PROFIL MOTORKY

Yuki Race 50 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dram
Vloženo 23.6.2007
Aktualizováno 14.8.2010
Zobrazeno 6 617x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Skůtr zakoupen 19.6.2007,4T,poctivě zajetý,max.rychlost 55km/h.Do města jako stvořený.Sedadlo je trochu tvrdší,stejně tak pérování-jde cítit každá nerovnost na vozovce.Spolujezdec je omezen díky kratšímu sedlu. Výhodou je hlavní i boční stojan.

Více fotografii

Recenze

Zkušenosti: Při ujetí 50 km (23.6.), skůtr zmoknul.Následkem toho přestaly na pár hodin fungovat digitální hodiny, které se však po čase opět samy zprovoznily.150km - nelze nastartovat pomocí elektrického startéru. Po x-tém pokusu zkouším přidat plyn a opětovně nastartovat - úspěšně.29.6.:najeto 300km, zvyšuji rychlost na 40km/h.Motorově doposud vše v pořádku.Jedinou výtku mám k palivoměru, který záhy přestal fungovat úplně, což budu reklamovat při první garanční prohlídce (500km).Přesně jsem spotřebu neměřil,přibližně vychází lehce přes 2 litry.7.7.:Průměrná měřená spotřeba vychází na 2,23 litrů.12.7.:Absolvovaná 1.garanční prohlídka po ujetí 500 km. Zaplaceno 1195 Kč (2 hodiny práce a výměna oleje).Zdá se mi to trošku drahé.K palivoměru mi bylo řečeno, že se s tím nedá nic udělat. Rezerva je prý totiž polovina nádrže :)).Zvyšuji provozní rychlost na 45km/h (do najetí 1000km).Měl jsem již také možnost otestovat v noci osvětlení.Subjektivně hodnotím jako dostačující, podsvícení přístrojové desky je velmi dobré - vše plně čitelné.Vývoj prům.spotřeby: MIN. = 2,23 , 2,29 , 2,42, MAX. = 2,8 litrů. 4.8.07:najeto 1000km - zvyšuju provozní rychlost na 50km/h. Po zajetí 1500km, již jezdím na "plný plyn".Maximální rychlost po rovince činí lehce přes 50km/h, při ideálních podmínkách (např. z kopce)lehce přes 65km/h. 2008 10.2.:i přesto,že je baterie udržovaná, nelze nastartovat. To je hlavní nevýhoda tohoto stroje. Špatné startování, pokud skůtr stojí déle než 14 dnů nelze nastartovat. Nakonec asi po 30 minutách se v kombinaci elektrického startéru a mechanické páky nastartovat podařilo. Očekávám, že se bude problém i nadále vyskytovat (upozorním na něj při pravidelné prohlídce ve 3000 km).



31.3.: Zakoupen nosič na kufr za 1197 Kč a kufr (35 l) za 1800 Kč, nechal jsem to rovnou nainstalovat (100 Kč). Při koupi skůtru či motocyklu doporučuji koupi včetně nosiče na kufr. Ušetříte čas i peníze. Nevýhodou plastových kufrů je jejich nosnost do 5 kg bez ohledu na jejich objem.



13.5.: Neplánovaná návštěva servisu z důvodu úniku nespáleného benzínu. Pro ty, kteří (jako já ) neví o co jde, tak nechť se neděsí. Není to závada, stačí sundat kryt vzduchového filtru a prostor potřísněný benzínem vyčistit hadrem. (foto viz deník)



10.9.: Absolvována pravidelná prohlídka po ujetí 3000 km. Do této chvíle se neprojevila žádná vážná závada, nicméně je nutné upozornit na zvláštnosti servisů Yuki!!!

V pořadí druhou pravidelnou prohlídku jsem nechal provést v servisu ve Staré Bělé, kde mě přišla na 357 Kč (olej jsem dodal vlastní), když trvala přes hodinu. K mému zklámání budu muset tento servis navštívit opětovně, neboť i přesto, že jsem se dopředu objednal, neměli připraveny součástky, které jsou nezbytné k výměně (svíčka, vzduchový filt a palivový filtr). Další návštěva proběhne dle domluvy po telefonickém kontaktu, kdy už však po dohodě nebudu muset platit práci, ale pouze ony vyměněné součásti skůtru.



Rád bych upozornil všechny majitele motocyklů a skůtru, kteří nechávají svůj stroj servisovat v servise v Paskově na zajímavost. Tutéž prohlídku, kterou zvládnou v servise ve Staré Bělé okolo hodiny, tedy prakticky na počkání, dělaji v servise v Paskově 3 a více hodin! Názor nechť si udělá každý sám...



Rok 2009

V polovině ledna mě mile překvapila pojišťovna...pojistka mne stala na celý rok pouhých 180 Kč

Dne 10.4.2009 byl zakoupen plexi štít v ceně 2320 Kč, který byl následně namontován. (viz. deník)

30.7.: praskla přední řárovka, zakoupena nová (75 Kč) a vlastnoručně vyměněna. Objevuje se problém s elektrikou, to když přestávají fungovat směrové ukazatele. Blíží se hranice 6000 km, tudíž plánuji návštěvu servisu, nicméně některé úkony provedu sám (výměna oleje, svíčky, filtrů)



11.9.: Najeto přes 6200 km - vyměněn motorový olej. Celkově víceméně bez závad. Plánuji v pořadí 3.garanční prohlídku, zejména kvůli seřízení ventilů.

29.12.: Najeto cca 8000 km, zaplaceno povinné ručení na rok 2010 ve výši 184 Kč. Při 6.000 km jsem vynechal pravidelnou prohlídku, neboť jsem si téměř vše provedl sám. V 9.000 km plánuji návštěvu servisu pouze z důvodu seřízení ventilů a vyčištění karbůrátoru - na tyto úkony si netroufám, jinak samozřejmě provedu rutinní výměny náplní a drobných spotřebních dílů (filtry, svíčka,...). Na skůtru se doposud neobjevila vážnější závada, pouze směrové ukazatele někdy blikají, jindy souvisle svítí.

Náklady na 1 km činí při započtení benzínu 0,76 Kč / km, při započtení veškerých provozních nákladů cca 1 kč / km.

ROK 2010

19.3.: Pěkné počasí vybídlo k druhé vyjíždce v tomto roce. Před jízdou jsem promazal co se dalo, dofoukal pneumatiky na hodnoty: přední 200 kPa, zadní 240 kPa a natankoval plnou nádrž při stavu tachometru 8042,2 km. Chtěl jsem využít možnost "hodnocení" pneu v profilu, nicméně zjistil jsem, že mám značku Duro 120/70- R 12 Nylon 56 J, která bohužel není v nabízeném seznamu. Subjektivně hodnotím za dostatečné na daný typ skůtru.

10.4.: Provedena běžná údržba při 9043,5 km spočívající v: výměna svíčky po ujetí 6000 km - svíčka (NGK CR7HS) by však vydržela ještě více, tudíž jsem si ji nechal jako rezervní a opětovnou výměnu svíčky plánuji až při stavu tachometru 16.000 km, vyměněn motorový olej, vyměněn převodový olej - značka Q8 - typ T35 Scooter, vyměněn palivový filtr, vyčištěno olejové sítko - to bude nezbytné vyměnit ve 12.000 km, již jen vyprat vzduchový filtr a údržba je hotova.

12.5.: A je to tady...elektrický startér vzal nohy na ramena a vydal se na cestu (najeto 10.540 km). Pociťuji zároveň problém s náhradními díly, kterých je nedostatek. Doposud jsem na skůtru neměnil řemen ani válečky, nicméně sehnat právě řemen do variátoru se zdá být velký problém. Jeho rozměry jsou 729 x 17,5. Stejný problém se zdá být s filtrem oleje (sítko).

13.5.: Vypadá to na vážnější problém než jsem předpokládal. Skůtr lze nastartovat nožní pákou, nicméně jede velmi pomalu a v doprovodu divného zvuku. Zítra povezu do servisu.

9.6.: Skůtr je již doma ze servisu. Pokusím se nejprve co nejpřesněji definovat závadu, jenž byla důvodem odvozu do servisu... Skůtr na křižovtce z ničeho nic vypnul motor a nešel nastartovat elektrickým startérem. Podařilo se ho nastartovat až nožní pákou. Po otočení rukojetí jsem však postrádal jakýkoliv výkon. Skůtr vydával podivný - hrubý - mechanický zvuk a cukal. Při následujících zastaveních na křižovatkách se opětovně vypínal motor. Vyděšen jsem skůtr vezl s rychlostí hlemýždě do servisu.

Zvolil jsem servis v Ostravě - Přívoze, kde se sice zabývají jinými asijskými značkami skůtrů, nicméně neměli problém můj skůtr s výše definovanou závadou přijmout. Tento servis jsem zvolil zejména z toho důvodu, že před závadou jsem tento servis spojený s prodejnou skůtrů navštívil, když jsem sháněl řemen do variátoru (který ani zde neměli), přičemž mne oslovil profesionální přístup k zákazníkovi na úrovni, který se bohužel posléze ukázal jako klamný. Během probíhající opravy se mnou servis ochotně komunikoval, resp. konzultoval všechny možnosti a varianty oprav. První analýza zněla na vodítka ve variátoru (foto viz deník). Ta jsem osobně objednal (2x od různých dodavatelů), žel ani v jednom případě neodpovídala mému typu variátoru, ačkoliv byla deklarována pro můj typ skůtru. Zde se opět projevil problém s náhradními díly. Servis navrhnul jako řešení nový čínský variátor. Nebyl jsem tím příliš potěšen, nicméně svolil jsem. V mezičase se mi podařilo sehnat, na jednom z e-shopů, řemen do variátoru a filtr oleje - sítko. Řemen jsem dodal do servisu a nechal rovnou při jednom vyměnit za starý, který již jevil známky opotřebení (foto viz deník). Zároveň jsem nechal seřídit ventily a vyčistit karburátor. Problém se startováním byl analyzován jako "upadnutý drát", jenž v servise následně přinýtovali zpět.

V tomto servise si účtují za práci 365 Kč / hod.
Za opravu skůtru jsem zaplatil:
1000 Kč - za práci (3 hodiny práce)
500 Kč - za práci v podobě seřízení ventilů (údajně paušál)
750 Kč - nový čínský variátor (vč. válečků)

489 Kč - řemen
120 Kč - poštovné

Akceptuji cenu 500 Kč jako paušálu za seřízení ventilů a vyčištění karburátoru, nicméně subjektivně se domnívám, že další 3 zaplacené hodiny práce jsou neadekvátní výměně variátoru a řemenu a přinýtování jednoho drátu. Avšak mohu se mýlit. Řešením, kdy by měl zákazník jistotu, že není servisem okraden v podobě připočítání hodin práce navíc, by byla určitá tabulka prací, kde by byly napsány ceny (paušály) jednotlivých úkonů.

První dojmy z výsledku práce (po ujetí cca 30 km) jsou pozitivní. Subjektivně se domnívám, že skůtr jede poněkud lépe, než když ještě fungoval před návštěvou servisu. Ačkoliv jsem o to nežádal, tak také zadní brzda mi připadá rovněž lépe seřízena.

OPRAVA!!! : PO VYZVEDNUTÍ ZE SERVISU SE VARIÁTOR PO 40 KM DE FACTO ROZSYPAL! PODROBNOSTI NAPÍŠI V NEJBLIŽŠÍCH DNECH!

12.6.: Bohužel musím i tento servis výrazně zkritizovat a konstatovat, že ani zde jsem nebyl spokojen. Jak jsem uvedl výše, vyriátor se mi po vyzvednutí ze servisu prakticky rozsypal za jízdy. Skútr jsem dotlačil do servisu, kde po sundání víka variátoru vypadly jednotlivé součástky. Příčinou byla uvolněná matka, která držela variátor pohromadě. Zde vidím podstatnou CHYBU SERVISU ve špatném dotažení matky, resp. nekvalitní práci. Důvodem jejího uvolnění mohlo také být to, že mechanik dal do variátoru neoriginální váleček, který byl delší cca o 1 - 2 mm než původní - originální (foto viz deník). Zároveň došlo k destrukci bílého talířku ve variátoru, který mi vyměnili za identický z Kymca. Poté, co jsem dojel domů, jsem si OPĚT VŠIMNUL DALŠÍ ZÁVADY, KTERÁ SE PŘED SERVISEM NEVYSKYTOVALA A TO "CINKÁNÍ" VE VARIÁTORU PŘI STARTOVÁNÍ. Tudíž, opět povezu na reklamaci do servisu.

Toto je v pořadí již třetí servis, který jsem navštívil a kde nejsem spokojen. Najít kvalitní a poctivý servis se zdá být velký problém.

18.6.: K cinkání při startování mi v servise řekli, že se jedná o "normální věc", to když o sebe cinknou dvě součástky (nafoceny v deníku). Jsem z toho mírně zmaten, neboť před návštěvou tohoto servisu se mi nic takového na skůtru neprojevovalo.

4.7.: Provedena pravidelná údržba při 12.000 km. Vyměněny oleje, filtry, promazány některé pohyblivé části. Nalezena CDI jednotka, o které uvažuji, že ji vyměním.

7.7.: Podruhé od koupě skůtru praskla přední žárovka (12.440 km).

14.7.: Poprvé využita asistenční služba (odtah). Skůtr zcela vypověděl službu - selhala elektrika (13.100 km)

14.8.: Najeto téměř 15.000 km...není však dne, kdyby se něco nepokazilo. Opravuji již jen provizorně tak, ať to aspoň jede. Pokud někdo uvažuje o čínských strojích, ať počítá s tím, že mu to vydrží max. 10.000 km, pak se to začne "sypat".

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
FildaX
FildaX napsal 05.04.11 v 20:04

No paráda

Marie77
Marie77 napsal 11.08.09 v 21:20

Do města paráda!

jakattara
jakattara napsal 30.07.09 v 20:57

Zdárek.Tady někde jsem četl,že jsi obědnal ten přípravek na stopnutí pístu pro výměnu varase.Chtěl jsem se zeptat - všiml jsem si,že jsi s OV,bylo by možné ho po složení nějaké částky pujčit?Jde mi o to,že mi dnes přišel Multivar,jsem připraven se v sobotu pustit do jeho výměny,jen pochybuji,že bych ho zítra někde sehnal.Můžu zajet třeba do Yamahy,nebo na Mariánskohorskou,ale nevím,jestli ho tam budou mít skladem.Kdyby byla z tvé strany ochota,prosím napiš mi třeba sms na můj tel.776 033 344,obratem bych zavolal.Byl bych Ti vděčný.Kdyby né,chápu.S pozdravem jakattara.

dram
dram napsal 07.05.09 v 15:26

Vamp
Vamp napsal 06.05.09 v 19:29

Cus Drame,diky za pochvalu ,vsak ten tvuj skutrik je taky moc sikovny.Doufam,ze se nekdy projedem a aby to bylo vyrovnane,tak vytahnu sveho veteranka .

Více komentářů



TOPlist