Pěkný italský "lunch racer"
Výška jezdce: 184 cm
První dojmy - Mimo město prostě dávám přednost motorce, naopak si nedokážu vysvětlit, jak jsem mohl dodnes žít ve městě bez skútra:-)
Motorku bych doporučil pro - I když není tak výkonný, díky objemu na něj nedosáhnou ti, co nemají Ačko. Ti co mají řidičák na motorku, tím pak zase nemusí sáhnout až tolik do kapsy při koupi z druhé ruky. Jelikož s nižším počtem možných uživatelů (než je tomu u 125 se skupinou B) následně přirozeně klesá cena.
Doplňky na motorce - Mezi doplňky můžu zařadit kufr, který hodně pomůže nejen při převozu věcí, ale i k uschování přilby, kterou tak nemusím tahat s sebou všude po městě.
Recenze
Nikdy jsem nestál o diesely stejně jako o skútry, naopak jsem prosazoval benzíny a motorky. Dneska mám diesela a taky skútra Přivezl jsem si ho sice už v březnu, ale jelikož zima letos v podstatě skončila až k prvnímu červnu, během jara se toho moc nenajezdilo a doháníme většinu najetých km až od léta. Jak jsem psal v úvodu, mimo město je pro mě motorka naprosto nenahraditelná. Skútry vyšších objemů jsou zajímavostí, ale motorka bude vždy o něčem jiném. Naopak ve městě je skútr jako doma a sám nechápu, jak jsem se k jeho koupi mohl odhodlat až nyní. Ať už potřebuji cokoliv vyřídit, kamkoliv slétnout, třeba právě i na oběd, skočím na něj a už jedu kolona, nekolona, neřeším místo na parkování, spotřebu paliva a ještě si dopřávám jízdu v jedné stopě.
V případě aut se věrně držím italských dravců, a tak jsem i při výběru skútra sáhl do jejich kolébky. Jsem spokojen, tradiční italský design rozhodně nezklame, bohatě místa je pod sedačkou, v kufru, ale pomůže i přihrádka, hák na tašku, stejně jako podlážka, kam se případně vleze i karton piv Jedná se sice o 200stovku a běžně tyto kubatury mívají cca kolem 14kW. V případě Liberty se šlo spíše cestou výdrže motoru než výkonu. Tím totiž při 8,5kW zrovna neoplývá. Na druhou stranu, jde o městské přibližovadlo, které se dokáže rozhýbat ke stovce a vzhledem k tomu, že po městě je rychlost poloviční, není to žádný problém. Sedačka je pohodlná, brzdy nejsou žádný oheň, ale dostačují, ohromuje mě kapacita baterie, která je stejně silná jako u mé GPZ 900R! Roztlačit se to nedá, po městě se startuje, svítí, bliká a v mnoha státech i troubí pořád, takže na akumulátor prostě musí být spoleh a je fakt, že tady nejen že konstruktéři nic nepodcenili, ale nechali zároveň slušnou rezervu. Jako vždy a na všem lze hledat plusy a mínusy, ale za mě spokojenost.