PROFIL MOTORKY

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kafty
Vloženo 14.10.2022
Aktualizováno 3.2.2024
Zobrazeno 2 578x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motocykl je poháněn véčkovým dvouválcem o obsahu 1187 ccm, výkonu 137 koní a maximálnímu točivému momentu 125 Nm.

Více fotografii

Motorka koupena od MR43

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX-S1000S KATANA: důvod neuveden

První dojmy - 1187 ccm, 137 Italských tažných koní, 125 nm, 210 kg

Recenze

Exkluzivní strojovna, pouze 2ks v ČR z oficiální distribuce. Doporučená cena výrobce - 499000 Kč. Bialbero CorsaCorta 1200, vyrobený konstruktérem Francem Lambertinim, je právem považován za jeden z nejcharismatičtějších motorů vůbec. Jedná se o vidlicový dvouválec, kdy mezi válci o průměru 107 mm je úhel specifický pro MM 87°. Na výrobní lince v Trivolziu jej dohromady ručně montují ženy, údajně kvůli jejich jemnější motorice rukou. Bohužel, z důvodu jeho stáří (cca 20let) nesplňuje současné emisní normy euro 5+ a proto je jejich produkce prozatím pozastavena. V Corsaru ZZ se inženýrům MM podařilo splnit normu euro 4, na čemž mají hlavní zásluhu výfukové koncovky italského výrobce Zard, které i přes to nabízí na dnešní poměry velmi osobitý zvuk. Změna na Euro 4 přinesla Corsaru oproti předchůdci výrazné snížení spotřeby, nelze s ním jet nad 8l/100km, běžná spotřeba se pohybuje mezi 6-7l/100km při svižné jízdě. Výrobce se chlubí, že 99,9% všech komponentů Corsara je vyrobeno a namontováno v jeho rodné Itálii. Jedinou věcí, která je odjinud je ABS systém Bosch 9.1.

Motor je tudíž v dnešní době unikátní. Jeho 125 nm v 6500 ot/min zajišťuje velice silný prožitek z jízdy a v běžném provozu není důvod motor vytáčet více. Střední pásmo otáček je velice silné a motor se zde cítí nejlépe. Jezdcova pravá ruka manipuluje heftem od společnosti Domino, o přenos se stará pouze plynové lanko bez žádné dodatečné elektroniky tak, jako tomu bylo dříve v době neelektronické. Dávkování plynu je díky tomu naprosto špičkové. Dnešní motory sice nabízejí vyšší výkon, spoustu elektronických fíčur ale Bialbero CorsaCorta v Corsaru představuje pravou podstatu motorkaření a to svým CHARAKTEREM. Vyvolává nostalgické vzpomínky na motocykly typu RSV 1000, SV 1000, TL 1000, VTR 1000, jejichž motory byly díky jejich projevu právě tak oblíbené. Škoda jen, že dnešní eko doba zapříčinila jejich konec. Corsaro ZZ se tak v tomto duchu jeví jako jeden z posledních Mohykánů a nezbývá tak než jen doufat, že se konstruktérům MM podaří tento motor zreinkarnovat do podoby vyhovující novým euro normám.

Corsaro ZZ je hlavně o motoru avšak konstruktéři nezapomněli ani na další části tak, aby výsledek přinášel co možná nejlepší zážitky za řídítky Accosato. O kompletně nastavitelný podvozek na zakázku se pro MM postarala italská firma sídlící v Bologni Mupo, jenž se zabývá výrobou závodních podvozků. Podvozku tedy není co vytknout. Je hutný, sportovní avšak i běžné české silnice zvládá s velkým sebevědomím a není problém na motocyklu při cestování najet 300 km na jeden zátah. Spojka je ovládána hydraulicky radiální pumpou Brembo RCS 16. Brzdy brembo m50 nemusím představovat, spolu s radiální pumpou RCS 19 a pancéřovými hadicemi tvoří velice důstojný brzdový systém. Jediné elektronické vylepšení na Corsaru proti minulé generaci je vypínatelné ABS, které je nastavené dokonale, zasahuje opravdu až v krizi a neotravuje při sportovní jízdě. O osvětlení motocyklu se starají nyní LED čočky (tlumené/dálkové) a při jízdě v noci nabízejí opravdu vysoký světelný výkon. Blinkry jsou již z výroby od výrobce Rizoma a jsou rovněž typu LED. Kovaná kola Marchesiny jsou zde samozřejmostí. Hliníková nádrž má kapacitu 18 l, na její části nechal výrobce schválně nenalakovaný pruh tak, aby byl vidět detail ručního leštění nádrže. Lithium iontová baterie a k tomu všemu nové karbonové části kapotáže přinesli úsporu hmotnosti o 4 kg oproti minulé generaci na celkových 210 kg pohotovostní hmotnosti, což není ani na dnešní poměry mnoho. To vše z Corsara ZZ dělá bike, který jezdci přináší vyvážený balíček, poskytující nemalé dávky radosti a adrenalinu.

Ohledně stinných stránek Corsara. Jedinou vlastností, která by předchozí majitele japonských motorek mohla vyděsit je její občasné delší startování. To je však součástí jejího charakteru a člověk to musí přijmout.

Servisní intervaly: olej 10k km, rozvody 40k km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zmulin
zmulin napsal 30.10.22 v 20:03 10b.

Parádní hračka

Paulano
Paulano napsal 21.10.22 v 08:01 10b.

koki888
koki888 napsal 18.10.22 v 20:25 10b.

Bomba!

makyno695
makyno695 napsal 18.10.22 v 17:16 10b.

10b

ST4Marc
ST4Marc napsal 18.10.22 v 14:25 10b.

110, ze 100!

Více komentářů



TOPlist