PROFIL MOTORKY

Ducati Scrambler Desert Sled (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník GoodIndian
Vloženo 29.11.2022
Aktualizováno 29.11.2022
Zobrazeno 2 608x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Když tomu naladíte podvozek na silnici tak je to trochu motárd (motárdisti se smějou nebo skřípou zubama, ale ono to fakt jede to jak po kolejích).
A když to nastavíte na off-road tak to určitě není kroska (to už bych si asi trošku zapřeháněl).

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Free-moto (Prostějov 1) - Vstřícné, rychlé a solidní jednání. Doporučuji :-)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Scrambler 1200: Moc se mi líbí, ale při odzkoušení jsem si ověřil, že vysoko vedený výfuk při jízdě ve stoje překáží. Nutí to člověka stát s povytočeným kolenem a to jsem stál na půl stupačky. No a \"kilo\" peněz navíc je taky argument.

První dojmy - Dvouvál na okresky a občasné polety po polňačkách jako dělaný. Po dvou hodinách na tom dubovým špalku co z něj vytesali sedlo oceníte, že se na tom jede pohodlně tzv. "na osvoboditele" (myšleno ve stupačkách).

Motorku bych doporučil pro - Pokud se chcete svižně svézt na okreskách, máte touhu opustit občas asfalt, nevadí Vám že se za Vámi každý otočí a pořád musíte vysvětlovat co je to za motorku a nemáte averzi vůči strojům ze země pizzou a těstovinami oplývající, tak do toho jděte!

Doplňky na motorce - Chrániče rukou Barkbusters
chránič nádobky zadní brzdy SWMotech
rozšíření bočního stojánku SWMotech
nosiče kufrů/tašek "namíru"
univerzální plotny a tašky Kriega
chrániče chladičů



Recenze

Ahoj.
Píšu tuhle recenzi po 3 sezónách a když mě to pořád baví, tak to asi Ti Italové vymysleli dobře.
(první čtenáři začínají poposedávat a skřípat zubama - relaxujte, fakt Vás nenutím si kupovat Italskou motorku



Chtěl jsem něco obratného, co ve mě nebude vyvolávat hrůzu když pootočím heftem o více než polovinu délky jeho chodu a dalo by se s tím jezdit po okreskách a místních komunikacích (říkáme tomu "p*delní cesta = vedoucí do nějaké "malebné vesničky").

Mělo to umět jezdit po šotolině a budit v člověku touhu vydat se se zasněným pohledem do dalekých hor, stepí a pouští (a dojet tam po ose, ne na podválu), cítit se jako drsňák ošlehaný vichry severu (moji fotku nepřipojuji, ale představte si třeba Indiana Jonese).



No a splňujete to vše co jsem popsal.
Ten pocit volání dálek mám pořád, jen zatím nebyl čas ho vyslyšet
Ale z5 na zem.

Je to starej dobrej dvou-vál chlazený vzduch-olejem, co Vám ruce ze zápěstí nevytrhne (54kW = 73HP), ale z vinglu Vás to vytáhne móóć pěkně.

Podvozek je plně nastavitelný (útlum o odskok vpředu i vzadu) a dá se to fakt poladit jak na silnici (že to ve vinglu jede jak po kolejích) a nerozhodí ji ani nerovnosti v náklonu, tak i na tu polňačku (zdvihy 200mm).
Jen to vzadu na tlumiči nemá kolečko a musíte na ten tlumič klíčem.

Na to že to má vpředu jen jeden kotouč a asi díky tomu že je tam Brembo radiál M4.32 to brzdí slušně. Není to kousavý, ale stojíte vmžiku.



Sedět na tom vydržím tak dvě hodiny a pak už všem vysvětluju že nestojím protože nemůžu sedět, ale protože: "ve stoje je mnohem lepší výhled do kraje".

(už slyším ty řeči že "co maj říkat kluci na opravdovejch kroskách" a "že jsem asi nikdy neseděl na kole").

Hele seděl. Začátek sezóny na kole vždycky pár dní bolí, ale "vosedíte to". Tohle je něco jiného. Bolí to celou sezónu.

Ale díky tomu, že ve stupačkách je to všechno poskládáno přesně na mě (182cm), tak mě to v nich baví a jezdím tak fakt často, protože fakt chci.

Scrambler je navíc svojí stavbou úzký a ve stoje se dokážete dobře přidržet koleny, přičemž Vás nádrž (kovová) díky absenci jakýchkoliv hran nikde netlačí.



Pro toho kdy by si mohl myslet, že protože je to taková "odstrojená" motorka, tak to bude v létě pohodička, tak váhově to jde. 209kg s plnou (k tomu se ještě dostanu) je slušně ovladatelných i při točení se na fleku ve stoje.

Jen upozorňuju že jakmile za krásného, žhavého slunečného letního dne zastavíte (třeba na světlech), tak po 1/2 minutě radši slezete a když blikne zelená tak zase naskočíte a vyrážíte dál. Protože když zůstanete sedět, tak si připadáte jak vobkročmo na kamnech.
Sedačka netopí, to je v pohodě, ale to teplo co po Vás stoupá vzhůru (holt fyzika) to je fakt hnus, velebnosti.

Na jaře a na podzim je to naopak velmi příjemné To na vodníkovi nemáte.

Výfuk Vás svým umístěním lehce limituje v tom, že se o něj opíráte pravou patou.
Pokud tedy máte nohy na stupačkách jak je máte mít nezapíráte se o podpatek na botě a chodidla Vám nevisí jak lachtanovi ploutve.
Takže pokud přitlačíte špičku až k rámu, patu máte mírně vytočenou ven.
Jen aby někdo neřekl, že jsem na to neupozornil. Není to nic co by Vás limitovalo, nebo obtěžovalo, jen si toho všimnete.



A co si budem, ten budík žádnej nápor vzduchu neodkloní, takže po chvíli Vás to zase ochladí.
Při překročení maximálních legálních rychlostí holt fouká, ale motorka je až do maximálky (cca 175) stabilní.

Co se týče delších cest, tak to má (a teď se k tomu dostáváme) nádrž na 13,5litru =oproti suv-enduro motorkám spousta ušetřené váhy se kterou se nechcete tahat



Při spotřebě těsně pod 5 (okresky, kopce a zatáčky) tak ujedete cca 250km a to už fakt musíte k pumpě.

Originální nosiče kufrů na to nejsou, ale určitě seženete někoho kdo už to dělal a necháte si udělat "lešení originál na míru".



Já na to navěsil Kriega univerzální plotny a tašky.





Hlavní stojan není v nabídce a tak musíte při údržbě řetězu použít dílenský a na delší cestě při jeho čištění a mazání s motorkou popojet.
Rozšíření bočního stojánku je při stání na nespevněném povrchu nutnost.



A nějaká ta ochrana se taky hodí. jak na páčky (které jsou z fabriky seřiditelné)



Tak na zadní brzdovou nádobku (kdybyste náhodou spadli, jako že se Vám to samozřejmě nemůže stát)



Teď si říkám, jen abyste nezískali dojem, že ten ušlechtilý stroj haním.
Tahle mašina splnila to, co jsem od ní chtěl a očekával.

A dá se na tom i skákat. To zadní kolo bylo fakt ve vzduchu, fakt nekecám



Jízda je zábavná, živá, hravá a navzdory standardnímu výfuku i s pěknou zvukovou kulisou (při podřazování si poměrně pravidelně střelí do výfuku. A to chceš!

P.S. tato recenze ze veskrze objektivní.
Důkazem je, že piju normální červenej čaj z běžného hrnku



a na pumpě parkuju vedle motorek jakýchkoliv značek

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Normik
Normik napsal 19.01.24 v 10:24 10b.

Haha, parádní stroj i nadhled

Fandasson
Fandasson napsal 23.01.23 v 15:50 10b.

Super motorka výborně sepsaný taky už po ní pokukuji

Kaabo
Kaabo napsal 09.12.22 v 13:28 10b.

Desert Sled je krásná a povedená motorka... což potvrzuješ sám, když tě tak dlouho baví. Recenze pobavila

Zelinář
Zelinář napsal 06.12.22 v 20:32 10b.

Nechapu jak je to mozny, ale strasne se mi to libi

Al-Gajda
Al-Gajda napsal 03.12.22 v 17:50 10b.

Super cteni. Mam od jara jednoho doma a musim souhlasit, taky splnila moje ocekavani na 1.

Více komentářů



TOPlist