Krásná motorka v retro designu.
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - Lehká. Lehce ovladatelná. Úsporná.
Motorku bych doporučil pro - Neodvažuji být "chytrý" a někomu něco doporučovat.
Doplňky na motorce - Led žárovky v blinkrech a osvětlení RZ.
Recenze
Nebudu zde popisovat co bylo řečeno v mnoha testech a recenzích. Všechny poznatky a zkušenosti níže popsané se týkají pouze mé motorky.
Na stará kolena jsem se rozhodl pořídit si něco ovladatelnějšího a lehčího na ježdění kolem komínu a malý kousek dál.
Pořídil jsem si Yamahu XSR 125.
Motorku jsem zvolil z několika důvodů. Snadné nasedání, váha (o metrák míň než moje předchozí Honda VT 750 C), ovladatelnost, design, a taky jsem podlehl reklamě na nejlepší motor v katagorii 125 ccm.
Zajížděcí šolichačka (vytáčení motoru do max. 6500 ot.) byla téměř v poho, až na zadní brzdu. Kotouč zadní brzdy se sjížděl asymetricky, nebrzdil jak má na 100% plochy kotouče.
Po zajetí (1000 km) a započetí provozování normální jízdy jsem byl hlavně z motoru zklamán.
Motorka nejela. 15-ti koňová motorka (mj. to měla za mých mladých let 350ka) s nejmodernějším a nejlepším 125 ccm motorem by měla jezdit lépe. A ne být brzdou provozu, jak se mi stávalo. Rychlosti 1-4 jely odpovídajícím způsobem, 5 byla tak na udržování rychlosti a 6 už byla zpomalovací. Do "tachometrových" 80 km to ještě šlo, dostat se na tachometrových 90 km už moc ne. To mluvím o rovině, z kopce to rychleji nejelo. Dostat se přes 100 bylo téměř nemožné.
Na okreskách to šlo, horší to bylo, když jsem jel po státovce. Tak mě předjelo každé druhé auto nebo mě tlačil 5 m před sebou kamion, kterému jsem nebyl schopen odjet.
Tachometr (digitální!) výrazně měřil vyšší rychlost než byla skutečná. Tak na hranici a možná i za ní od nejvyšší povolené přidané odchylky. Tachometrových 50 odpovídalo 43 dle GPS. Nevím kolik odchylka dělala při 90, ale z logiky věci asi rostla ještě víc. Takže abych nebyl ve městě brzdou provozu, tak jsem musel jet téměř 60km/h. Z toho taky vyplývá, že motorka nechtěla reálně jet přes cca 90km/h.
Na radu servisu jsem si nechal vyměnit malou rozetu s o 1 zub méně. Motorka sice ožila, ale o moc rychleji stejně nejela. Spotřeba zůstala téměř stejná 2,3 oproti 2,2 L/100 km.
Zpětná zrcátka v originálním stavu u normálního jezdce zobrazují jen jeho ruce a jejich nastavením to nejde zlepšit. Tak jsem přidal prodlužovací elementy 16 cm a bylo po problému. Mimochodem Yamaha, aby to dělala majitelům těžší, tak na zrcátka dává pravý a levý závit.
Modul osvětlení RZ nedoléhal k blatníku a klepal se. Bylo to způsobeno vadnou matkou, u které byl příliš těsný plastový kroužek bránící uvolnění matky. Přes ten kroužek neprošel šroub držící modul osvětlení.
Celkem jsem najezdil asi 1700 km a došel jsem k rozhodnutí, že to není motorka co potřebuji. Tak jsem si pořídil novinku v prodeji. Hondu CL 500.
Potvrdil se mi zajímavý poznatek a to ten, že v objemu 125 jezdí výrazně lépe skútry než klasické moto. Nejenom tato Yamaha, ale i třeba YBR/YS jsou proti skútrům takové nijaké, zdechlé. Podle mě proto, protože skútry jsou v tomto objemu populárnější, výrobci do toho víc investujou a dobře naladěný variátor lépe využije potenciál motoru než "nespojitá" manuální převodovka
Pekná motorka. Problém možno bol, že si človek zvykol na niečo iné - silnejšie ;) Pre mladého človeka, ktorý presadá z 50 ccm to môže byť celkom zaujímavé.
Škoda, že u nás sa s VP sk.B dá šoférovať iba "motorka" s automatom = skúter. Keby bola možnosť aj manuálu, tak podobné zaujímavé motorky by sa predávali viac. Predsa len veľa ľuďom sa nechce robiť VP a na nejaké jazdenie za mestom by stačila aj podobná Yamaha.
L/P závit na zrcátkách má to svou logiku aby se nepovolovaly jízdou "proti větru"
Jinak na starší kolena ta dváca dobrá volba avšak spíš jako druhé moto pro poflakování se okolo komína a občas polňačkou na ryby.
CL500 je pro stárnoucího gentlemana přece jenom trochu důstojnější nářadí
Ať slouží!
No ja neviem.nie je to moc slabe,?,ked ta tlačí kamion je to az nebezpečné
Pěkná motorka na stáří. Docela prima nápad.