PROFIL MOTORKY

Ducati Hyperstrada 800 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kmex
Vloženo 29.4.2024
Aktualizováno 29.4.2024
Zobrazeno 2 409x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovní verze hypermotarda? To je přece nesmysl sám o sobě.

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Bylo potřeba si zvyknout na italskej "charakter".

Motorku bych doporučil pro - Když někdo potřebuje cestovat ne zas tak pohodlně a ne zas tak daleko, zato ale rychle a agresivně. Vhodné i na večerní zatáčkové čištění hlavy + flexení u kaváren.

Doplňky na motorce - Jdu opačnou cestou a postupně demontuju, aby ta motorka nebyla zbytečně moc cestovní. Plexi a zvýšení řidítek už je pryč a nad centrálním stojanem se stahujou mračna.

Recenze

Najezdil jsem přes 40 000km na japonským 650ccm cestovním enduru a nemůžu si na něj rozhodně stěžovat. Akorát pak když bylo nutné pořád dokola pilovat zatáčky na Ještědu, začalo se mi zdát, že by to chtělo něco menšího s koly 17´´ a aby to víc jelo. Původní plán byl koupit Triumpha 675 a žlutýho japonce si nechat. Nakonec mě ale dohnala ekonomická realita a nutnost často jezdit pryč sbalenej na víkend.
Výběrový řízení na novej primární bike mělo parametry: míň než 200kg, víc než 100 koní, obě kola 17´´ a aby na to šly přidělat kufry. Zdálo se, že takových motorek není moc, ale řešení se překvapivě našlo v Itálii, kde někoho napadlo vytvořit cestovní verzi Hypermotarda 821.
Nastala doba shánění Hyperstrady, ono jich v nabídce není moc, takže bylo nutné nakoupit u dovozce, což nemám rád a vzpomínám si, že jsem z toho měl smíšené pocity, když to napíšu diplomaticky.
Nicméně na saténově bílou HPS jsme se s kolegou jeli podívat rovnou i s vozíkem. Zkušební jízda na placatých gumách po rozbitý silnici za silnýho bočního větru trvala jen chvíli i proto, že to hned letělo přes 150 a já už jsem na to pak neměl psychicky, jak jsem se snažil to udržet nějak přibližně ve směru cesty.
První sezónu to bylo spíš za trest, navíc jsem si zlomil klíční kost při crashi na simsonu, takže jsem 2 měsíce nejezdil a pořád jsem se s tou motorkou nějak nemohl sžít. Nepovažuju se za Ducatistu, takže nepotřebuju rachtající suchou spojku, ale i ta v oleji zabírala nepředvídatelně a musely se měnit lamely. Na ucukanej projev pomohla synchronisace klapek. Protivnej elektronickej plyn ale zůstal. Klidně bych oželel jízdní režimy výměnou za klasický lanko. A vzdal bych se i desma, protože ještě okolo 3500 ot/min ten motor zní, jak když by měl brzo zemřít.
Posaz je jak na krosce, řidič je hodně vysoko a namáčklej na přední kolo. To nemusí sedět každému. Motor funguje tak od 3500 – 4000 otáček/min a za 8000 to “jede jak hovado”. Teda jako v rámci toho, že to má 110 koní. Pořád je to ještě zvládnutelný normálním člověkem.
Přestože v porovnání se starým vzducháčem HPM1100 je to motorka pro děti, tak třeba ve městě je to dědictví nervozních 2V pořád znát a jet například za tmy na mokrým asfaltu za autobusem co jede 40 km/h není nic příjemnýho. I 821 nechce jezdit pomalu, nebo v kolonách a dokáže to dát najevo. Pokud je možnost tahat, je Hyperstrada ve svém živlu. Čím větší palice se jede, tím líp. Jak říká můj kolega: “je potřeba přijmout tu hru a všude letět ještě víc, než je zdrávo”. No ale po pár hodinách takový jízdy jsem na prášky, nehledě na to, že zvýšený riziko kolikrát nechci přijmout. Což vede rovnou na okruh a i tady to i základním setupu funguje víc než dobře (protože jsem mrdal). Několikrát jsem jel i Sosnovou, a přesto, že v porovnání s 1V ostrejma motardama je to autobus, tak za mě OK. K podvozku a brzdám nemám co bych vytknul. Jezdím 90% ve sportovním režimu, trakce vypnutá a ABS na min. intervenci.
Protože je to vlastně cestovní bike, tak jsme loni vyrazili na 4500km dlouhou cestu Rumunskem. Sbalit je možný dva 20 litrový semirigid kufry, který ale nejsou nepromokavý a na plotnu se dá přidělat téměř cokoliv. Už jsem vezl i přední tlumiče z trialky. Projel jsem klasicky Transalpinu a Fagaras, abych mohl zodpovědně říct: už nikdy víc. I když jo, dá se. V zásadě je to moderní bike, funguje, ráno nastartuje, 120km/h absolutně v pohodě cestovní rychlost a spotřeba podle palubního počítače pod 5 l/100km.
Co se týče pneu, tak nejlépe se zatím osvědčily Pirelli Diablo Rosso 3.
Když bych to měl shrnout, je to dost specifická a svéhlavá motorka. Taky vypadá dost cool a budí pozornost okolí.
Nejlepší jsou letní večery na okreskách s dobrý povrchem a spoustou zatáček. To máte chuť jezdit donekonečna.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 06.05.24 v 07:17 10b.

Skvěle shrnuto !

Tomasino2010
Tomasino2010 napsal 02.05.24 v 20:00 10b.

Nejlepší popis Hyperstrady co jsem kdy četl. Kdysi jsem o ní uvažoval, ale všechny co se prodávali byly před velkým desmo, tak jsem nakonec koupil něco jiného. Ať Ti dělá radost

Vladounreal
Vladounreal napsal 02.05.24 v 18:59 10b.

dobrá práce a výborný popis vlastností stroje

Zdenda6
Zdenda6 napsal 02.05.24 v 10:51 10b.

pavel_c
pavel_c napsal 02.05.24 v 09:20 10b.

Pěkná recenze, zajímavá mašina Ať dělá jen radost!

Více komentářů



TOPlist