Takový střední skůtr, ani malý-ani velký.
Motorka koupena od Zdenda z Příbrami - Fakt dobrý kluk, viděli jsme se poprvé a probrali jsme snad úplně všechno a rád na to vzpomínám.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Po městě je to super přibližovadlo, lehké obratné, tichounké.. První dojmy z jízdy byly smíšené, je to můj první skůtr a když jsem měl vždy jen klasické motorky (nepočítám fechtla, ale Benelli 354 sport, Aprilia Pegaso 650, Honda CBR 600F, CBR 929RR, CBR 1000RR ) tak jsem byl zaskočen jak je to jiné proti mašině. Myslím tím posez a težiště...
Motorku bych doporučil pro - Kdo chce jezdit do práce nebo na kochačky po okolí za trošku benzinu tak bude spokojený.
Doplňky na motorce - Pouze jsem přimontoval originál plexi, sice to nevypadá tak hezky ale zase se člověk za něj schová..
Recenze
Hledal jsem úložný prostor pod sedlem i na integrálku a kompaktní skůtr na větších kolech.
Děcka se toho nebojí a chtějí se vozit
Chtěl jsem něco na dvou kolech
Na skůtru odjeta loňská sezona, kvůli covidu taková slabší-spousta akcí porušena..
Jízda na skůtru je pro mě v porovnání s motorkou úplně jiná, Jednak posez a jednak je vlastně motor skoro součástí zadního kola, což je proti motorce klasické koncepce trochu znát. Brzdy jsou velmi dobré, krásně dávkovatelné a proti motorce je místo spojky brzda-na to jsem se musel zezačátku trochu soustředit.
Podvozek je na pěkné silnici bez dír klidný a krásně ovladatelný, na hrbech to ale poskakuje a jízda není nijak příjemná- spíš vždycky čekám, "až to skončí" "
Úložný prostor je prostě to co se mi na těchto stojích líbí-nic s sebou netaháte, vše dáte podsedlo třeba i střední nákup.
Spolujezdkyně si libuje, po těch cestách na Firebladech(Itálie,Chorvatsko) je to pro ni velká změna...k lepšímu...
Spotřebu paliva jsem naměřil v rozmezí 3,2-3,6l/100km. Nádrž je na 12l.
Motor jsem chtěl 250ccm, aby i ve dvou se dalo jet kolem +-90km na okrskách kopec nekopec.
Od Xmaxe mě trochu odrazovalo, že motor není yamaha ale minarelli (sice bezproblémový-ale vadí mi, že yamaha si nedělá svůj motor) a že má jen sítko-nikoli klasický olejový filtr. Vím, že v tom nikdo nevidí problém, ale filtr je filtr..
Piaggio má sítko i olejový filtřík HF183 - výrobce dokonce doporučuje měnit olej(5w-40) po 10tkm, já se však budu držet klasicky 6-7tkm jak u cbr jsem to dělával..
Poruchy zatím nebyly. Jen nový akumulátor, výměna mot.oleje a fitru, vymytí vzducháče-je tam molitan jak na krosce-ne papírová vložka, výměna baterie v palubních hodinách.
Co mi vadí: blbě jsou vidět kontrolky, když na budíky zasvítí sluníčko.
Přední guma je ještě původní z roku 2008 dle DOT a už je to teda na ni znát-navíc jezdila asi úplně podhuštěná-takže je doskákaná-na jaře budu měnit..
Skůtr je super do města, ale to každý ví, pak je to super na okrskách s pěkných asfaltem, ale jízda je to spíš i tak kochací. Přeci jen maximálka je 127km/h a nemá smysl to honit, stejně se tomu pak už moc nechce. Za mě ideálka 90-100 přepravní rychlost a občas i 110km/h.
První větší cestu jsem jel na sraz skůtrů do Rožnova a po cestě se nás "nasbírala" docelá slušná skupinka jak se ostatní připojovali.
Hleděl jsem jak jsou skůtry všech možných kubatur v oblibě a jaké mají svoje fankluby...
díky vám všem za reakce i dobré rady,kluci! Přeji vám taktéž spousty kilometrů bez problémů a hlavně se vždycky vrátit ve zdraví domů!
pěkný skůtr, dobrá značkla, italové umí, jen ty pneu CONTINENTAL ContiTwist, to je skutečná tragédie...ten příbramák nebo výrobce tam dal nejlevnější mrdky, na kterých se v místě, kde je na vzorku ta jednička udělají po první sezoně plošky a u předního kola při rychlejším přejezdu zatáček je cítítit tu nejistotu...je to o hubu...doporučuji vyhodit i tu zadní pneu bez ohledu na vzorek a nahradit značkou metzeller feel free...je to neskutečný rozdíl, i kdybys měl ty kontinentálky nové...kontinentál nekupovat...ja mam beverly 500 a menim olej každých 5000 km, motor má na klice jen kluzná pouzdra...doporučuji interval 5000
Dobrá volba... sám mám Aprilku Leonardo 250 a je to přesně tak, jak píšeš. Pod sedlo naskládám dvacet lahváčů a můžu jezdit v tričku a sandálech :)
Vloni na jaře jsem pořídil Yamahu Nmaxe 125 jen tak, místo Babetty, kterou jsem musel více opravovat než jezdit. Je to opravdu jiné než na mašině ale je s tím strašná sranda. Je to svižný, do města jak dělaný. Dvěstěpade musí být ještě zábavnější. Ať ti jezdí.