Vlastní stavba mini chopperu inspirovaná článkem v časopisu Bike's info č. 22 ( únor ´99). To si už plno lidí nepamatuje, ale bzl to takový sešit plný reklam, který bzl v motoobchodech k mání zadarmo.
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Byl to parádní úlet :-) Stavba vznikla ještě před příchodem milenia. Využil jsem pár dílů, které se bez užitku válely v garáži. Pracovalo se na tom cca 2 měsíce a náklady tenkrát nepřekročily 500 Kč.
Recenze
Srdcem celého motocyklu je motor ČZ 150 ccm, je to jednoválec s třístupňovou převodovkou a zapalováním magnetem.
O optimální plnění válce se stará originální karburátor Jikov. Odvod spalin zajišťují dva brutální výfuky vyústěné na pravou stranu, které jsou svařeny asi z miliónu kousků různých trubek a trubiček. V koncovkách jsou tlumivky vlastní konstrukce, protože hluk vycházející ze sériových byl neúnosný a nesplňoval evropské normy a limity.
Kolem motoru je postaven rám zběsilé ale odolné konstrukce. Jedná se o hardtail sestavený z několika komponentů. Kolébka pod motorem je z rámu pohmožděné kejviny, páteř nesoucí hlavu řízení a nádrž, nyní otočená vzhůru nohama, kdysi sloužila jako hlavní nosná část rámu Jawa 50 Pařez. Přední teleskopická vidlice Upside-down má minulost na stejném stroji a je osazena v brýlích rovněž pařezových rozšířených o 5 cm.
Obě kola jsou z nejběžnějšího dopravního prostředku našich staveb, tj. kolečka. Jsou obuty do originálních pneumatik, které zvládají extrémní zatížení. Kola mají pouze upravené středy pro montáž ložisek. Zadní kolo je osazeno bubnovou brzdou z péráka, která je přímo v rozetě, přední nese pro změnu buben z pařezu.
Dominantním prvkem motocyklu je třináctilitrová nádrž originál Jawey-Kejvinson, následuje ručně dělané sedlo, předkopnuté stupačky s přepákováním vlastní konstrukce, agresivně vypadající zadní blatník, který ve skutečnoti zachytával nečistoty od předního kola kejvačky. Elegantní blatníček "lízátko" je lehce upravený blatník z pionýra.
Stroj je vzhledem k okolnostem výroby poměrně obratný, motor funguje spolehlivě. Maximálka se pohybuje někde kolem 70 km/h, ale motor má ještě rezervy v sekundárním převodu. Z bezpečnostních důvodů je však tato rychlost dostatečná. Zadní brzda nemá se zastavením stroje žádné problémy, přední je spíše na okrasu.
Chopper jsem měl asi 2 roky a pak jsem jej prodal aby mohl dělat radost asi tak šestiletému klukovi
Teda, zajimava stavba Moc pekny, libi se mi ta nadrz, vypada na velikost motorky jako nadmerna XXXL, ale je to pekny Zase 10b.
Respe kt
Takhle zoztomilou motorku sem už dlouho neviděl, pěkný!