PROFIL MOTORKY

Honda CB750 Hornet (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wild38
Vloženo 1.1.2024
Aktualizováno 1.1.2024
Zobrazeno 2 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje druhá motorka, říkám jí Honey, více níže.

Motorka koupena od FIRMA:Moto Palace (Klánovice) - Domluva, vyřízení dokumentů a sjednání pojištění super, proces proběhl rychle, doporučuji.

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Ninja 650: chtěl jsem r. 2017-19 v šedé, v té době mi 2 za přijatelnou cenu utekly, a za jednu výplatu navíc byl nový hornet
Aprilia Tuono 660: nesedla mi poloha posezu, a nehodila by se na delší cestování
Yamaha Tracer 7 / 700: od r. 2020, osvědčený motor MT-07, mě trochu známý z autoškoly, ale cena ojetin
Triumph Tiger Sport 660: cena (+ potřebné doplňky)
Kawasaki W800 Street: líbí se mi vzhledově, ale možná až budu starší, jen 35 kW
BMW F 800 ST: v nabídce byly jen stroje s vysokým nájezdem a potřebným servisem všech dílů
Suzuki SV 650: hornet mi přišel sympatičtější, modernejší

První dojmy - Vzhled a zvuk mě líbívé. Výkonu má víc než dost. Pohodlný posez, ale tvrdé sedlo. Fouká na mě! Váha na místě ještě ujde, a při jízdě to ani není poznat. A ta obratnost!

Motorku bych doporučil pro - Řekl bych, že Hornet bude sedět těm, kteří 1) byli spokojení s CB 500F (nebo předchozí A2 motorkou), a chybí jim jen výkon; 2) hledají ten správný poměr cena / výkon / kvalita / využití; 3) se nebojí žihadel, a ví, že tenhle sňatek z rozumu se včelařkou je odmění bohatou náloží zážitků a hlavně polibků chutnajících po medu.

Doplňky na motorce - Držák na mobil SPconnect - https://www.sp-conn...universal-clamp-spc/
doplněný USB 1.5m kabelem z podsedlovky na nabíjení telefonu na navigaci
Brašny XLmoto (voděodolné a na 20+20l jsou celkem nafukovací) https://cz.xlmoto.e...pid-XLM-H2O-SAD-SIDE
Táta mi na ně udělal DoDo opěrky (dostupné rámy nevyhovovaly).
Mám objednané padací rámy Ibex-Zieger https://www.abmoto....-padaci-ramy-zieger/
A v plánu je přidat ještě vyhřávané rukojeti (nejspíše Koso, např. https://www.kosoeur...d-switch-black?c=239), a blatník na zadní kolo (např. https://www.silvers...num-chain-cover.html) nebo jen kryt tlumiče (např. https://pyramidmoto...onda-hornet-750-2023 případná inspirace pro DoDo)
A správná kačaba na klíče od sestry jako dárek k vánocům

Recenze

První motorka Honda CBR300R mi vydržela hezkých 2 a půl roku. Už v půlce druhého roku vlastnictví jsem hledal vhodnou nástupkyni mé budoucí ex. Na jaře 23 jsem s ní ještě stihnul objet část republiky a až na konci dubna se mi ji podařilo předat do péče novému majiteli. Následoval asi měsíc utrpení, kdy jsem se cítil jako bez kousku duše, než jsem narazil na inzerát s moji současnou drahou polovičkou.

Během cca roku intenzivního hledání vhodné nástupkyně mi došlo, že chci více a pohodlněji cestovat, min. 2 válce, víc jak 35 kW, novější, a nějakou max. cenu. Finální výběr jsem si utvrdil až na výstavě Motocyckl v Praze na zač. března 2023, kde jsem byť stacionárně osedlal právě nového horneta a malého tigra. Tou dobou už na těch internetech o hornetovi kolovaly videa, názory, recenze. SV650, ninju i tracera jsem na pár srazech také zkusil...

Při prvním seznámení na živo ve světle reflektorů výstavy mi žlutá přišla pěkně decentní (v té době žádná nová žlutá motorka nebyla - Voge kopie CRF300L rally a zlaté Aprilie prominou), a posez na mou míru správný, aneb vše bylo tam, kde mělo být. A hlavně se mi líbila, a k výběru motorky jsem ještě přistupoval rozvážně.
Druhé seznámení bylo už u prodejce - ve světle zapadajícího slunce žlutá o to více vynikla - vyloženě její definice. Ohledně daného kusu, jednalo se tehdá o vůbec první nabízenou ojetinu horneta v ČR. Původní majitel (prý otec 2 dětí) ji prodával, prý toho výkonu na něj bylo až moc. Sotva 2 měsíce stará, s nainstalovaným štítkem a tankpadem od výrobce, a najetými 500km stála o znatelných pár kaček méně než v salonu + možná dodací doba nového stroje o chvilku později rozhodlo. Během první jízdy jsem měl stažené půlky z jejího temperamentu ženy mimo Vaší ligu (čtěte 90 plnokrevníků vs 30 splašených poníků u předchozí). Jakmile jsem minul značku škrtající název vesnice, zatáhl jsem za heft - ku*wa ta jede! Vodila se hezky ze strany na stranu, a po 15 minutách jsem se vracel zpět k prodejci s úsměvem od ucha k uchu. Rozvahu a opatrnost si strčte za klobouk, aneb kopneme (koupíme) do hnízda sršňě! Vzal jsem ji, a zamiloval jsem se znovu na první dobrou. A nakonec se z obávané asijské sršáně vyklubala domestikovaná a pilná včelička.
Jelikož jsem se stal druhým majitelem, musel jsem na evidenční kontrolu - chlapi na STK si ze mě dělali srandu, prý "co to mám za veterána".

V následujících řádcích shrnu víceměně mé dosavadní zkušenosti a poznatky, a pokusím se neopakovat informace z jiných uživatelských nebo odborných recenzí:
Během první sezony 2023 jsem s ní najel 5500 km (byl jsem půlku léta pryč). Krom další části ČR jsem projel část Rakouska a Slovinska. Za den jsem zvládnul ujet 750 km cestou tam i zpět, a musím fakt upozornit, že základní sedlo je opravdu tvrdé, že i moje plechová prdel už protestovala (berte s rezervou, vliv na to mají zvolené kalhoty, trenky a zapařená prdel, bylo 38 °C).
Podvozek vzadu krásně žehlí nerovnosti. Jen předek mi přijde trošičku uskákaný (u malého tigra také popisováno). Težko se to vysvětluje, ale předchozí CBR, nebo ostatní moto z výběru mají přece jenom podvozek o maličko jistější, rozumějte ač stále rozpočtový, tak odladěnější asi díky delšímu vývoji.
Obuté pneu mám od továrny Dunlop Roadsport 2 - na suchu drží v náklonu až nesmyslně dobře, na mokru jim tolik nevěřím (čtete na mokru jsem posera). Foukám je místo 2.6 a 2.9 jak doporučuje výrobce o necelých 0.1 méně, vodí se pak jistěji.
Ač je hornet oproti předchozí CéBéRku o poznání "vyvinutější" dáma (nechci milostivou urazit, ale přeci jenom má o cca 25 kg víc), zvykl jsem si rychle na její vnady, a je to zkušenější tanečnice, která dovolí nejen větší náklon, ale obrátí se i na pětníku.

Jak už to tak bývá po prvotní euforii, přijde nějaký ten střet s realitou (jedná se pro mě o první nový stroj), např. jeho servis v rámci záruky, nebo nepohodlí, na které přijdete až při delší cestě - oproti CBR na vás více fouká, má tvrdší sedlo a větší vibrace, ale přisuzoval jsem to novému posezu. Až později v létě jsem se dozvěděl, že s vibracemi má více lidí problém, a eliminují se při nastavení 1/3 brždění motoru. Baví mě jízdní módy (oproti ostatním jednoduším strojům ve výběru super věc). Nejraději v běžném provozu jezdím na User (2/3 výkonu, 1/3 kontrola trakce a brždění motorem), Rain má také smysl (přejel jsem v něm děšti a kroupách celé Alpy na cestě ze Slovinska), a Sport tam dávám, až když chci řádit na hezké trase se zatáčkami - to se Vám pod zadkem pilné včelky změní na naštvané sršní rojení, výkon je tam hned a přední kolo jde nahoru takřka samo jen otočením heftu.
Průměrnou spotřebu mám 4.1 litrů na sto.
Řazení je přesné, falešné neutrály jsem nezaznamenal. Jen mě překvapilo při zařazení jedničky z neutrálu zvuk a znatelné poskočení, jako by se klepna jedna už těšila se na projížďku.

Ještě se zmíním o jednom překvapení, repsk. krátkodobé změně nálady mé nejmilejší po prvním servisu při 1000 km, kdy se znatelně změnil projev motoru. Posunul se mi "efektivní výkon" (nevím jak to nazvat) o cca 300-400 otáček výše. Musel jsem více točit a používat nižší kvalty než před servisem, což tehdy znamenalo znatelné vibrace (po městě 50km/h před servisem 3700 rpm na 4 vs po servisu 4000 rpm na 3). Ptal jsem se servisu, zda s tím něco nedělali? V manuálu u prvního servisu se píše, že se má udělat diagnostika, tak jestli např. neměněli nastavení po záběhu, jak se někdy dělá, anebo jen zapomněli zmínit na faktuře (nedělali diagnostiku), příp. zda změnou brusného oleje na řidší se řídící jednotka automaticky upraví. Byl jsem prý úplně první s tímto problémem, později jsem narazil na fóru ještě na 2 majitele se stejným problémem / pocitem. Prvních 1000 km po servisu bylo celkem peklo, nadával jsem, průběh od spodu nebyl tak hladký. Po 3500 km od servisu si to už sedlo a jsme tam, kde jsme byli.

Mírné vady na kráse (tohle jí, prosím, neříkejte):
1) Jo, je to rozpočtovka, tím myslím, co mi na ní chybí k dokonalosti, ale materiál vypadá solidně kvalitně, na rozdíl od originálně čínských strojů, u kterých jsou naopak soudruzi schopni přidat v rámci základního modelu takřka cokoliv. Inženýři v Japonsku opravdu mohli přidat pár jenových položek navíc jako závity v kyvce na rolny nebo blatník zadního kola, a plasty uvnitř podsedlovky by se mohly více překrývat kvůli bordelu nalétaného od zadního kola, hlavně po jídě v dešti. Alespoň ten blatník se dá vyřešit.
2) Vzhled a technika vzbuzuje stále ještě diskuze... protože předchozí hornet blablabla, zneužití jeho dobrého jména, a že je to jen nafouknutá CB 500F velikostí i rozpočtem.
3) tím navážu pro někoho jen 160 kolo vzadu a pro někoho více uskákaný předek, ale dá se na to zvyknout.
4) Matná žlutá se až neuvěřitelně špiní. Položíš si na ní rukavice, už tam máš šmouhu, takže kapesníče do kapsy ssebou a pravidelně leštím.
5) cena originálních doplňků - jsou dražší v řádech tisíců na horneta než na transalpa (např. tovární vyhřívané hefty o cca 2000 CZK). Ale tu lásku jí zase rádi oplatíte, že..?
6) Ukazatel spotřeby občas trochu vyvádí, je to známý problém i Transalpa. Stačí reset a jede se dál (stalo se mi jen 3x). Každopádně moment, akort při cenách benzínu nad 45 kč, kdy se Vám tohle poprvé ukázalo, byl k nezaplacení.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
wild38
wild38 napsal 06.01.24 v 10:17

@Vasko969 @Vladounreal @tomasL6 děkuji, chtěl jsem dospělou a přívětivou motorku ve střední kategorii, v té době vycházela nejlíp, slevy na ostatní nové modely začaly až o měsíc pozdjěji nehledal jsem widowmakera
@MartinXL650V děkuji, nějak jsem přišel žluté na chuť
@mta děkuji, popravdě, k hornetovi jsem se dostal až časem, dlouho vedla ninja
@ruinin člověk to chce nějak objektivně zhodnotit, já si naopak rád počtu něco navíc, o čem se v análech nepíše a kuloárech nemluví... *recenzi jsem tvořil pomalu 3 měsíce
Sřšňo hlášky jsou dobré. Co Čech to muzikant, trenér národního týmu a moto žurnalista

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 05.01.24 v 23:30 10b.

Pěkná motorka a výborný popis
... navíc je žlutá a to je top barva

mta
mta napsal 05.01.24 v 09:18 10b.

Hezky sepsáno
Seděl jsem na něm jen na výstavě v Letňanech, byla to původně moje první volba
Užij si ji

ruinin
ruinin napsal 05.01.24 v 01:16 10b.

Když to tak čtu, tak mě napadá, že co recenze z pera zdejších majitelů motorek, to víceméně profi novinářský počin. Hlavní důvod, proč tu nepíšu žádné recenze motorek, které jsem vlastnil a vlastním, je moje neschopnost napsat kloudný text česky. Nechci podceňovat IQ průměrného českého motorkáře, ale že tu každý bude psát traktáty na úrovni studentů žurnalistiky, mi moc rozum nebere. Kde tu jsou nějací obyčejní pepíkové, jako já, co neumí moc psát? A napíšou něco ve smyslu, tak jako jo, dost slušná mašina, je to na ní fajn, a navíc jako fakt zatáčí... prostě něco jako Pepa Sršeň, ne?

Vladounreal
Vladounreal napsal 04.01.24 v 15:27 10b.

Moc pěkná motorka i recenze . Přeji mnoho šťastných km a skvělých zážitků na ní.

Více komentářů



TOPlist