PROFIL MOTORKY

Peugeot Geopolis 125 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Chong
Vloženo 20.10.2019
Aktualizováno 13.4.2021
Zobrazeno 1 641x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Původně jsem sháněl moto pro kategorii B, aby na tom mohl jezdit syn bez Ačkovýho řidičáku, aby to mohlo jezdit po dálnici, tedy plnejch 11kW, 16" kola, co největší úložnej prostor pod sedlem a nebyla to malá ani moc velká motorka, i design se povedl

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Peugeot Satelis 125: Menší kola, do města robustnější karoserie oproti Geopolisu

První dojmy - Pro mě to byla změna, protože jsem nikdy s variátorem nejezdil a chvilku jsem si zvykal na rozdíly v technice jízdy a objevoval některé záludnosti. Docela svižná a obratná motorka v městském provozu se lehce protáhne i přes svou zdánlivou robustnost. Oproti jiným skůtrům je výrazně lepší ochrana jezdce proti dešti a proudícímu vzduchu. Trochu do toho hází vidle tvar sedla, který tvarem přirozeně nutí jezdce mít nohy lehce od sebe. V létě to nevadí, ale za chladného počasí, nebo v dešti se musí trochu nepřirozeně tlačit kolena k sobě.

Recenze

Do města fakt super stroj a i na dálnici se s ní dá jezdit, ikdyž to spíš jako nouzovka. Ale kamiony s trochou trpělivosti dává v pohodě. Všechno víceméně OK, jen s elektronikou řízení motoru si mohli frantíci dát víc záležet. Motorka od začátku trpěla koktáním studených startů, ale to je víceméně evergreen těchto motorů, stejně jako např. v satelisech 125ccm. Po výměně lambdy výrazné zlepšení, hlavně že motorka začala jít pěkně za plynem. Starty byly stále špatné, tak jsem se zaměřil na váhu vzduchu. Podařilo se mi sehnat jen bazarovou a po její výměně se konečně zlepšily i studené starty. Dokonce se mi později podařil zázrak a sehnal jsem nepoužitou váhu na ebay, ikdyž je výrobce už neprodává, takže půjde do stroje úplně nová. Klasicky je na tomto motoru dobré věnovat pozornost trojkombinaci svíčka/lambda/váha vzduchu. Pak motor šlape jako hodinky. Motor není dělaný na pravidelné dlouhé tůry, ale spíš do města nebo krátké výlety. Pokud dostává často veliké porce kilometrů, postupem času se vyhřeje stator alternátoru. Mému to trvalo ale 29tisíc km, takže to zase není tak horké. To se stalo i mě a v roce 2020 jsem ho musel vyměnit. Slabým místem je ochrana tlakového spínače oleje. Je hodně namáhané teplem z kolene výfuku a pravidelně se mi uškvařilo. Na třetí pokus (a čidlo) jak to vyřešit, problém vyřešila tepelně ochranná páska na koleni výfuku. Z važných závad se mi kousla kliková hřídel na rozsypané kleci ojničního ložiska. Vyloženě smůla, protože jsem nikde nenarazil, že by se to na tomto motoru někomu stalo (tento motor se používal v satelisu, jetforce, elyseo, elistar). Kliku jsem koupil a vyměnil, cena mě moc nepotěšila, stále napěkných 11tisíc. Zde video z výměny klikové hřídele . Ikdyž se nejedná o tak spolehlivý motor, jako od zkušených masových výrobců jako piaggio, pravidelná údržba ho dokáže v pohodě udržet v chodu. Základem je ale častější výměna oleje, než doporučuje výrobce. Doporučovaných 11tisíc km mi přijde u tohoto motoru opravdu přes čáru. Výrobce má dost necitlivě vyřešen omezovač max.otáček. Když jsem se s tím setkal poprvé, myslel jsem, že klouzla spojka, nebo řemen. Dlouho jsem pátral po příčině, až servisák mě ubezpečil že to dělá omezovač otáček. Dost mě překvapilo, že nikde o tom není v dokumentaci zmínka a ani na forech se o tak základní věci nikdo nezmínil.
04/2021 - již dělá radost jinému majiteli

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Chong
Chong napsal 14.02.20 v 21:05

To maarmik: no závady na mé motorce možná že i vážné jsou, ale protože se celoročně hrabu v hromadě motorek a autech a i elektroniku mám jako koníčka, tak je to pro mě slohový cvičení. Takže možná ano, ale mě to nijak zvlášť nerozrušilo, krom ceny ND :) . Tenhle stroj má úplně stejnej motor jako Satelis a toho se prodalo hromady. Když se na satelisím foru zeptám na typické závady a nemoci motoru, odpovědí je hluboké ticho... namísto toho pak sleduješ jak se řeší upnutí plotny na kufr, jaké jsou pěkné gripy, kde maj čepičky na ventilky s umrlčí hlavou a kam, jak to podsvítit a jiné voloviny... asi generační rozdíl či co :)

maarmiik
maarmiik napsal 25.10.19 v 09:18 10b.

no, hlavně s Tebou soucítím, měl jsem od Doman... nové auto za 660 tisíc a přístup měli stejný, velice specifický, auto opravovali tak rychle a spolehlivě, že mělo do roka na dveřích zbělalý čtvereček od magnetického čísla zakázky, jak tam furt stálo a pršelo na něj. Náhradní auto nikdy žádné, nebo havarijně nepojištěné !!! Musel jsem tam přestat jezdit, nebo bych já, celkem klidný diskutér, jakéhosi pana Valeše už uhodil, možná i opakovaně:)
To jsem ale odbočil. Myslím, že závady Tvého motocyklu jsou vcelku závažné a domnívám se, že si je nenašel na internetu, pouze vzhledem k malému množství prodaných kusů. Svezl si se například na Yamaze, či Hondě SH ? Je velká pravděpodobnost, že by Tě minuly závady typu klika, elektrika... Martin

Více komentářů



TOPlist