PROFIL MOTORKY

BMW R47 (1928)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jilmoň
Vloženo 3.3.2023
Aktualizováno 3.3.2023
Zobrazeno 1 260x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tenhle model bavoráka byl můj sen snad dvacet let. Váha péráka, ale dvojnásobný výkon!

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - První dojmy? Doprčic, jak sesynchronizovat ty všechny páčky, aby to akcelerovalo, nestřílelo do karburátoru a nebo naopak neuchlastávalo. Ale když se to povedlo, následoval fantastický zátah končící někde, kam ten skoro stoletý strojek člověk nechce nechat zajít!

Recenze

Bezesporu je to jeden z nejpovedenějších modelů. Celá konstrukce je typicky perfektně funkčně i designově optimální. Jednodušeji už to prostě nejde; snad až na tu vidlici s listovým perem. Je dobře vidět, jak konstruktéři přemýšleli nad tím, aby motocykl byl složený z co nejmenšího počtu dílů a o nejmenší váze. Například uchycení předního blatníku. Konzolka, která ho drží nahoře, je zároveň spodní třmen držící listové pero. Vzpěry blatníků jsou odpředu dozadu z jednoho kusu a drží je vždy jen jediný šroub vprostřed, který zároveň na pravé straně slouží jako uchycení bowdenu přední brzdy! Chod motoru je nádherný. Na volnoběh jsou samozřejmě trochu slyšet rozvodová kola s čelním ozubením, ale ve vyšších otáčkách krásně vynikne zvuk motoru z minimálně tlumených výfuků. Cestovní rychlost 80 km/h je úplná pohoda. Řadit se musí jen v opravdu velkých kopcích, v obci nebo při předjíždění. Trojka je pěkně pružná a při patřičném ubrání předstihu se při ní motor rozblafá z prakticky volnoběžných otáček. Jízda s tak nízkou mašinou a dost širokými řidítky je hodně příjemná zejména v zatáčkách. Krásně se klopí; člověk má dojem, že nemůže spadnout. Jediné, na co si jezdec dlouho zvyká, jsou ty zatracené páčky na ovládání plynového a vzduchového šoupěte karburátoru. Karburátor nemá žádnou šoupátkovou jehlu, tudíž je potřeba při více otevřeném plynovém šoupátku trochu přiškrtit to vzduchové, aby si motor nebral nepoměrně víc vzduchu, než benzinu. To pak místo bleskové akcelerace práskne do karburátoru a chcípe. O předstihové páčce se nezmiňuji. Předstih se ubírá jen na start, volnoběh a při blekotání městem nebo do kopce na pomalé otáčky. Zatím mám najeto jen asi 800 km, ale cítím, že má motocykl potenciál vyrazit na pořádný výlet

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pádecký
Pádecký napsal 10.03.23 v 09:49 10b.

No to je skvost...gratuluju , vynaložené úsilí se vypaltilo

DejvGSR
DejvGSR napsal 07.03.23 v 18:13 10b.

Nádherný stroj.

Nortonar
Nortonar napsal 07.03.23 v 09:39 10b.

Nádhera, krásně udělané. TOP. Nevím, zda si někdo dokáže představit ty stovky hodin práce, telefonátů, tisíce naježděných km a vynaložené náklady. Nevím, jestli je tady vystavena cenější motorka, ale pokud ano, tak by se daly spočítat na prstech jedné ruky. Gratuluji a tiše závidím, ale přeji. Ať dělá radost.

vojtechposmourny
vojtechposmourny napsal 06.03.23 v 11:08 10b.

Nádhernej stroj!
A díky za video, má to krásnej zvuk.

DoctorDevotee
DoctorDevotee napsal 06.03.23 v 11:07 10b.

Tak to uz hej, toto nevidim kazdy den. Ani kazdych 10 rokov

Více komentářů



TOPlist