PROFIL MOTORKY

VOR MX 530 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Husky-John
Vloženo 16.11.2002
Aktualizováno 16.11.2002
Zobrazeno 3 863x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nová.Koupeno 12.11.2002 Zatím jsem se ani pořádně nesvezl.Má navrčeno asi 3 hoďky,tak ji povezu na poladění a pok dostane čočku.Uvidíme. Ale jede jako šlak 20.11.-tak je poladěno,nastaveno,nabroušíno-tak snad vyjde o víkendu čas,abych jí provětral kř

Recenze

Zkušenosti: Takže-první vyjížďka-nějakých 120 km pole, louka,les... Šílené bahno a mokro.Motorka jede jako ďas.Je sice ještě taková syrová,ale to přejde.Jinak funguje v pohodě,adaptoval jsem se okamžitě.Zátah slušný už od spoda,ale pěkně plynulý-žádný zabiják.A síly tam má dost.Na trojáka není vůbec žádný problém přejít do svíce(jen plynem,bez jakéhokoliv jiného stimulu) a pěkně si s tím pohrát.Paráda! Brzdy mají také plynulý náběh-žádné kousání-a super se dávkujou.Ani jednou mě neschodily a že jsem jim dal taky na tom kluzkém(nejen) zabrat.Tahle motorka má několik zajímavých záležitostí.Ten hlavní je,že má rozvody honěné ozubenými koly a tedy trvanlivé.Převodovka se dá rozdělat bokem,bez půlení motoru.Dále co se mi líbí je že váží 112kilo(píšou to a věřím),startér,stavitelné pérování a tlumiče,a to že je velmi úzká. Co se mi pro změnu nelíbí je-strašně tvrdé sedlo a dost vibrující motorAsi nemá vyvažovák-musím to prozkoumat,a dost blbý přístup ke karburátoru(ne že ba to snad bylo nutné do něj lézt,ale vypnout sytič je na zlámání prstu-mod. 2002).Jo a taky bych uvítal šestku. Jistě jsem nepopsal všechno,ale 120km na pořádný článek není.Časem to doplním.Nicméně -jeví se to jako dobrá koupě(i v porovnání s KTM) .Tak 1.12. další vyjížďka. Stála fakt za to.Jednak jsem se přesvědčil o tom že ta motorka jede naprosto srovnatelně s KTM i Husabergem a jednak pro to že mne stála balík... Počínaje ve sto třiceti balvanem,který mi zcela nečekaně vběhnul do cesty.Byl velký jak lidská hlava a ostrý jak jazyk tchýně.Jen tak tak jsem to ustál.Výsledek-přední i zadní guma proražená a oba ráfky otisk(zaplať bůh jen trošičku) a následná cesta po ráfku 20 km do pneuservisu. Další průběh dne byl celkem bez problémů...jen jsem se na mokrých kořenech pořád někde válel nebo jsem se pokoušel vyjíždět věci na které bych musel mít úplně jinou praxi a zkušenost.Výsledek obdobný.Ovšem stala se taková zákeřná věc že při jednom lehnutí mi to zkroutilo(ne moc) držák brzdového pedálu a pumpy.Tím pádem se brzdová hadička opřela o výfuk a zbytak se dá domyslet... Díra jak do pr.... Tedy uprostřed kopců a lesů jen s přední brzdou a všude stašně mokro.Vydali jsme se tedy k domovu.Cestou se ale připletl kopec,který nevypadal tak prudký jak byl... Asi 100 metrů dlouhý,mezi vzrostlými smrky... Krása. Petr s KTM už byl dole,když jsem se dohrabal na hranu.Po zvážení situace jsem zkonstatoval, že když zhasnu motor a budu brzdit přes spojku tak sjedu.Dolů to jde přece vždy... Takže jsem se vrhl napříč vrstevnicemi.Přes veškerou snahu ale přední brzda nestačila a zablokovaný zadek ...tak nějak je k prdu.Tak jsem to pustil s tím,že se nějak trefím.Ouha -v půli kopce napříč svahem zví se lesní cesta,kterážto na poslední chvíli viděti byla.Kolega na Husabergu přidal a celou ji přeskočil.Ale co udělat když se šinete třicítkou s vypnutým motorem?Protě jsem ji před hranou složil.Ta hrana byla vysoká skoro dva metry.A co se stane když motorka padne a zahákne se stupačkou o kořen?? Samozřejmě se zastaví a jezdec pokračuje dál.Ovšem po hlavě a přímo na hubu(skoro jsem tu cestu přeskočil taky.Bilance- Rozštípaný kšilt od přilby,od brýlí které zrovna trůnily nad kšiltem málem přeražený nos(ještě po pěti dnech bolí),bolavá záda(nohy se mně zadem pokoušely předběhnout) a na motorce pouze ulomená páčka dekompresoru.Cesta k domovu už probíhala bez problémů,pominu-li ještě jeden pád na kluzké louce jízdou po vrstevnici-ovšem tentokrát jak do peřin. Teď se chystám v neděli znovu a těším se co mne potká. Dám jistě vědět.
5.1.2003 Jěždění na zmrzlém:Jsi v lese,hlína zmrzlá že se drapák nemá do čeho zahryznout a přímo proti tobě kopec.60-70m dlouhý,mírně zvlněný a mezi stromy prudký asi tolik,že mít boby,nebo sáně,tak to pojede i po hlíně.A skrz hledí přilby koukáš nahoru a jsi pevně rozhodnutý tam vyjet.Ne kolem po cestě.Pěkně přímo.Řadíš za dvě-rozjezd asi 15 metrů,přeskočit menší padlý kmen a na těch 15ti metrech rozjet machnu co to dvojka pustí.Tedy 50? 60? Nevím.Není čas koukat na display.Zadní kolo hrabe,zmítáš se na stupačkácha připadáš si jak prapor.Letíš proti kopci držíš to,držíš,motorka zpomaluje motor řve a motorka pořád zpomaluje a najednou stojíš(pokud se nepodaří stočit to zpět z kopce dolů).Na vteřinu.Snažíš se seskočit a chytit motorku.V zásadě žádný problém(v létě) až na to že ta hlína je samý led.Motorka padá-samozřejmě řidítky dolů a koly nahoru.Někdy jede až se zarazí o strom a biker samozřejmě taky.Nic nepomáhá kování na botách ani mocná vůle chtít se zastavit.Ta zpropadená gravitece je prostě v přesile...Až se to přeci jen zastaví,honem zpět,protože teče benzin.Snažíš se zapřít,ale nějak to nejde.Pořád to klouže.Nadáváš,potíš se až tu motorku nakonec strhneš tak,aby byla koly dolů,postavíš,nastartuješ(máš-li startér-kickem to jde v téhle situaci dost blbě),zařadíš za dvě nebo za tři a vrhneš se dolů ze srázu.A když jsi dole tak stojíš pod kopcem,skrz hledí koukáš nahoru.....
A nebo-přejedeš potok,a stojíš pod kopcem který není sice vysoký(asi 2 metry) ani extrémně prudký(asi 30 stupňů) ale totálně zmrzlý a nemůžeš do něj kolmo.Nemáš žádný rozjezd a tak řadíš za jedna odšťuch,přední kolo nahoře a zadní-sprosťák jeden-ujede do strany a ty v rychlosti 0.5 km/h lehneš i s motorkou.Jak je to dál? Takhle-motorka zaháklá za pravou stupačku a leží na pravém boku.Levá noha přes motorku,pravá směrem nahoru podle motorky a pochopitelně pod řidítkem špičkou ke kolu.Visíš celou vahou zaháknutý botou za to řidítko,hlavou z kopce,na zádech batoh se všemi proprietami- jako jídlo,pití,vercajk,duše,antipich,suché hadry(asi tak osum kilo)-pevně připoutaný k tělu a nemůžeš se ani hnout.Po minutě co potřebují ostatní na to aby se probrali ze záchvatu smíchu odloží motorky a jdou se pokusit tě z toho dostat.Poté co je noha osvobozena,uděláš ukázkový kotrmelec přes hlavu dozadu,sebereš motorku,nastartuješ a stojíš pod kopcem který není ani vysoký.....
Toto je zlomek zážitků ze zimního ježdění.
16.3. Poznání-na čtyřku plynem ve 110 na zadní.Jak to,že jsem to nezkusil dřív...



Cesty: Jezdíme...

Další info: Vysněné moto....jsem snový fluktulant,a pořád se mi líbí něco nového.. Asi LC 8...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Freedomák
Freedomák napsal 04.09.08 v 22:54

Nádhernej stroj.

Katroš
Katroš napsal 31.01.07 v 02:15

vora nemám ale v partě je a i když mi žlutá vládne vor je ač exot je 100 procent

Duke-Dude-Duda
Duke-Dude-Duda napsal 28.06.06 v 23:48

moc pekne napsany. Ty hele, nepises Ty nahodou do novin ?

Joraell
Joraell napsal 26.05.06 v 22:42

hustej clanek !!! :D

HAVI
HAVI napsal 16.05.06 v 10:54

Nazdar a kam se s tim vorem poplavíš

Více komentářů



TOPlist