PROFIL MOTORKY

Honda CBR 300R (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PetrKot
Vloženo 26.9.2021
Aktualizováno 5.5.2022
Zobrazeno 1 518x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cbr300r je spolehlivá, dobře postavená motorka s výbornými jízdními vlastnostmi a průměrným motorem. Je to spis městská pohodlná motorka, než sportovní náčiní. Jednoválec použitelný v celém spektru v legálních rychlostech, od 120kmh si už dost zavibruje.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov)

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Tak je to moje prvni moto nad 11kw po deseti letech na skutru. Takže prvni dojem asi posez, sice vetsi vaha na ruce a zapesti a odvykl jsem si spojkovat, ale posez už nesedim jak na hajzlu+ zadni kyvka bez vahy motoru= velky komfort pres diry a nerovnosti. Mam konečně abs, to je jednak skvělý pocit v hlavě, druhak to skvele brzdí. Výkon dostatečný, ale dalnicni kriznik to neni. Jo a je hrozne lehoučka. Rozšíření na a2 jsem delal na babicce gs500 a cbrko je pri osmickach a slalomu vice ucukanejsi, chce to vice práce se spojkou, ale zas tahne jednobuch dřív a lepe se sbira od tří tisic. Je skvělé a bezpečné mit konečně rezervu na predjeti 90% ucastniku silnicniho provozu. Posez jsem nakonec vyřešil výměnou řidítek a tímto děkuji VZ za skvělou práci.

Motorku bych doporučil pro - Všem kdo začínají a chtějí oproti konkurenci lehoučký jednoválec s příjemným spodkem a středem, značku Hodna s dostupným servisem a historií. Moc jich není v inzerci, protože většině motorkářů se zdá slabá

Doplňky na motorce - Padáky - spíš zachrání, když dá moto člověk na stojánek v kopci a spadne, než že by moto zachránily pří pádu v rychlosti.

Ukazatel zařazené rychlosti - paráda, odpadlo hledání 7mičky

Zásuvka 12v a držák na telefon

Nosič na kufr: Vlastní výroba na krovku sedla spolujezdce

Výměna clip on řídítek za hrazdové - max spokojenost

Kopie Airhawk - všem doporučuji, po odfouknutí na nizoučkou vrstvičku nepřekáží ve spojení s moto, ale zadku fakt hrozně uleví, jak od vibrací, tak ran na kostrč a otlačený zadeli, z aliexpressu

Recenze

Zdravím! Tak nakonec odstavec s tím jak jsem se dostal k cbr300r dám až jako poslední a začnu zkušenostmi po 4000Km, moje spokojenost je daná zejména výměnou řídítek.

Podvozek : to je hlavní přednost malé CBR, stabilní, ale i pohodlný. Naše cesty zvládá krásně. Zadní centrál jde nastavit, ale nechal jsem ho tak jak je ( nekoukal jsem v jaké poloze ho mám, ale takto mi vyhovuje poměr stabilita vs pohodlí)
Motorka je kvůli váze náchylnější na dálnici na vítr, ale není to nic nebezpečného.
Nízká váha naopak zaručuje krásné překlápění v zatáčkách. Umí i průjezd rychlými zatáčkami kolem 130km, podvozek to dá jak nic, ale to už je motor v otáčkách a nejraději tak v rychlých pasážích jedu kolem 90-110 km/h

Pohodlí: Spolujezdce nevozím tak mluvím jen za řidiče, podvozek fajn, mám dlouhé nohy a ty jsou zalomenější, tak si jednou za 50km natáhnu nohy dopředu ze stupaček a jedu dál.
Ostatní věci - záda, ruce, zápěstí, vyřešila nová vyšší širší řídítka a je to skutečně mini cesťáček, úhel zalomení nohou a stupaček nebylo nutné předělávat kvůli novým řidítkům.
zadek - koupil jsem kopii amerického airhawk - všem doporučuji, bez něj jsem jel nejdál zatím za den 410km, a to už mě zadek bolel, uvidímě až se projedu 200km plus na sedle s airhawkem
Vítr - na hlavu pořešeno nástavcem plexi - kopie givi S180T aliexpress, hlava bez turbulencí v klidu, teď už jde 110Kmh držet bez námahy krku od poryvů + kvalitní helma, ta jsem zjistil komfort dělá nejvíc, mám schubert c4 a je to OK.
- na ramena mi trochu fouká, standartní plexi se muselo oříznout po stranách nahoře kvůli rejdu nových vyšších řidítek
- kolena mých extra dlouhých nohou schovaný za kapotáží, takže neofouknou

Motor: Srdce motorky, nesportovní nenásilný zvuk jednoválce umí ve vyšších otáčkách i pěkně zaryčet, ale tam už jsou vibrace a mně jde hlavně o komfort, není problém jezdit 4 000 -8 000 otáček, ty motoru sedí nejvíc a má hezký střed. To nejdůležitější že auta co jedou 100km po rovině, člověk tam kopne 4ku a může je poměrně svižně předjet, 30 koní na to stačí. Od rychlosti 120kmh už je potřeba na předjetí více prostoru a plánování. Dálnici s novými řidítky se pěkně narovnám a jedu 110km na šestku a to je ideál, co se větru (přídavné plexi) a vibrací týče. Pro hledače maximálky: Jel jednou z plzně do Prahy zalehnutý s origo řidítky co to dá, abych to vyzkoušel, moc požitku mi to nepřineslo o komfortu nelze mluvit, ale 175Kmh jsem na tacho viděl, ale tacháč dost přeměřuje (10%) 40 minut podobného stylu jízdy byl pro mé tělo strop. Motor je v nejnižších otáčkách při popojíždění krokem trošku ucukaný, ale dá se na to zvyknout a pracovat s tím.

Brzdy: Přední ma stavitelnou packu, nastavil jsem si jí na 4ku a běžně stačí dva prsty, na opravdu krizové zabrždění jsou ale dva prsty málo a lepší zahamptnout celou rukou, pak brzdí skvěle a abs podrží- na to je maximální spoleh.

Pneu: Bridgestone Batlax S21. Totalni spokojenost, sou na 70%, az doslouží koupím znova. Jsou super a sice k nezávislým testum přistupuji s jistou skepsi, ale obecně jsou doporučovány a sada neni za nesmysl peněz. Už mám na léto koupený S22.

Spotřeba: konečně jsem spočítal, svižnějších 150 km Praha -Slapy - Dobříš - Mořina - Praha 3.14l/100km, když jede člověk v klidu po okruhu a tunelama přes Prahu pěkně plynule, hodně pod 3l/100km

Spojka: jde fajn, citlivě, na nová řidítka bylo potřeba delší lanko - to je důvod kompletního odstrojení, ale záběr jsme nastavili stejně jako v originálu, spojka mi vyhovuje.


Doplnky, něco jsem pokoupil, padaky, ochranu pacek, samolepky na kola, indikátor zařazeny rychlosti, az mám vše nainstlováno a spokojenost. Vesměs všechno aliexpress. Uz mi vetsina doplula z Číny. A kvalitou jako nižší třída doplňků taky v obchodech za poloviční a nižší cenu. Takže spokojenost. Oblečení a věci a tak kupuju osobne tady v Čechách po vyzkoušení.

Světla: potkávací sviti jen jedno, kazdej se mě ptá, jestli nemam to druhe praskle dalkovy rozsviti obe části, dalkove vykon dostatečny. Ty potkávacky, kouknu jestli nekdo řeší nejaky upgrade, sou tam klasický zarovky, ne led. Protoze to by mohlo sviti lepe, je to takova bludicka, ale to je asi člověk neobjektivní ze svetel z auta. Yamaha tricity svítila o fous lépe.
Dal jsem led parkovačky bílé, hezky trochu přispěli k viditelnosti a vypadají fajn. Potkávačku + dálkovku jsem dal osram night braker - dosvítí stejně daleko, jen je pruh světla trošku jasnější.

Řazení : bez problemu, neutral se hleda lehce. Doinstaloval jsem ten ukazatel zařazené rychlosti, ten vyřešil hledání sedmičky a rozjížděnína dvojku.

Cesta k cbr:

Ma cesta k cbr300 byla nepřímá, v 17ti jsem mel cbr125, velkou nehodu, zranění a dlouho jsem na motorky nemyslel a jedzil auty, mel jen ridicak A1.;Kvůli práci a skole jsem musel jezdit prřs Prahu a kvuli pocitu bezpečí sel do tehdejsi trikolove novinky tricity125, s tou jsem najezdil mezi 2016 a 2021 33000km bez jedineho problemu a jen kosmetickými nehodami při parkování a tak. Btw ta je ted na prodej. Pred dvema lety jsem zmenil praci blize k domovu, mam fajn auto, s kterym je radost jezdit a do prace jsem jiz nemusel na skutru, tedy nehledal jsem jiz řešení do města, ale neco na vyjizdky ve volnem čase jako relax.
A konečně se rozhoupal (hlavni vec- nechtelo se mi delat papiry, ale vyresil jsem to rozšířením z A1-A2 a od prihlaseni do autoskoly k fyzickemu řidičáku v ruce mne to trvalo 14 dni přesně, takze spokojenost) a poridil cbr300r.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PetrKot
PetrKot napsal 05.05.22 v 08:56

trip do Krkonoš + další zkušenosti

Mám za sebou první výměnu pneu, opět Bridgestone Batlax, tentokrát S22 a maximální spokojenost a jistota.

Jak je vidět z fotek, zrcátka jsem přendal na řidítka, třebou se asi méně při vysokých otáčkách než když byly v masce. Hlavně je v nich krásně vidět dozadu a méně se pletou při projíždění kolonou (ty původní jsem měl s nástavci v masce přesně ve výšce zrcátek aut, když člověk projíždí kolonou)

Zkusil jsem delší výlet, tedy 400 km za den v sedle po okreskách z Prahy touláním kolem severních hranic až do Krkonoš a pak více přímo zpět, kromě toho že jsem musel koupit gumicuk na upevnění plně naloženýho tankvaku jídlem adalšíma věcma na víkedovou chatu, se vše obešlo bez problémů. Přece jenom jsem to nechtěl nechat jen na magnetech, ale byla to spíš pocitovka, tankvak nikam necestoval.
Zbylé lehké věci jako oblečení a spacák jsem naložil do yamaha kufru, co mám na sedadle spolujezdce a krásně jsem se sbalil na celý prodloužený víkend, včetně bot na horskou túru.
Hmotnost byla tak pěkně rozložna, takže jsem se i na zapadlých hezkých okreskách pěkně a svižně projel, na to je cbrko ideální.
Čeho jsem si všiml, tak můj deflektor, přídavný šítek, co mi krásně odklání vítra od hlavy + vyšší řidítka a tím vzpřímený posez mi celkem znatelně snížil maximálku, ale jelikož od 145 Kmh dál, už je to vibrátor totální. Vůbec mi to nevadí, zpátky jsem se od Boleslavi vracel po dálnici a tachometrových 125 je ideál (114 kmh reálných) to se dá cestovat v přiměřeném pohodlíčku s deflektorem vzpřímeně, ale prostě motorka je lehká, na dálnicni vytočená a prostě dálnicím je lepší se vyhybat, 50km člověk dá, i víc, ale já navíc úplně fyzicky cítím jak se mi na dálnici sjíždí ploška na mých krásných nových pneumatikách a hned jak to jde jedu někam do zatáček

Motorka mi tedy dělá radost, snažím se jezdit co nejbezpečněji, na co jsem si tedy stále nezvykl, že kromě bundy, se musím oproti skůtru navlíknout vždycky i do kalhot a motorkářských bot, což je na městský provoz vopruz,a i když mám relativně pohodlné motorkářské kevlarové džíny s chrániči a takovýto ty tvrdý kotníkový vyšší "tenisky" , zas tak pohodlně se v tom nechodí. A i když se následky pádu ze skůtru a motorky příliš neliší v důsledku, na skůtru jsem si ospravedlnil obyč boty a kalhoty pod dečkou a bylo to pohodlnější a vždy jsem dojel i za deště v suchu.
Ty moto boty jsem musel naimpregnovat vyšší třídou nano impregnace, aby se mi při dešti a mokru nepromočily, ale teď jsem spokojen a nohy sou v suchu.

Poslední věc co mi úplně posunula delší výlet na jiný level je kopie airhawku, výstelky pod zadek. To je úplně top a předčilo má očekávání, kolik komfortu to přidá. Pamatuju si na pocit z delšího výletu bez toho, zadek bolel celkem a člověk byl dobitý celkově víc. S komfortem na skůltru, kde dostává člověk rány od malého kola s neodpružným motorem na kyvce přímo na bedra v záchodovým posezu, se to nedá srovávat už vůbec, to byla tortura. Ale tedhá jsem snesl více a dlouhé výlety na Yamaze tricity si tím nenechal zkazit a jezdil celkem dálky (600km za den rekord).

Mých třicet koní je málo, vibrujou, ale motor jsem vzal na milost, protože po stránce jízdních vlastností je CBR300R top, nechybí mi výkon na předjetí vozidel co jedou do 110 km, což je to hlavní a nutné pro bezpečný provoz. V ideálním světě by se mi líbil asi více uhlazenější motor CB500F/CB500X, hodlám si jí půjčit na den z půjčovny, abych měl přímé srovnání, ale pochybuju, že bych Monču (mou CBR300) vyměnil a ani nemám invsetici do motorky v dlouhodobém plánu teď. Prioritou jsou teď investice do zážitků.

callowsick
callowsick napsal 24.02.22 v 12:09 10b.

s těma řídítkama to vypadá jak motorka US stuntridera

PetrKot
PetrKot napsal 23.02.22 v 13:23

Tak už jsem s CBRkem celkem sžitý po 4000km.
Výměna oleje není problém.
Musím ocenit práci VZ který mi vyměnil řidítka za hrazdové, na původní posez a váhu na ruce jsem si nezvykl a zároveň jsem nechtěl měnit moto, proto jsem šel do výměny řidítek. S výsledkem jsem maximálně spokojený, pohodlí, vlastnosti v zatáčkách, ovladatelnost. Vše mi teď vyhovuje více. Mám z cbrka takový mini cestáček teď. Přiložím foto.
Protože je to pro mne převážně městská motorka, zavazadla jsem vyřešil přiděláním nosiče kufru na krovku zadního sedla spolujezdce, kam dám kufr z mé Tricity. když chci tak vyměním za sedlo zpět. Jízdní vlastnosti nejsou dotčeny jelikož mám kufr hned za sebou a nevisí mi za lehoučkou motorkou.

PetrKot
PetrKot napsal 13.10.21 v 18:45

Zdravím, tak už jsem najezdil necelé 2000Km a s motorkou se začínám sžívat. Platí co jsem napsal výše, už jsem si ale hlavně zvykl na posez a váhu na ruce, kterým umím během jízdy dát odpočinout a už se mi zápěstí pořádně vyspojkovalo, takže už mě po jízdě ruce nebolí.
Vyměnil jsem potkávačky a dálkové za lepší žárovky Osram night braker Laser, zas taková pecka to není, ale svítí trochu jasněji, ale rozhodně ne dál, vzdálenost je dle mého laického pohledu dána spíš stínítkem světlometu a jiná žárovka s dosvitovou vzdáleností nic nezmůže.
Dal jsem led parkovačky bílé, ty svítí fajn a jasněji, tak malé plus k viditelnosti v provozu.
Jinak kamarád prohlásil, ať z motorky neudělám indický autobus, tak už tam nic moc přidávat nehodlám
řeším kam dát věci, nerad vozím batoh. Mám několik řešení. Pak dám foto.
takže od šílenství nakupování doplnku je na chvíli pokoj.

PetrKot
PetrKot napsal 01.10.21 v 19:48

To wild38. Dikes za reakci a hodnoceni! K foukani na hlavu, mam fakt dlouuhy nohy a kratky tělo, takovej divnej tip, takze diky kratkymu trupu prave moc necouham nahoru a mam celkem kvalitni helmu. Takže obtékání větru a hluk je v klidu. Nohy (kolena) tam kupodivu taky napasuju, ale kratší by tam lepe zapadly, to je jasny. Tak at cbrko slouží a uzivej nove moto!

Více komentářů



TOPlist