je to ta nejlepší motorka, jakou jsem si do začátků mohl přát a vžele jí doporučuji na rozježdění. Nic míň, nic víc.
Recenze
Byť je autoškoly a najel jsem na ní méně než 1o čistých hodin, přesto je to má první motorka, která mne navíc utvrdila v tom, že jsem si vybral správný typ řidičáku.
V rozdílu k 5oo je lehoučká a ovladatelná už když se tahá ven. Sedlo a vše tak jak to u naháče bývá - nehrbíte se k řídítkům, jenž jsou široká a pokud nejste vysocí, nemáte problémy s nohama a lokty. Vyjedete a to docela lehce a bez nebezpečí, že to hned efektně postavíte na zadní, když povolíte o trošinku dříve spojku. Plyn rozhodně neuberete a už se přistihnete, že chcete zase řadit. Na první to totiž není jízda, ale utrpení, kterým vykupujete bezpečný a pohodový rozjezd. Přes neutrál, jenž ke dvojce proklouzne tak snadno se dostává člověk k normální loudavé jízdě plném roháků, přechodů a zaparkovaných aut. Po všech těch přednostech zprava i leva, chodcům, dětem a tramvajím zjistíte, že není nic, než této trojce, třeba.
Trojku a výše si člověk užije až na přehlednějších silnicích a nebo těsně před kopci, jakožto potřebný rozjezd. Do kopce se jí se mnou a instruktorem (75+11okg) moc na trojku nechtělo, ale nedivím se. Rozjel jsem to po rovince, ale říkám si, ‚Nedávej pětku a ještě to víc osol!“. Nechal jsem čtyřku a pak, na úpatí kopce, jsem viděl, jak mi otáčky klesají a nakonec nebylo zbytí a muselo se podřadit. Nahoře už jsem to nechal odpočinout a ubral plyn.
No a samozřejmě Praha není prosta semaforů. Brzdí se na ní dosti jemně a zastavuje ještě ochotněji. Nohy jsem vždy sundával všechny, přestože jsem si připadal jako štafle - motorkou to nebylo... Buď jsem podřazoval pokud možno za jízdy, nebo to zůstalo na tu chvíli, kdy jsem stál a čekal. Zábava byla pořád, protože nešlo dát neutrál, přestože se člověk snažil. Dojel na oranžovou a pak si s tím hrál mezi jedničkou a dvojkou. Stále dokola. 'Ještě kousek... dvojka. ještě kousíček... jednička...' Potom se objevila zelená a jelo se dál. Podařilo se mi na budíku rozsvítit zelené "N", ale co se dá čekat od motocyklu autoškoly?!
Jinak je to pohodová motorka a tak kam člověk chce, tak tam ho odveze a to i za deště. Na rozježdění se je, myslím, dostatečná, ale možná, že za rok, dva, by to potřebovalo změnu výkonu, nebo jinou skupinu.
Jízda je pohodlná, klidná a člověk má pocit, že tak rychle nejede (jel jsem max. 7o/h), což je na kole už docela hukot! S kolem to ale nejde, krom té rychlosti, srovnávat. Taky svou motorku nebudu protahovat bahnem lesních cest a potoky... natožpak půjčenou a se zkoušejícím.