PROFIL MOTORKY

Honda CB 125F (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zolik.
Vloženo 30.9.2022
Aktualizováno 30.9.2022
Zobrazeno 1 957x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Údernice udržitelné mobility. Jednička na promenády seniorů; otočení na pětníku (2,05m).

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX-S125: Taktéž malý výběr. Ale lákala, zejména motorem, to zase ano.
SWM Varez 125: Trochu jiná liga, neoretro, 82cm vysoké sedlo, Arrow v základu a celkově moc hezky udělaný stroj. Jako \"doplněk stravy\" ale v ČR nejsou ojetiny, do ciziny se pro ni nechtělo a nová Euro5ka má již to, co nepotřebuješ..

První dojmy - Líbí a nelíbí? To tiché a rychlé startování jakoby nic; modelová péče: kroužkový řetěz, solidně svíticí LED; aura 19 patentů a spotřeby z říše někdejsích snů (nejezdily ony 125ky ve 4taktu ještě nedávno kolem 3l/100?) Celkový styl je tedy opravdu asijský, ale je zde vidět snaha o velký efekt sportovně -cestovního nádechu v oblasti nádrže a některých spíše soliterních částech kapotáže.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny normální lidi, co se nechtějí pouštět řidítek nebo naopak se po nich teprve ohlížejí. S reálnou spotřebou 1.6l a 11l nádrží si sice nebudete s pumpaři tykat, ale o to víc času a klidu máte na projíždění krajinou či urban mobilitě -pro obojí je ajko stvořená. A kdo by chtěl malého veterána, ale ceny nebo technika Moto Morini, Giler mu připadne už trochu mimo, ten si tuto klasickou trvalku po pořízení také oblíbí. Už jen kvůli snate výrobce odstranit dojem levného stroje, víčko nádrže je letecké, na budíku dva tripy, dojezd, měření spotřeby a pro případ zabloudění v neznámé divočině s obavem o dojezd je ti ještě režim Eco, kde spotřeba údajně klesne až k 1l (za topseedu 80km/h). Jinak tuto hodnotu to má i při stabilní jízdě obcí na 4.rychlost. Prostě geniální malostroj.

Doplňky na motorce - Nee.

Recenze

Co znovu zkusit na občasné hodinové (autem) dojíždění do práce po moravských okreskách? Po 20 letech znovu 125ccm? Utopit balíček peněz za malou ojetinu nebo stát frontu s poloděravou kapsou na novou CB-F? Nebo vzít velkého skútra, třeba FJS, když ceny i výběr relativně dobrý? Motory SWM i Suzuki by lákaly, ale prémiová 125ka je bohužel dražší ne o trochu, ale už skoro násobně, byť zejména topseed a podvozek (SWM) to ospravedlňují. Velký stroj je fajn, mám možnost jezdit třeba na Eldoradu 1400, ale to je přesně zcela druhá část motospektra. Rodinné zděšení: "Ty pořizuješ něco se spotřebou 1.6 ne 6.1 (to by se nám ulevilo)?".
Nakonec se to rozlousklo samo, jeden středočeský prodejce měl postupem bílou 2021 a když jsem to lustroval znovu, tak i černou 2022ku za dobré peníze, po první garančce s ani ne 1.500 km na tacho. Pořídit na podzim, projet se párkrát do práce a domů mimo hlavní tahy chmelnicemi a jeřabinovými alejemi, a když nebude vyhovovat, tak třeba na jaře prodat- ospravedlnění nákupu je tady.
Křídlatka, jak ji říkám, je prostě taková tichá a solidní. Dělá vše pro to, aby působila jako větší hondy, tedy že je udělaná z kouzelného materiálu zvaného hondanium. Osobní preference stylu by byly spíš kombinace klasičtějšího vzhledu světla, budíků i sedla předchozí generace s modernějším motorem -ale to samozřejmě nejde. Starší čínské CB-F, natož (thajské?) CBF s pevnou polokapotou nejsou o moc levnější, mívají i dost na tacho a aura technického zázraku v ekonomickém balíčku u nich chybí. Nový model je docela silný, aspoň v rozmezí 3.a 4.rychlosti, kdy mezi okreskami i v prudých stoupácích ve vesnicích i mezi nimi nikoho nebrzdíte. Ve městě také ne, nebýt tedy té krátké jedničky, která působí spíš jako redukce a vždy vám na začátku jízdy připomene, abyste jezdili předvídavě, roztáčeli motor a brzdili s rezervou. Motor sám o sobě je díky modernímu pojetí i přes chlazení vzduchem takřka geniální, jednak tehy tahá a za druhé za to skoro nic nechce. Když řeknu, že mi akusticko-vibračním spketrem připomíná stará 3ventilová hondí véčka např. v NTV nebo Transalpu, tak to vyzní divně, ale něco z toho tam je. Každopádně pokud srovnám s pamětí na 2001 model Yamahy SR 125, celou tehdy ještě made in japan, tak je vidět, že užitkovost se dnes chápe jako užitkovost globální, tedy asijská. Proto má základní mutace nové hondy v Indii zvané SP 125 sice startpáku a celokryt, designově však pouze jiné samolepky. Zajímavé je, že indická CB125 je vlastně velmi podobná, ale je v ní starší typ CB motoru. Když si k auře motorky připočtete skoro 60 let vývoje motorů CB125, budete za ní prostě rádi -za takovou jaká je. Jinak nehledě na ten kukuč a díru pod motorem má obecně dost pěkných detailů, zpracování obleku i pod sukní je neoddiskutovalně fajnové..ten klín z Indie by to časem možná chtělo. Se závlekem a tanečky do boku při větru se toho moc nenadělá, buď jet pomaleji nebo spíš naopak jet nad 80km/h, pak se obě 18ky (zejména přední) o stabilitu postarají.
Motorku bych doporučil prakticky všem. Ne kvůli tomu, že by se na ní dobře dívalo, ale je prostě docela dobrá a ve výsledku, kdy stroje made in china skokově zdražily výrazně nad letošní ceny CB125F, nabízí jedinečný poměr cena/výkony/kvalita. I podle manuálu si výrobce s novým motorem věří, intervaly 6t olej, 12t olej s filtrem (papír) jsou v pohodě, s necelým litrem mazací náplně tím spíš..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zolik.
zolik. napsal 10.10.22 v 00:01

Ještě doplním, že ač bych upřednostnil klasickou žárovku, tak to LEDkové světlo příjemně široce šajnuje, spolu s dvouvláknovkou v předních blinkrech zvedlých za koutky nahoru to z pozice jezdce za šera a noci vypadá, že se strojek jakoby usmívá..zajímali by mě zkušenosti s tím režimem ECO, plyn není elektronický, takže to bude fungovat jinak než prodlevově, start & stop to také nemá, takže to bude asi skutečně méně krmit a zapalovat s ohledem na nižší progresi výkonové křivky. Jinak doplňky vyjma praktického a ošklivého zadního kufru a rovněž do křidélek nepadnoucích padáků zatím výrobci moc nenabízí (v EU). Pravda, plexi je integrované do horní lakované části kapotáže světla, tudíž to nebude jen o průhledném plastu.
Podzimním jízdám zdar a pokud o ní uvažujete, neváhejte. Sice není pěkná, ale je to lehká globálka za přijatelný obnos, který by mohla sama pomalu vracet.

pajapaja
pajapaja napsal 07.10.22 v 20:45 8b.

puffybodie
puffybodie napsal 03.10.22 v 17:17

twofifty> Nemas poslouchat prodejce, kteri bohuzel az prilis casto vubec nevi co prodavaji (maji to proste jen jako nejakou praci) a uz vubec ne okoli. Kdybych si mel vybirat stroje podle toho jak na tom vypadam, tak jsem nikdy nezkusil nektere ze skvostu

Dzawar
Dzawar napsal 03.10.22 v 08:40 10b.

Na těchto strojích Vám vyjde cestování levněji jak na kole , vím co mluvím a pokud se poladí tlumiče nemáš co řešít . Víc projíš po cestě než utratíš za benzín.

twofifty
twofifty napsal 02.10.22 v 09:18

Také jsem napsal, že se mi na ní sedělo dobře. A jak jsem to tady prošel, tak dlouhánů majitelů je možná polovina, i rekordman se 195. Nakonec ta moje je podobně vysoká, jenom s delším rozvorem. Tak ať slouží k plné spokojenosti.

Více komentářů



TOPlist