PROFIL MOTORKY

Harley Davidson XL 1200C Custom custom (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník alesvagner
Vloženo 22.11.2020
Aktualizováno 1.4.2022
Zobrazeno 1 241x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ikonický motor... A kolem něj postavená obyčejná, jednoduchá, malá motorka.

Více fotografii

Motorka koupena od Chris_H-D (Praha 5-Řeporyje) - Férové a rychlé jednání, dohodnuté platilo.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Benelli Imperiale 400: Skvělá motorka, kterou jsem si půjčil od dealera a nadchla mě. Kdyby měla alespoň 500 ccm a o pár koní více, jezdil bych dnes na ní.
Royal Enfield Bullet 500: Dlouho jsem po ní koukal, chtěl ji. Nakonec mě odradilo, jak špatně dopadla ve srovnání s výše zmíněnou Benelli.

První dojmy - Když si to vybavuju, jak šly ty pocity za sebou... Vzhledově klasika, paráda, velký motor. Po nasednutí - malá, pocitově lehká motorka, nízko těžiště, manévrování na místě jako s kolem. :-) Po nastartování - jasně, tahle motorka je o motoru, výborný zvuk, vibrace. Prvních pár desítek metrů skvělých, ovládání, spojka, řazení, vše příjemné, v pohodě, reakce na plyn trošku přecitlivělá, ale o to zábavnější, to je o zvyku, brzdy normální. Celkově - nadšení, nadšení, nadšení. :-)

Motorku bych doporučil pro - Tahle konkrétní motorka je přesně pro mě. Dosáhl jsem vzhledu klasického motocyklu, mám extrémně zábavný motor, nezáludný podvozek, příjemné ovládání a chování. A velmi intenzivní zážitky z jízdy i při celkem rozumných rychlostech. :-) Obecně Sportster je podle mě pro někoho, kdo nepotřebuje hltat stovky km denně, nepotřebuje brousit stupačky (i když tady se brousí hodně :-)), myslím spíš kdo nepotřebuje na silnici závodit, komu jde o charakter a autentický jízdní zážitek spíš než o rychlostí rozmazaný pohled na svět... Pro někoho, kdo si nepotřebuje nic dokazovat. :-)

Doplňky na motorce - Doplňky jsem hlavně sundával a motorku downgradoval.

Ponecháno:
Screaming Eagle Performance Kit II: airbox, výfuky, přetryskovaný karburátor.
Progressive pružiny už jen vpředu.

Vyměněno:
Upravené, nebo spíš na zakázku dělané dvojsedlo - asi největší změna vzhledu.
Šroub sedla nahrazen jiným (možnost povolit rukou).
"Jiné" stupačky a řadička nahrazeny originály.
Víčko nádrže nahrazeno originálem.
Přední brzdová hadice nahrazena pancéřovanou.
Krátké zadní tlumiče Progressive nahrazeny delšími sériovými.
Kryt baterky chromový nahrazen černým.
Chromová zrcátka nahrazena černými.
Zadní světlo zbaveno chromového rámečku a nahrazeno ledkovým.

Demontováno:
Padací rám
Plexi.
Nosič (ten budu asi občas používat s jednosedlem).
Chromové kryty výfuků, zadní části rámu a podložka značky.
Spodní kryt řemenu.

Přidáno:
Originál maska.
Prachovky na přední vidlici.
Držák telefonu na řídítka.
Rámeček tachometru.
Teploměr oleje v olejové měrce.

Recenze

Chtěl jsem se vrátit ke kořenům ježdění na motorce, jezdit na stroji, která má jen to nejnutnější. To podle mě Sportster splňuje, s bonusem v podobě návykového motoru, jeho zvuku a jízdního projevu.

Tak a teď trochu aktualizace. Na motorce jsem zatím najel asi 8.000 km. Dokončil jsem úpravy, které jsem chtěl provést, aby byla podle mých představ.

Nepřestává mě bavit, každá cesta je zážitek a na každou se těším. Motor a převodovka jsou jedna z mála věcí, které jsem neměnil a jsou i nadále perfektní a návykové. Zvažuju trošku ubrat na hlasitosti, ale asi ne za cenu výrazné ztráty stávajících vlastností - tedy výkonu / kroutícího momentu a jeho průběhu a zvuku. Takže zatím jen úvaha a hledání možností.

U brzd jsem měnil přední brzdovou hadici za pancéřovou, rozdíl v chování vnímám, přínos vidím i z hlediska bezpečnosti - spolehlivosti.

Chování podvozku jsem trochu změnil. Z konfigurace "všechno vzadu" jsem se snažil dosáhnout trochu vyváženějšího vzhledu i chování. Dal jsem tedy o cca 40 mm delší (originální) zadní tlumiče, byly tam velmi krátké Progressive. Předek jsem zase trošku přesadil v brýlích a zkrátil o cca 25 mm. Také jsem měnil sedlo a sedím o něco výš. V úhrnu mám myslím těžiště více vpředu, kratší rozvor, strmější úhel řízení a lepší jízdní pozici. Motorka mi připadá agilnější do zatáček a to mě víc baví.

Testování nové sedačky se spojujezdkyní mě teprve čeká, ale po originální sedačce, kterou po pár km označila za mučící nástroj, to snad bude výrazně lepší.

Úložný prostor zůstává na 0, lékárnu vozím v kapse, na motorku nejde uložit nic.

Spotřeba trvale někde těsně nad 5 l / 100 km.

Servis zatím jen pravidelný. A nechal jsem rovnat přední kolo, malinko házelo, při té příležitosti vyměněna ložiska.

Ideálním terénem zůstávají pěkné silnice... Mimo asfalt jen výjimečně při bloudění, to si neužívám ani já, ani motorka. Dálnice se dá, s novým štítem ještě lépe, ale pohodlně pro mě tak maximálně 120 km/h. Taky na dálnici dost roste teplota oleje, tak ji radši hlídám a dálnici využívám jen výjimečně. Pěkné zatáčkovité okresky zůstávají ideálem.

S cestováním je to komplikované. K motorce nemám kufry, jen malou H-D tašku. Teď když mám prostornější sedačku, zkusím na ní upevnit nějakou vetší tašku nebo rolku. S mými výfuky to ale na Alpy stejně není, takže zůstanu spíš po ČR - a jsem s tím ok. Jinak jsem za den jel i cca 400 km a v pohodě, v pohodlí problém není, možná hluk je pak po celém dni trošku moc.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alesvagner
alesvagner napsal 01.04.22 v 19:56

Díky, díky!

-Jandys-
-Jandys- napsal 01.04.22 v 17:11 10b.

Pěkná úprava, líbí se mi to Možná víc než originál Tak ať tě dál baví a dobře funguje

Vaňas
Vaňas napsal 29.11.20 v 08:22 10b.

Pěkná mašina

alesvagner
alesvagner napsal 23.11.20 v 14:06

Díky všem.

skyair
skyair napsal 23.11.20 v 11:27 10b.

Fešák Přeji radost z jízdy.

Více komentářů



TOPlist