Tuto motorku jsem nehledal, našla si mě.
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Velmi příjemně překvapil zvuk. Je to sice jen 250ccm ale 4takt a ten zkuk je famózní.
Recenze
Motorku mi v roce 2021 nabídnul kamarád z Anglie za velmi dobrou cenu. Moto tedy pochází mimo EU a je starší 8 let a tak nejde přihlásit na normální RZ, což byl můj původní plán. Mám k motu komplet dokumentaci. Musí teda jít jako veterán. To by neměl být problém, do léta to na V přihlásím. Na co je potřeba si při dovozu mimo EU dát pozor je proclení a daň. Mě celníci moto uznali jako položku 9705, pak se platí clo 0% a daň jen 15% (pozor, z kupní ceny + ceny za dopravu!). Jinak je to za 8% clo a 21% DPH. Přesto jsem dal za dopravu, proclení a daň téměř to co za moto samotnou, nicméně celkem pořád méně než za tuctové jawy a čz z té doby, kterých je všude na srazech desítky. Schválně, kolik AJS M14 je zde na webu? : )
Řazení vpravo a brzda vlevo je trochu zmatek, ale dá se na to zvyknout. Moto startuje, jede, řadí a brzdí bez problému. Zajímavé je, že karbec nemá filtr, i v návodu je psáno, že v Anglii je vlhko a nepráší se tam, tudiž není potřeba, ale pro jiné trhy doporučují osadit vzduchový filtr. Motorka je identická s Matchless G2.
lahodný zvuk:
Krásná důstojná motorka střední anglické monoblokové třídy. Ona ta střední třída ze 60.let na 17kách oproti 19kovým známějším modelům vůbec není ošklivá, byť v ČR i jinde více oceňují dělené převodovky, tady si to nejeden divák splete i kývačkou, že. Hádám, že ještě 350 od AJS a Matchlesse bude mít jen jiný válec? Ať jezdí.
Prostě paráda
Vladislav Vlk, už při stavbě Hurikana popisuje obsah 250 na svoji dobu jako velice vhodný a výkon kolem19koní jako dostačující. Motorka je to velice pěkná. Peníze bych neřešil. Když vidím za kolik se prodávají naše Tuctový Péráky z poloviny zrenovovaný z dílů pochybné kvality, tak máte skvost. Gratulace.
Gratuluji, zvukem se dost blíží mému RE 500 Classic!