PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 900 (i.e.) (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wil
Vloženo 22.12.2022
Aktualizováno 23.12.2022
Zobrazeno 1 646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Další kousek historie do garáže

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Když jsem na kamarádovo Monstru jel před dvaceti lety poprvé, přišlo mi, že to moc nejede a divně se na něm sedí. Za dvě dekády se na něm samozřejmě nic nezměnilo. Jen já změnil můj pohled na tenhle úžasný italský stroj.

Doplňky na motorce - Je to verze S. Nic nepotřebuje. Tahle mašina je vzor jednoduchosti a je hezká tak jak je.
I když trochu přemýšlím o dobových karbonových Termignoni. Třeba na ně jednou dojde.

Recenze

Monster sice nedosahuje charisma svých závodních sourozenců, ale určitě si zaslouží úctu všech milovníků Ducati, protože díky němu tahle fabrika v devadesátkách nezkrachovala a nemusela být reinkarnována po letech čínským kapitálem v jednadvacátém století, jako spousta jiných značek.
Proto jsem se rozhodl, že si jí pořídím. Chtěl jsem toho úplně prvního v originál stavu a nejlépe v červené. Myslel jsem, že takového seženu úplně v pohodě, protože se jich vyrobilo mraky, ale nabídka mě rychle vyvedla z omylu. Trochu jsem tedy slevit a nakonec zbyl jen požadavek, aby to byl aspoň M900 s výfuky po obou stranách a hlavně nenapadený nějakým domácím kutilem. Ale i tak nabídka nebyla nějak bohatá. Skoro všechny tyhle staré Mostery na trhu jsou nějak překopané. Většinou zoufale.
Nakonec se jeden objevil za rozumnou cenu, a hlavně nevytuněný rozbruskou a díly z aliexpresu.
Takže nakonec je doma. Chtělo to jen trochu práce. Vyměnit olej, pneu, gufera na tlumičích, opravit otáčkoměr, zaletovat nádrž u pantu...a mohl mi začít dělat radost.
Když jsem na něm jel poprvé před dvaceti lety, koukal jsem na něj tenkrát, jako na moderní mašinu. Vadil mi posez, průměrné brzdy, výkon motoru ve vyšších otáčkách, zvláštně nastavené pérování. Dnes už to vidím trochu jinak. Teď je to pro mě zážitek a beru jí takovou, jaká je. Motor je klasický starý dvouválec, co krásně zatáhne od spodu a pak už po něm nikdo nic nechce. Brzdy bez ABS jsou silné přesně tak akorát. Podvozek je sice tvrdý, ale na to, kdy byl vyrobený, pohoda. V zatáčkách nezradí a drží poctivě.
Hlavně, pokud přesednete z nové motorky, tak budete starého Monstra milovat pro tu nádhernou mechanickou radost, která je z něj cítit. Budete se smát. Těžko se to popisuje. Prostě jen startování a chod motoru, je krásný zážitek a svátek. Za jízdy na ní nejde nic snadno, jako na moderní motorce, ale i to má svoje kouzlo. Na druhou stranu, nic nejde tak těžce, že by to otravovalo. Tahle motorka má opravdu duši a ta duše je mechanická. Jednou to bude vyhledávaná klasika pro požitkáře.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr7474
Petr7474 napsal 26.12.22 v 10:03 10b.

čím původnější, tím lepší
ať slouží

metal82
metal82 napsal 25.12.22 v 10:11 7b.

Ahoj, vypada, ze se jeden se zachovanych monstriku dostal do dobrych rukou, aby zustal dal zachovany a jeste dostal potrebnou peci.

Krzi
Krzi napsal 23.12.22 v 08:10 10b.

Varaník
Varaník napsal 23.12.22 v 05:40

Pěknej stroječek. Já mám problém v tom že když tady na motorkářích vyjde nějaký článek o motorce kterou pamatuju jako mlaďoch a navíc se k ní dá vyštrachat super příběh jako tady o monstrovi tak ten stroj strašně chci. Tady je asi před dvěma měsícema možná víc článek jak monstr vznikal a jak přišel ke jménu. Tak jsem začal po něm taky koukat, ale jak píšeš nejsou... Snad někdy jednou... Ať slouží.

faux4
faux4 napsal 23.12.22 v 00:23 10b.

Pěkný popis. Před časem jsem taky sháněl tuhle klasiku, ale chtěl jsem 600, příp. 750.. červenou s bronzovým rámem a stejně mě překvapilo, jak málo Monsteru v rozumném původním stavu je. Je to ryzí stroj.. a řídit je zážitek.

Více komentářů



TOPlist