PROFIL MOTORKY

Jawa RVM Scrambler 500 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sir_CHerokee
Vloženo 23.12.2023
Aktualizováno 24.12.2023
Zobrazeno 3 627x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Podle mě povedená, dostupná a pohodlná mašina neoklasických tvarů, kterou je možné vzít v pohodě mimo zpevněné cesty. Designovými bonbónky navíc jsou pak letmo uložené zadního kolo, vyplétané bezdušové Akronty nebo díly z kartáčovaného hliníku.

Motorka koupena od Moto Miroš (Paskov)

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CL500: Čekal jsem, jak bude vypadat a jakou bude mít techniku...no a zklamala na všech frontách.
Brixton Crossfire 500 XC: Vysoká koza, slabé brzdy, ale třeba pěkný zvuk a dobrá cena.
Fantic Caballero Scrambler 500: Krásný, jen trochu drahý a čínský jednoválec nebudí důvěru.

První dojmy - Ze Scramblera člověk v pohodě dosáhne, motorka je spíše lehká, výkon odpovídá objemu, zvuk se povedl. Jediné, co mi vadí, je trochu uškubaný plyn v nižších otáčkách (on/off management), ale je to o zvyku a citu. A pak možná kratší servisní intervaly.

Motorku bych doporučil pro - jezdce, které oslovuje neoretro scrambler, s kterým se dá jezdit pohodlně po městě, rozbitých okreskách nebo jej vzít i mimo zpevněné cesty. Dále také menším jezdcům (sedlo ve výšce 805 mm) a samozřejmě fandům Jawy.

Doplňky na motorce - slabou stránkou týnecké Jawy, která motocykl distribuuje, je naprostá absence příslušenství. Hledal jsem na internetu a nakonec narazil na ochotné lidi v Jawa Korda, především pana Hammera. Mají kontakt v Číně a vozí příslušenství. Nabízí podle fotek celu řadu věcí. Nakonec jsem podle fotek objednal černé madlo na zavazadla, menší plexisklo, padací rámy, prodloužení blatníku, rozšiřující "papučku" na boční stojan a větší nerez kryt motoru. Problém je v některých případech, že díly nesedí přesně. Papučka přišla v jiné barvě, madlo na zavazadla bylo obtížně ohnout tak, aby sedělo a spodní kryt motoru nepasuje vůbec. Reklamace nemožná, mám si prý sehnat šikovného řemeslníka, který kryt motoru přizpůsobí. No, oficiální servisy v Ostravě mi nepomohly (Moto Miroš, Dirtbikes), takže mi bohužel, leží ve skříni. Co se týká zpracování, díly působí kvalitně a to včetně lakování (padací rám). Kožené brašny v barvě sedla (Customacces Detroit APD001T) jsem našel v e-shopu motovsem.cz. Myslím, že mašině sluší a jsou praktické. No a poslední, co mě napadá, je nádrž, kterou chráním proti poškrábání průhlednou fólií.

Recenze

Stroj jsem si vybral, protože se mi od začátku líbil a hledal jsem něco, s čím se dá i na polní cestu a zároveň nejde o vysokou kozu nebo těžké cestovní enduro. Jen mě předběhl s koupí táta, který ale již málo jezdí a po půl roce mi Jawku prodal, aby si splnil ještě jeden 4 válcový motosen.

Najeto mám jen něco přes 1500 km, ale i tak mohu říci, že motorka se dobře ovládá, není těžká ani při manipulaci na místě (194 kg s plnou nádrží). Dva přední brzdové kotouče od Nissinu jsou dostačující (tady by si měli vzít příklad někteří konkurenti). Podvozek je poměrně pohodlný.



Spotřeba je nízká, kolem 3,5 litru, což s relativně velkou 18 litrovou nádrží dává slušný dojezd. Jen ukazatel paliva je mírně hysterický a neukazuje přesně. Často bývá kritizován barevný displej. Osobně velký problém nemám, ale možná to bude doplňkovým plexisklem, které částečně stíní.

Co se týká výkonu, odpovídá objemu. Na cestě občas může výkon chybět, v lehkém terénu pak určitě ne. Motorka je spíše pro pohodové cestování. Co se týká maximálky, 130 km/h není problém, jede i přes 150 km/h, ale to nebude primárně využívaná rychlost.

Za zmínku ještě stojí sedlo (805 mm). Je dostatečně velké, pohodlné a luxusně zpracované. Tady se výrobce z Tibetu vyšvihl. Jen se dost blbě nasazuje a zámek vespod je dobré krát proti špíně nějakou krytkou.



Kde se motorka cítí nejlépe? Díky dobrému rejdu a nízké váze je vhodná i do města. Kromě dálnice, kterou moc nedoporučuji (kde ale není problém s udržením 130 km/h a stroj se netrápí) je nezmarem všude. Ideální jsou úzké a klikaté cesty, vůbec nevadí rozbitý povrch. Dobře použitelná je také v lehkém terénu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 06.03.24 v 17:33 10b.

Fazer-FZS
Fazer-FZS napsal 09.02.24 v 22:33

Ať slouží ku spokojenosti.

Fazer-FZS
Fazer-FZS napsal 09.02.24 v 22:32 10b.

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 08.01.24 v 16:12

=> limbus díky za informaci. To jsem netušil.

limbus
limbus napsal 08.01.24 v 14:58 10b.

Ahoj jen bych upřesnil,že ten borec od pana Kordy to tahá z Alíku a né po známosti.
Originální nosič dodává Jawa a to škubání mi daly do kupy v Dirtbikes.Chce to jen
brnknout do Jawy a dá se s nimi domluvit .Jinak přeju spoust šťastných kiláků.

Více komentářů



TOPlist