Jednoduchá, nenáročná, ale úžasná motorka přesně pro mě.
Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice
Výška jezdce: 170 cm
První dojmy - První dojmy dobré, vše fungovalo jak má. Čekal jsem slabší výkon a slabší brzdy, obojí velmi příjemně překvapilo.
Doplňky na motorce - Od dealera - boční kufry, malé dvoubodové padací rámy a elektrická zásuvka na řídítkách.
Zadní topcase - kostka 32 L . Na nádrži tankvak s předchozí motorky KTM , sedí dost dobře, i když je pro jiný tvar nádrže.
Určitě přidám blastry a palubní kompas .
Recenze
Začnu trochu od lesa - první velkou cestu jsem podnikl na východoněmecké MZ 251 ETZ (Balkán, východní Turecko) a později se často vracel v myšlenkách k tomu, jak moc mi vyhovovala svou jednoduchostí a velikostí ( teda spíš malostí, kolega ji pokřtil na "trochu větší Simson" ) . Když jsem poprvé viděl Himalayana, hned se mi líbil a trochu mi připomněl právě eMZetu. Bohužel první kusy pro Indii neměly nejlepší reference, ale nové kusy pro Evropu už jsou snad v pořádku.
Můj stroj je zakoupený začátkem září 2022, do začátku listopadu '22 jsem najel 2500 km (ČR, východní Německo a jih Polska). Naprosto bez závady (pouze jsem ztratil jednu plastovou ochranou záslepku - ochranu matice - zakoupena za 20Kč v řemeslnických potřebách ) .
Himalayan je kus železa , některé sváry vypadají dost humpolácky , ale jsou funkční. Motor má krásný záběr ( a zvuk) , papírově nízký výkon mi příjde dostatečný (pro rychlosti 100 - 110 km/h, charakter motoru a celá motorka vůbec nevyžaduje vyšší rychlost , i když zvládne 120-130 , ale tak nějak - si říkám - proč vlastně?? ) . Často kritizované brzdy mi příjdou v pohodě ( ale to je možná tím, že jsem v Asii a Africe často sedlal zapůjčené stroje, které by u nás nemohly ani na polňačku... ) .
Můj Himík už nemá digitální kompas - místo něj je ukazatel zařazeného rychl .stupně (ten dřív byl v dig.displeji v rychloměru). Pevnou součástí je navigace (TurnByTurn , spojená přes BlueTooth s mobilem), nikdy dřív jsem ji na motorce nepoužíval, ale sakra rychle jsem si na ni zvykl.
Posez je velmi pohodlný ( od r. '21 se montují pohodlnější sedla než byli ty původní). Vše je snadno dostupné , ovládání intuitivní .
Velice se mi líbí palubní deska , jen ovládací (mačkací) knoflíky by mohli být přesnější (je třeba vyvinout prstem větší sílu).
Jediné zjištěné zápory : Motorka se mi hůř háže na hlavní stojan ( ale to může být způsobené mými problémy se zády...) .
Když je motka na hlavním stojanu, páka hlavního stojanu leží přímo na zemi a znemožňuje otočit motorku na stojanu- "na pětníku" . Asi to jde z pravé strany, ale ještě jsem nezkoušel.
Originální hliníkové kufry mají uvnitř několik malých výstupků (kloboukové matice a jejich krytky) , při vkládání či vytahování větších věcí - spacák ,stan apod. - se za to zachytávají ; je to sice blbost, ale zamrzí - na mých domáckých kufrech jsem to měl řešené líp - ještě pořeším a asi
vyměním...
Ale to jsou opravdu nicotnosti s porovnáním k užitné ( a doufám i užité! ) hodnotě.
Neměnil bych , díky za to , soudruzi z Indie !!
Krásná! Mít pár koníků navíc, tak jsem ji koupil.
A má koule a projede snad vše. Najel jsem na něm 5tis, bohužel není pro dva...ale jinak . Vždy šťastné návraty.
Dobrá volba, ať slouží!
Měl jsem jej půjčený na den od VG a pohoda, pominu-li ten nesmyslný digi display s kompasem
Ještě pozn: označovat cokoli s abs, vstřikováním za "jednoduchou motorku" moc nechápu ..
Ale to bude asi spíš generační problém na mé straně ...