PROFIL MOTORKY

DKW SB 200 (1936)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 7.9.2022
Aktualizováno 7.9.2022
Zobrazeno 1 300x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Před cca 10 léty mi mezi prsty proklouznul voják s litinovým motorem NZ 350, tak tohle beru, jako takovou příjemnou náplast na bebíčko. :)

Více fotografii

Výška jezdce: 670 cm

První dojmy - Tento kousek pochází z roku 36. Jedná se o jeden z prvních kusů s prodlouženým rámem a zvětšením rozvorem. Toho času je kompletní tak z 85%, ale to se časem dá do pořádku.

Motorku bych doporučil pro - Pro blázny, jako já, co je baví hrabat se v rezavém železu a nemají problém, něco si o tom najít a nastudovat..

Doplňky na motorce - Doplňky zatím žádné nejsou, časem možná tandemová sedačka nebo nosiče brašen.

Recenze

Takže aby toho nebylo málo, máme ve sbírce další, toho času nejstarší, kousek.

Jedná se o výrobek německé státní automobilní skupiny Auto Union AG (dnes Audi), konkrétně firmy DKW Zchopau.

Na tomto stroji firma použila, v té době inovativní, vratné vyplachování směsi, vyvinuté německým konstruktérem Dr. Adolfem Schnürlem v roce 1925 (patentováno 1926).
DKW jeho patent, původně určený pro vznětové motory Deutz, odkoupila v roce 1932, a tak nahradila, do té doby používanou, konstrukci dvoupístového jednoválcového motoru s ojnicí hlavní a přičepovanou vedlejší (Manet 90).
Modelová řada SB byla modernizovaná řada BLOCK, u které bylo vratné vyplachování zavedeno během výroby. Proto se SB motocykly označují za první motocykly (nejen u DKW), které byly vybaveny patentem od doktora Schnürleho. Díky němu klesla spotřeba paliva o cca 40% oproti konkurenci a v podstatě se tak vyrovnala spotřebě tehdejších čtyřtaktů.

DKW v té době stálo na špici vývoje a výroby motocyklů a udávalo moderní trendy.

Motocykly SB bylo možné pořídit ve dvou provedeních - Standard a Luxus (označováno písmenem A).

DKW SB 350A Luxus (krátký rám)



Ten se od standardu odlišoval vyšší výbavou. Hlavně dynamostartárem (v době uvedení na trh naprostý unikát a nejen proto, že byl poprvé použit i u motocyklů o zdvihovém objemu 200ccm), chromovanými odnímatelným tlumiči výfuku, chromovanou nádrží, rychloměrem a hodinami.

DKW SB 200 Standard (dlouhý rám)


Výroba probíhala mezi léty 1934 a 1938 v objemových třídách 200, 250, 300 a 350 v případě jednoválcového a 500 ccm v případě dvouválcového motoru. Přenos točivého momentu byl řešen ozubeným soukolím primárního převodu na třístupňovou semiblockovou převodovku a z ní na zadní kolo válečkovým řetězem sekundárního převodu.
Řazení bylo ruční, umístěné na pravé straně nádrže. Později bylo možné zakoupit sadu pro nožní řazení.
Motocykly řady SB se vyznačovaly použitím šroubovaných rámů, vyrobených z lisovaného plechu. Rám sestával z celkem 11 kusů. Nejen, že to zjednodušilo výrobu, ale i pomohlo k unifikaci mezi jednotlivými kubaturami. Přední vidlice byla vahadlová, systému webb s jednou centrální tlačnou pružinou. Zadní kolo bylo pevné, neodpružené. Je poprvé použit tlumič záběru, montovaný přímo do bloku motoru. Ten omezoval cukání vozidla při rozjezdu.
U modelů SB se rozlišuje starší provedení, tzv. krátký rám, pro které je typická kratší zadní partie rámu, menší palivová nádrž, jiný přední světlomet a kratší rozvor. Ve výrobě se udrželo do roku 1936.
Od roku 1936 dostávají motocykly prodloužený rám a zvětšenou nádrž a světlomet s větším průměrem. Všechny motocykly s prodlouženým rámem také dostávají odnímatelné tlumiče výfuků z modelů Luxus. Kožené sedlo postupně nahrazuje sedačka s gumovým potahem. Obou provedení se v případě dvoustovky vyrobilo asi 60400, z čehož 40000 připadá na verzi s delším rámem.
Jedná se o nejpočetnější model motocyklů SB. Jeho oblíbenost byla dána hlavně faktem, že mezi léty 1928-1934 nebylo nutné k jízdě na motocyklu do zdvihového objemu 200 ccm vlastnit řidičské oprávnění a takové stroje nepodléhaly ani zákonnému zdanění a registraci.
Motocykly SB bylo možné pořídit i v terénní verzi, označované, jako Sport, která se vyznačovala hlavně zvednutým výfukovým potrubím s tepelnými kryty, pneumatikami s nižším profilem, krytem motoru, zkráceným předním blatníkem a přídavným nožním řazením (z dnešního pohledu nestandardně - na pravé straně). Baterie a zapalování bylo zatěsněno proti vniknutí vody.

DKW SB 200 Sport (krátký rám)


I přes to, že velice úspěšnou řadu SB v roce 1938 nahrazuje modernizovaná řada NZ pro německý Wehrmacht, pro kterou je typický hlavně rám, svařený z trubek kruhového průřezu, čtyřstupňová převodovka v bloku s motorem a nožní řazení, velká část motocyklů SB byla na začátku druhé světové války nasazená na frontu. Zdvihový objem se u řady NZ pak ustálil jen na 250, 350 a 500 ccm.

DKW SB 350 Wehrmacht (krátký rám)


Za zmínku stojí motocykl DKW SB 500 z roku 1938, speciálně upravený pro Iráckého krále. (dlouhý rám)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PajaZR
PajaZR napsal 11.09.22 v 20:47 10b.

Už nesehnatelné stroje..a přesto..Gratuluji

callowsick
callowsick napsal 11.09.22 v 20:05 10b.

mamaha
mamaha napsal 11.09.22 v 18:34 10b.

Tu 500 sb jsem měl ,ale né lux.

Robertak
Robertak napsal 10.09.22 v 10:43 10b.

moc pěkné, těším se na fotky po renovaci

Kali88
Kali88 napsal 09.09.22 v 21:09 10b.

Děkuji za lekci z motocyklové historie. Jinak moc krásnej kousek

Více komentářů



TOPlist