PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Duke R (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník branko69
Vloženo 3.5.2022
Aktualizováno 14.6.2022
Zobrazeno 3 428x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pecka. Opravdu pořádná, stroj je takový, jak všichni píšou. Nikdo si nic nevymýšlí, osedlejte a uvidíte. Zkušenost z předchozí Duke 890 R se vyplatila a zvolil jsem opravdu dobře. Měl jsem představu, co čekat od větší ségry, a opravdu to je naplněno.

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim)

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Na první dojmy si musíte počkat až po první servisní prohlídce, kdy Vám prodejce odblokuje všechny SW omezení, s kterými odjíždíte po zakoupení stroje. Takže i když v rámci záběhu se tato dračice chovala dost odvázaně, po výjezdu ze servisu při cca 1.100 km se skutečně odhalila, svlékla všechny šatičky a pěkně to na mě rozbalila. Až jsem z ní docela dostal strach, že bude těžké si ji trochu zkrotit, ochočit, ukáznit. Chce to ještě čas, no uvidíme.

Motorku bych doporučil pro - Zkušení

Doplňky na motorce - Orig. páčky - k nezaplacení.
Plus zadní nosič. Ale KTM ho nedělá ...
Čekám na orig plexi a kufry, určitě pořídím i tankvak, ale asi ne orig.

Recenze

Hmm. Jak už jsem se zmínil, tím že jsem poznal slabší dračici Duke 890 R věděl jsem do čeho jdu, tedy alespoň přibližně. Říkal jsem si "no, větší, silnější, o chlup těžší" bude jen dvojče té "menší" a vím, co očekávat. V podstatě jsem měl pravdu. Musím však říct, že větší ségra je opravdu o dost silnější, agilnější, pěkně hladce řadí bez cukání, je to přesně tak, jak jsem si vysnil, předpokládal, a po první jízde potvrdil. Volba byla správná, ani na sekundu bych nezaváhal a tento stroj doporučil každému zkušenému jezdci. Navíc má opravdu tolik vychytávek v nastavení, že ani nevím, kdy a kde to všechno vyzkouším.

Pobavím se s ní určitě delší dobu, toto moto Vás po prvních pár kilometrech díky perfektní ovladatelnosti, lehkosti a okamžitého padnutí do ruky úplně vcucne do sebe, a nebudete chtít z ní slézt. Opravdu. Mám pocit, že na ní musím i 100m od domu k vietnamci pro housky (a to jezdím snad 25 let). Prostě závislost, je to jako droga.

Ok, ale co tedy napsat do recenze? Než jen to, že komu se líbí naháče, tak je to láska na první pohled se všemi superlativy? No, něco málo by se asi našlo. Jezdit na 2-válci je taky potřeba si zvyknout. Nechat zahřát, pomalejsí popojížďky po městě fakt tak na jedničku, dvojku, jinak to trošku cuká, ale už jsem si zvykl i u 890, i teď u 1290, šlo to celkem rychle, jen si to dostat do hlavy. Co mě vždy fascinuje je okamžitá reakce za plynem. Prostě zatáhneš a jede, nečeká tě žádné zpoždění, žádný rozpor v tom, co chceš, co čekáš a co nakonec z toho vypadne. Rychle si na to zvykneš, připisuji to jednak nízké hmotnosti a samozřejmě motoru (dnešní moderní motory na špici jak Ktm tak i jiných výrobců samozřejmě). Ovladatelnost taky opravdu fantastická, jednoduše žádné i rychlejší kličkování není problém, objíždění, brždění atd., vše naprosto perfektní, byl jsem s tím hned zkámošenej, žádné dlouhé zvykání. Dělá přesně to, co od ní chceš úplně každičkou sekundu. Už jen se bojím, že až na ní někdy nasednu na delší túru, tak s ní během jízdy srostu a v cílové destinaci budou muset kámoši zajistit chirurga, aby mě z ní odřízli :)))

Takové krátké přirovnání k mému milovanému BMW (K1300R) a Super Dukovi. Ale pozor, srovnávám 15 let starou technologii se současností, takže berte to jen jako takový feeling :) Když jsem K-čko prodal a nový majitel (žádný nováček) si ještě druhý den přijel pro kufry a další drobnosti, nadšeně říká: "ty jo, to je fakt raketa, hned jsem ji zkusil kousek na dálnici jak to jede, zabral za plyn a ono to vyjelo jak blázen, HNED jsem měl na tacháči 100-ku, je to opravdu supr stroj" ... a já mu na to řekl: "hele, to bavorákove HNED vyděl dvěmi, a máš KTM" :) - asi tak to doopravdy je. Je poznat rozdíl 240 kg oproti 200 a také 4 válce, oproti 2-ma. Opět pocitově - než se ty 4 válce rozhýbou a vystřelí 240 kg o dalších 100m, tak na dvouválcové Kátě o 40kg lehčí máte takovýto jiný stroj 50m za zády. No, je to holt věkový a tím pádem technologický rozdíl.

Na co si člověk u BMW hned zvykne je elektronické nastavení podvozku na klikání palcem, tady u "Káti" musí vzít do ruky manuál, nářadí a "proklikat" se vším rukou a šroubovákem. Ještě mě to čeká, ale těším se na to, až si vyzkouším celou řadu nastavení, nejen podvozku ale i motoru. Věřím, že o to větší zábavu si užiju. Zkusím Vám později i o tomto napsat.

Na závěr: testujte, zkoušejte, vybírejte. Každý stroj má svoje klady i zápory, každý z nás ma svůj vkus, svoje priority, požadavky, potřeby. Každému se líbí něco jiné. A díky bohu, proto máme takový obrovský výběr na trhu. Když vyberete srdcem, budete spokojeni jako já posledních 9 let s K-čkem. Teď věřím že dalších alepsoň 9 si opět užiju se "Supr-Káťou". Hodně km bez nehod přeji všem na jakémkoli stroji!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
xeon2
xeon2 napsal 17.08.22 v 07:08 10b.

pěkné

Machy07
Machy07 napsal 07.05.22 v 16:27 10b.

Jounas
Jounas napsal 06.05.22 v 20:34 10b.

zkusil sem a je fakt super. Parádní výběr.

novas
novas napsal 06.05.22 v 18:28 10b.

Zdravím kolegu z klubu , super stroj, užívej v pohodě a hlavně kolama dolů.
10 bodů i za to, že jsi Vévodu vložil na moje narozky.

branko69
branko69 napsal 06.05.22 v 12:06

diky všem za a komenty ... jj, uzivam si ji!

Více komentářů



TOPlist