PROFIL MOTORKY

Sur-Ron Light Bee X (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny1143
Vloženo 31.8.2022
Aktualizováno 28.9.2022
Zobrazeno 3 432x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je libo nechat vyřádit tělo i duši? Ideální hračka na vyblbnutí

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Meldius Rulez (Praha 8-Libeň) - Asi nejlepší prodejce v ČR ale to vše nejlíp zjistíte až po pár měsících po koupi motorky. Nadstandardní jednání nejenom při nákupu ale po celou dobu provozu motorky. Něco jak když jste si dříve koupily Lexus a časem řešily servis, prohlídky, úpravy... Max spokojenost a všem doporučuji. (Meldius Rulez s.r.o. Nová Ves nad Nisou)

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Sur-Ron Light Bee L1e: Protože homologovaná verze nenabízí prakticky nic co standardní Xko, zjistil jsem, že ve skutečnosti s homologovanou verzí stejně nemůžete jezdit po cestě, protože max. rychlost je cca 70 km/h a představa, že vás předjíždí kamiony je strašlivá. Nebezpečné
RevX Reaper: Moc pěkná motorka ale nikdy nebyla dotažená tak abych si ji koupil. Nepohodlná a uživatelsky nepřívětivá. Hodně technických problémů. Baterie nelze upgradovat a tím pádem dojezd je nic moc. Ale jinak by tohle byl TOP
Drill One: nenakupuji od zlodějů
KTM Freeride E-XC: je těžká a blbě se tlačí když se vybije

První dojmy - Strašlivě malá motorka! Není to pro děti? To je legrační! Ale díky tomu fakt neskutečná zábavná. Zamiloval jsem si ji hned po prvním svezení a ten zátah elektromotoru. No prostě Pecka!

Motorku bych doporučil pro - pro všechny co hledají zábavu a dobrodružství na každém rohu. Co chtějí jezdit ale nepřemýšlet. Někdo může říct, že motorka je tichá ale to není ten důvod ke koupi... Tohle je potřeba vyzkoušet!

Doplňky na motorce - řídítka Deity Highside 80mm (2.080 Kč)
rozeta 58z (900 Kč)
řetěz ČZ MX professional (890 Kč)
brzdový kotouč 203 mm Shimano RT-MT905 (69 €)
brzdové destičky Shimano H03C (2x 700 Kč)
baterie ProEbikes 60V 70Ah (1.790 €)
řídící jednotka by Meldius Rulez (18.000 Kč)
kola Milk Racing 21/18 ( 680 $)
kit prodloužení stupaček Milk Racing (127 $)
Celkem i s moto 210k+

přední blatník Talaria Sting
zástěrka zadního tlumiče by Meldius Rulez

Recenze

Upřímně Sur-ron nebyl moje první volba. Když představily KTM E-XC, tak jsem byl fakt nadšený a přemýšlel jsem o pořízení ale hned po testech prvních kusů bylo jasné, že je to průser. Těžší než obyč. motorka a hlavně dojezd ani ne 15 km. Kamarád měl možnost koupit první kus a říkal, že už ho to nebaví tlačit domu, že je jak tlačit motorku na 4. rychlostní převod. Ale při prohlížení zahraničních recenzí jsem objevil Sur-ron ještě jako Light Bee a představení Light Bee X. Takže jsem si ho předobjednali a za pár měsíců měl první Xkový kus doma.

Už při prvních pár najetých kilometrech jsem objevil to pravé kouzlo těchto motorek. Neuvěřitelně zábavná, obratná a lehká motorka. Začal jsem jezdit trasy co jsem s velkým respektem za dobrého počasí jezdil s ostrou 250 a po pár kilometrech stačil jen vyšlapaný chodník někde v prudkém svahu plného kořenů a stejně jsem věděl, že nebude žádný problém a když jo, tak vemu motorku pod paži a otočím se. Bude tam strom? Motorku přenesu. Sur-ron je pán lesních cest!

Jízdu si jde neskutečně užít. Není potřeba přemýšlet co dát za rychlost a jestli tady můžu vůbec zastavit. V ten moment se projeví pocit absolutní svobody a radosti jak z velmi pomalé jízdy tak i z pořádného řádění. Překvapivě není pomalejší než ostré motorky. Pokud se neobjeví dlouhá rovina nebo táhlé stoupaní tak je Sur-ron vždy vítězem.

S modelem X 2019 jsem najezdil pár tisíc kilometrů a musím říct, že přes mé velké překvapení se nic na motorce nepokazilo. Po 2k km bylo slyšet přední ložiska a pak jediná věc, že se mírně vytahalo plynové lanko.

Teď pořízen model 2022 a rozhodl jsem se ho trochu upravit aby mi víc pasoval. Asi největší problém s mou výškou 178 cm byl, že motorka mi přišla malá a stát ve stupačkách bylo velice nekomfortní a bolely mě záda a za krkem. Stačilo vyměnit řidička za vyšší asi o 6 cm o proti originálu a posunout stupačky o 3 cm dolů a 2,5 cm dozadu. Takže motorka se zvětšila pocitově o 10cm ale pořád jsem se necítil jak na velké motorce. 19 palcové kola nebyly to pravé řešení. Přední kolo pořád podklouzávalo na kořenech a štěrku a zadní kolo mi kvůli velkému kroutícímu momentu pořád ničilo ventilky. A haltr se na tak male kolo nedál sehnat. Nemluvě o tom, že všechny gumy v tomto rozměru byly dostupné jen jako přední a to mi moc nevyhovovalo. U některých gum jsem měl pocit jako kdybych jel po laně. Guma nebyla dělaná na trakci ale na to aby vedla směr. Takže do předu šla poctivá 21 a dozadu velká 3.50 18ctka. A hned jsem byl doma. Jízda se naprosto změnila. Ve vyjetých kolejích jsem mohl jet normálně jako s velkou motorkou. Brzdy u nového modelu jsou o kapku lepší ale i tak jsem pořídil chlazený kotouč a chlazené destičky. Za dobu co jezdím, tak jsem vyzkoušel spoustu destiček ale nakonec jediné co dokázaly konstantně brzdit i Beskydské kopce jsou Shimano H03C které si dobře rozumí s kotoučem také od Shimana.
Nové tlumiče KKE, které jsou na modelech 2021 a 2022 jsou bezpochyby lepší než předchozí DNM. Takže není potřeba nic řešit. Ale protože dojezd v terénu je jen okolo 30-35 km aby se neničila baterka tak jsem si pořídil 60V 70Ah baterii spolu s upravenou řídící jednotkou pro větší výkon. Protože originální umí krátkodobě při rozjezdu poskytnou 5400W (6kW) ale potom jen okolo 4200W. Což je pořád více než dostatečné ale chtěl jsem ještě něco víc. Teď má motorka 12kW a min. o 30% větší krouťák. V překladu... pořád po zadním! A navíc díky nové řídící jednotce přibyla i zpátečka což je mrtě cool a rekuperace tak silná, že jde sjet celá sjezdovka bez zmáčknutí brzdových páček. Velká část energie se vrací zpět. Dojezd místo 30-35 km u originálu je zde asi 90-100 km. Teď nemyslím jen kvůli té rekuperaci. 70Ah vs. 32Ah je hodně poznat a rekuperace tvoří jen malé procento dojezdu na víc. Ale oproti originální rekuperaci to muže být i cca. 10x tolik. Ale i s originální baterii se můžeme v náročném terénu bavit o celodenním výletu. A v nejhorším nabíječku do baťůžku a v hospodě přes oběd dobít. Originální baterie se nabíjí rychlosti cca 1% za 2m. Takže aspoň to dává příležitost si po cestě dát 2-3 piva.

Teď co jsem popsal je motorka co mi na 85% vyhovuje. A miluju s ní jezdit. Nejenom na výlet ale i večer vzít do batůžku 2 pivka a na kopci si vyčistit hlavu. Je to jak elektronická meditace ale i když se to může zdát, že motorka nemá moc velký reálný dojezd. Tak v terénu 100 km je až příliš. Téměř vždy motorka vydrží víc než já!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
K2
K2 napsal 24.04.23 v 14:51 10b.

Tak mám pocit, že jsi ze svého Sur-ron lite bee postavil sur-ron Ultra bee
Dostal jsi se i na podobnou cenu, hmotnost možná o málo menší.
Taky po těchle elektro kroskách pokukuju. Zkusil jsi to někdy prohnat i po nějaké menší MX trati?

https://www.sur-ron-moto.cz/ultra-bee

Johny1143
Johny1143 napsal 09.09.22 v 16:24

abbany: vkládám slíbené fotky z úprav té velké baterky.

abbany
abbany napsal 07.09.22 v 20:05 10b.

Drill One , proč zlodeji??zrovna jsem taky poridil klukovi Light Bee X, a je velmi nadšenej, a ja pokukoval po Drillu, Víš mi poslat nejakou info ohledne teto verze? dekuji

Johny1143
Johny1143 napsal 07.09.22 v 17:38

r.bure: tohle jsem řešil taky. A nakonec doma nezůstal jen jeden sur-ron. Ujede na tom fakt každý a překvapivě dostat holku na crossku je skoro nemožné ale tu je to pravý opak. Tohle je zábava pro kohokoliv

r.bure
r.bure napsal 07.09.22 v 13:27 10b.

Jedno odpoledne v sedle a přemýšlím, jak si to politicky zdůvodním doma...

Více komentářů



TOPlist