Koupeno na ježdění "na ryby" .
Výška jezdce: 192 cm
První dojmy - Pěkný čtyřtaktní zvuk, vzhledem k velikosti dobrá ergonomie. Kdyby to měl člověk v patnácti, v době pionýrů, mustangů a simsonů byl by "king" !
Motorku bych doporučil pro - Asi všem co nechtěj jezdit na ryby na "Betce" ale na opravdové "motorce".
Doplňky na motorce - píst a hlava motoru na 72ccm
Recenze
Robby jsem koupil náhodou jako výhodnou koupi v roce 2003. Předchozí vlastník si nechal namontovat podstatně menší rozetu, aby motorka jela rychleji. Pokud se dobře pamatuji jednalo se asi o 32 nebo 33 zubů. Převod byl ale tak těžký, že čtyřka tam šla dát jen s větrem v zádech nebo z kopce. Již tak špatnou dynamiku zhoršovalo dušení motoru při plném plynu. Po kontrole funkce regulace předstihu byla nakonec odhalena příčina v příliš bohaté směsi při zcela otevřeném šoupátku. Výměna trysky tuto nectnost motoru vyřešila. Jednalo se o první provedení s krátkým hliníkovým kolínkem sání ne zrovna ideálního tvaru. Navíc kanál v kolínku nenavazoval zcela přímo na kanál v hlavě. Otvor v kolínku sání jsem v rámci možnosti propiloval, aby plynule navazoval a vyleštil i vnitřní povrch kanálu. Po instalaci kitu na 72 ccm a větší zadní rozety /pokud si pamatuji 35 zubů/ začala Robby moc pěkně jezdit a stala se použitelnou pro jízdu ve městě, tzn. 60 km/h i do mírného stoupání.
Brzdy a podvozek bych řekl, že jsou úměrné dosahovaným rychlostem a silničnímu použití a samozřejmě převyšují klasické mopedy typu Betka, o Pionýrech a Mustangách nemluvě. Spotřeba se pohybovala 1,9-2,1 l/100km. Vzhledem k mé postavě šel motor během jízdy většinou na plný plyn, ale za asi 6000km co jsem s Robby a tímto motorem /vysvětleno níže/ najel, se nevyskytl nejmenší problém.
Jediným slabým místem motorky tak zůstala kvalita přímo v Jawě zakoupené rozety, která byla z tak měkkého materiálu, že vydržela jednu sezónu...ale i to by šlo řešit kvalitnější z druhovýroby.
Doufám, že už to je promlčené... na druhou sezonu jsem do Robby kategorie AM / v TP maximální rychlost 45km/h/ namontoval motor 110ccm z čínské verze Hondy Cub s odpovídajícím karburátorem. Jednalo se o provedení s odstředivou spojkou, takže páčka spojky na řídítkách neměla využití. Robbyna skutečně upalovala, hlavně v kopcích byl znát větší kroutící moment, ale rozeta ubývala po milimetrech a ohnutím zubů připomínalo kolo čerpadla... Po létě jsem se rozhodl vrátit do legálních vod, vrátil jsem původní motor a Robby šla z domu.
My ho měli taky a zjištění bylo podobný - čínský díly bez problémů, ale Jawský řešení k pláči. Přesto na něj vzpomínám v dobrým
No, jak to tak čtu, doslova z toho čiší totální bezradnost týneckých pohrobků Jawy.
Bodíky dávám za obsáhlý referát o nectnostech tohoto hybrida a jsem rád, že jsem to tenkrát nekoupil.