsem ale měl pádný důvod, který léta chyběl. Na Tipmotu vykoukla Guzzinka a jelo se. Jak je v úvodu, asi dost dlouho nejezdila, zašlá a orezlá, bral jsem ji s vědomím, že většinu chromů ani nezachráním. Ale překvapivě šlo dost rozleštit, vyměnil jsem zatím jen směrovky a zrcátka, samozřejmě obě pneu, baterku, svíčky, olej a oba filtry. Nejhorší jsou teď kolena výfuků a zadní nosič, snad časem. Nevím jestli se stáčejí tacháky i u motorek, ale 24 tis.km za 9 let bylo podezřele málo, já mám za 12 měsíců přesně 5 tis. Na víc prostě není čas. Na guzzince asi jezdil někdo hodně malý postavy, obecně se píše, že je to mašina pro holky a nevysoký jedince. Řadička, páčky, zrcátka a čelní plexi byly tak na 150-160 cm. Plexi šlo dolů hned, při mých 179 cm mi šel proud vzduchu přesně do očí, navíc chudák vypadala jako nějaký skútr. Přitom takhle odhalená je mnohem krásnější. S mojí výškou jsem asi opravdu na hraně, velký chlapi na ní prý vypadají směšně, ale kolena si nepálím, je pravda že si je krásně rychle usuším, když zmokneme. Nemá cenu popisovat jízdní vlastnosti, to je všeobecně známo, rám Nevady je bližší sestřičce Brevě než nějakému pravověrnému chopperu, proto jezdí jako naháč, přitom pohodlné sedlo, s opěrkou i pro (útlého) spolujezdce, ale hlavně ta váha, v týhle kategorii asi nejlehčí stroj, to bylo jedno z mých kritérií, no a taková pocitová věc - na chopperu se jezdí v otevřený přilbě, prostě musí, ale na guzzince si v integrále nepřipadám jako blbec. Jediná poznámka k servisu ( to zvládáme u nás v práci), někdo tady píše o problémech po odpojení aku. Mám podobnou zkušenost, po odpojení aku nebo čidla otáček spadne SW do nějakého "nouzového režimu", motor nechce chytit, potom jde nepravidelně a nedrží volnoběh. Stačí napojit na diagnostiku - bez závad - a hned je to OK. Jinak vstřikování bez problémů, tenhle ročník už má vychytané mouchy, někdo ještě vyznává jen karburátor, ale v dnešní době je stříkačka zlatá. Hlavně na spotřebu, sice jezdím kochačku, ale ten hluboký hrdelní bublák, když za to mezi 2 a 3 tis.otáček zprudka zatáhneš, je tak návykovej, že jsem se pod 4 litry ještě nedostal, jezdím tak 4,2 - 4,5 l/100. Naopak ta vychvalovaná výkonová špička nad 4 tis. je mi nepříjemná, prostě lituju motor, potřeboval bych v převodovce šestku, takhle to opravdu na dálnici není. Poslední poznámka k barvě, mám už třetího bílýho kombíka v řadě, to je normální, když jsem si k modrý Hondě koupil bílou helmu, taky to nikdo neřešil, ale když jsem se loni dovalil na Guzzině - už jsem byl v práci v podezření, jestli nejsem tak trochu rasista :) Proto prohlašuji, že se od těchto nařčení distancuji a zodpovědnost padá do hudebního nebe na Věrušku Špinarovou: Kéž bych jednou byla celá bílá, jak ta Guzzi sedm padesát, samý chrom a jinak celá bílá, jeho Guzzi sedm padesát...

Léto 2021: Tak jsem se taky dočkal, skoro až legendární italská "spolehlivost" - já vím, že za tu pověst může hlavně Alfa a Lancia (lančku jsem v mládí měl, tak potvrzuju) - prostě z guzzinky byl takhle jednou uprostřed vyjížďky "olejotrysk". No, domů jsem dojel na volnoběh s průběžným doléváním a pustil se do toho italského puzzle, které mi trochu připomíná stavebnici Merkur - snad jen pro větší kluky. To zase musím uznat, v podstatě ke všemu výborný přístup, všechny šroubky jsem povolil a součástky - co se nesežene na našich webech, tak vždycky pochodím u Stein-Dinse, to asi guzzisti znají dobře. Viníkem byl tentokrát ten maník, který v Mandellu del Lario skládal motor a nepochopitelně prohnul těsnění, když se po 36 tis. trochu vytahal rozvoďák, tak to těsnění prostě "sežral". Nakonec jsem to vzal jako pěknou zkušenost, práce je to opravdu pěkná, taková poctivá strojařina. Jenom jsem přišel o část sezóny než dorazily součástky, tak jsem musel přesednout na 4 kola - ale docela stylově, zase jsem mohl sebou vozit raťafáka - toho na motorce netrápím :)
Takže nakonec je to skoro jako ta zmíněná Alfa - Guzzi má taky nějaké mouchy a možná tě občas poškádlí, ale je prostě tak nádherná, že jí všechno, ale úplně všechno, odpustíš :)

Červenec 2022 - musím přidat alespoň pár fotek z několikadenního tripu po republice, tisíc kiláčků na jeden zátah absolutně bez problémů :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Maruš_Guzzi
Maruš_Guzzi napsal 29.12.22 v 21:20 10b.

Pěkný stroj, já ale na plexi nedám dopustit Přeji šťastné kilometry s MotoGuzzi

rudirt
rudirt napsal 11.04.21 v 13:12 10b.

Moc hezká a dobrej ročník...
VŽDY ŠŤASTNÝ NÁVART!!!

Harry_Smith
Harry_Smith napsal 11.04.21 v 11:51

Prohrabal jsem fotky a nějaké starší i letošní přidal.

Papanhe
Papanhe napsal 20.01.21 v 13:54 10b.

Je krásná.

Marty68
Marty68 napsal 06.08.20 v 14:30

moc hezký stroj i popis!

Více komentářů



TOPlist