PROFIL MOTORKY

KTM Duke 690 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník matous_nedoma
Vloženo 12.3.2022
Aktualizováno 7.11.2023
Zobrazeno 1 999x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hrozně lehká motorka, hravá a výkonově plně dostačující. Kdo si to jednou vyzkouší nebude chtít jinou.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Trojan Moto (Nový Hradec Králové 8 - - Motorka měla najeto 1000 km, stav tomu odpovídal, vše původní, tak nebylo moc co řešit.

Výška jezdce: 196 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 790: 790 je nižší, což mi nevyhovuje při mých cca 196 cm, je taky těžší a designem mě více oslovila 690tka. Duke 690 je jednoválec, je na tom víc zábavy a je lehčí, agilnější a i líp jede odspodu.

První dojmy - pohodlné sedlo, posez vysoko, tudíž pro mne co má skoro 2 metry ideál :D super zátah z nízkých otáček. Hned po pár metrech jsem zjistil, jak často se tam musí řadit, ten jednoválec nemá rád nízký otáčky, ale na to si člověk zvykne hned. Je to trochu styl motardu, nemí to asi moc na extra dlouhý trasy, aspoň pro mne ne.

Motorku bych doporučil pro - Myslím, že motorka dokáže nabídnout dost srandy pro každého, ať už začátečníka nebo pokročilého. Určitě ji mohu doporučit, je to ale motorka na zábavu a víkend a ne cestování nebo brouzdání po městě, stálé řazení a vibrace jednoválce nemusí vyhovovat každému, je to prostě fun bike!

Doplňky na motorce - Doplňky na motorce (KTM Powerparts):
-Akrapovič kompletní výfukový systém, evo 1 mapa, evo airbox, SAS a EVAP delete
-Sedla
-Krovka
-Led blinkry
-průhledný kryt airboxu
-Padáky
-Blastry
-Oranžový kola z Rka
-Powerparts víčka, dekly, kryty
-Zámek předního kotouče
-Alarm
-Černý řidítka z Rka
-Černý brýle z Rka - ještě nejsou na moto
-Alu blastry (hliníkové výztuhy nalakovány na černo, plasty zůstaly oranžové aby to ladilo)

Další:
-Evotech krátký Držák SPZ
-Zrcátka
-Držák na mobil - SP Connect - top!!
- průhledný kryt víka spojky
-Pro shift kit (eliminace falešného neutrálu)
-Led přední světlo - origo svítí trochu jako světluška, tohle se nedá srovnat, vidíte tzv. až za roh :D

Další plány:
-Potáhnout sedlo od PéARTcon KTM Trojan HK (designovka - alcantara)
-Štítek proti větru Powerparts

Recenze

Výběr
Po Dukovi jsem koukal už minimálně půl roku a začalo se mi to líbit čím dál tím víc, zaujal mě koncept naháče v motard stylu. Při první jízdě se mi to jen potvrdilo a byl jsem si hned jistej, že do ní jdu.

Pořízení
Duka jsem koupil u KTM Trojan v HK. Moto byla vpodstatě nová, tak nebylo co řešit, v ceně mi ji dokonce dovezli :)
Nyní (2/2022) Duka vlastním rok a cca 4 měsíce, najeto mám asi 2800 km, takže celkově má duke necelých 4000 km. Bohužel nebyl moc čas na ježdění a tak jsem spíš vylepšoval :D

Cestování
Nejdelší cestu co jsem na dukovi za den absolvoval bylo Praha-Šumava a okolí a zpět, cca 400 km, do těch 250 km to bylo tak akorát, pak už to pro záda bylo trochu moc. :D

Jízdní vlastnosti (jízda, motor, brzdy, podvozek, ovladatelnost, spolujezdec)
Motor má duke suprovej, jede jak z praku, zdaleka nevyužiju jeho plnej výkon. Brzdy taky dostačující, jediné co, tak plánuji upgrade z axiální na radiální brzdovou pumpu vpředu. Dostal jsem doporučení na Accossato, tak asi půjdu do ní. Podvozek je na český silnici relativně akorát, spíš tvrdší, ale je to taky o zvyku. Ovladatelnost je bez debat 1*. Jízdu ve dvou jsem párkrát absolvoval, ale není to moc pohodlné, proto jsem zase rychle nasadil kryt sedla spolujezdce :D

Mínusy
podvozek - relativně tvrdej, na rozbitý cestě to poskakuje docela
přední brzda - přijde mi trochu slabá, proto budu upgradovat (destičky Braking - super změna, jakmile se zahřejou trochu, tak brzdí luxusně, až mě to překvapilo s origo kotoučema)
vibrace - je to jednoválec a ty vibrace od motoru tam jsou docela dost, na cestování to moc není
zbytečně dlouhý převod - cukání, neustálé řazení při 50 km/h. Duke umí jet přes 200, ale ta motorka je nejlepší na zatáčky a jízdu tak do 120-130km/h - řešení - zkrácení převodu o 1 zub méně vpředu a tím jde jet stabilně na 3 ve městě a motorka má ještě lepší odpich.

Úložný prostor
nějaký tu je:D, ale je to tak na peněženku, lékárničku a něco malýho k jídlu :D Já na motorku namontoval ještě alarm z PowerParts katalogu KTM, tak tam je toho místa ještě trochu míň.

Spotřeba
Spotřeba je okolo 3,8-4,1 l/100 km, podle stylu jízdy. Bez komplet Akrapoviče a mapy co na něj mám byla spotřeba okolo 3,5 jestli si dobře pamatuju. Takže to jezdí docela za málo. Na nádrž se dá ujet cca 300 km v pohodě. S komplet Akrapem je spotřeba okolo 3,9-4,3 l/100 km.

Servis a poruchy
Servis si dělám sám, aspoň olej, filtry, svíčky apod. jinak jezdím do KTM. Za dobu co Duka mám, tak jsem žádný problém řešit nemusel. (najeto celkem: 3800 km)

Kde se Duke cítí nejlépe?
Pro Duka je nejlepší prostředí okresky, zatáčkovitý úseky jako např Řevnice-Mníšek, Dubá atp. Do terénu ta motorka dělaná není, tak ji atm ani netahám, to samé na dálnici. Ve městě se to dá docela v pohodě taky, jen při delším stání nebo pomalé jízdě se začne hřát, to bych chtěl vyřešit teď na jaře termostatem, který spíná už při 88 stupních a ne při 102 jako origo..

Plány
Do budoucna plánuju spustu dalších vylepšení, např. již zmíněnou brzdovou pumpu, černé brýle, kratší převod (nejspíš o 1 zub méně dopředu), malý větrný štítek, ledkové světlo dopředu (origo moc nesvítí, i když nejezdím za tmy, tak stejně i designově bude LED vypadat líp) a spínač na větrák u chladiče aby spínal dřív.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
matous_nedoma
matous_nedoma napsal 01.04.22 v 19:44

Díky, to určitě

Vydrik
Vydrik napsal 01.04.22 v 19:41 10b.

moc pekna, treba se nekde potkame... 10b

jakub_hruby
jakub_hruby napsal 12.03.22 v 17:05 10b.

Krásná!

Více komentářů



TOPlist