PROFIL MOTORKY

Suzuki RG 500 Gamma (1986)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jakub-od-X-bikers
Vloženo 4.12.2019
Aktualizováno 6.4.2024
Zobrazeno 1 714x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Dvoutaktní závoďák na značkách. Ve své době špička a i po více než 30-ti letech je velmi působivá!

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha RD 500: Je těžší...
Honda NS400R: Je slabší...

První dojmy - Štíhlá, lehká, poslušně reagující. Miluju její zvuk a vůni... Motor negeneruje žádné vibrace a má příjemnou charakteristiku: čím víc otáček, tím více zábavy. Díky výfukovým přívěrám má dost síly i ve spodním pásmu. Těším se na jaro, až se budu moci pořádně svézt...

Motorku bych doporučil pro - Bláznům a fandům opravdových závodních strojů.

Recenze

Zatím není moc co psát. Ujel jsem jen asi 100km a to většinou po dálnici. Ačkoliv trochu rosí přední vidlice, podvozek se zdá být v pořádku. Gamma nikam netáhne, nehoupe, nevlní se, ani nekmitají řídítka. Brzdy vyžadují dost síly, ale zpomalují statečně. Jízdní pozice mi naprosto vyhovuje. Motor dotáhl tachometr na 210km/h při pětce, což signalizuje, že má pořád sílu "jako za mlada". Přes zimu dostane trochu péče a na jaře: Ejchuchů!
Po prvních cca 600 najetých kilometrech oceňuji přesnost a lehkost s jakou se vodí. Na vyjížďkách s moderními čtyřtakty směle drží krok a s chutí "papá". 10 litrů na 100km je průměr při normální jízdě, ale jinak mi vždy vykouzlí obrovský úsměv na tváři. Trochu nekomfortní je nutnost odřadit tři (!) kvalty dolů, když nechci zdržovat při předjíždění. 130km/h totiž jedu na šestku při 6000 ot/min a to se motoru stále ještě moc nechce. Něco se začíná dít v 7000 a to pravé ořechové až před 10000 ot/min... Jekot z výfuků a chrochtání ve filtrboxu, to je pak zážiteček! Podvozek je na můj vkus poněkud měkčí, hlavně vpředu, ale ohromuje mne, jak jistě drží zvolenou stopu a jak přirozeně dává odezvu. Přední vidlice má možnost nastavení předpětí a ještě se dá dofouknut vzduchem, takže tady nějaký malý prostor pro vylepšení bude. Zatím se snažím RG poznat a naučit se na ní jezdit. Teprve potom si ji v případě nutnosti přizpůsobím svým potřebám. Zatím velmi dobře cítím, co se pod koly děje a nijak mne to neděsí, ani když využívám naplno výkonový potenciál. Není to žádná ultra porce, ale tihle koně jsou setsakra rychlí, když se využívá horní čtvrtina otáčkového rozsahu! Pozor si musím dávat při tvrdším brzdění a současném přejezdu větší nerovnosti. To pak jde předek až na doraz a mohlo by to skončit krizovkou... Zatím to řeším používáním obou brzd. Na předek se nepřenáší tolik váhy a významně se zvyšuje brzdný účinek. Jenže jak člověk nebyl po léta zvyklý zadní brzdu používat, občas to přeženu a zadní kolo dostanu do smyku. Budu se to muset pořádně naučit, abych si mohl naplno užívat potenciálu téhle závodničky na papírech...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 12.08.22 v 10:53

*Hamba* mně fackuje , že jsem po celou předchozí dobu
mého *kolegu ve zbrani* nijak nepochválil za jeho kuráž ,
jednoznačně obohatit český silniční motocyklový park ,
právě v té cenové relaci, ve které se v současnosti pohybují repliky
někdejších GP dvoutaktů .
Budiž Jakubovi zadostiučiněním, co všechno jsme už oba na těch
našich *bábách* RG500-Gammách roku výroby 1986 zažili ...

Jakub-od-X-bikers
Jakub-od-X-bikers napsal 07.02.21 v 17:58

Ozzy, myslím, že vezmu. Je to přeci závoďák...

Ozzy_
Ozzy_ napsal 05.02.21 v 11:31 10b.

To je nadherny naradi Vezmes to nekdy na drom ?

bruttopyr
bruttopyr napsal 02.01.20 v 22:49 10b.

Nemám slov! Nádhera
... a tak zachovalá!

Gahan37
Gahan37 napsal 11.12.19 v 19:55

sehnat jde...mobile.de 7x od 12500 euro

Více komentářů



TOPlist