PROFIL MOTORKY

Honda CBR 125R (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník grovestreet
Vloženo 25.4.2010
Aktualizováno 29.7.2010
Zobrazeno 5 737x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


CBRko, malinký supersport
Skvěle padne, sympaticka motorka

Více fotografii

Recenze

Byla to láska na první pohled, hned jak jsem jí viděl na parkovišti při kupování bylo jasný že si budeme rozumět..

Honda CBR, nejmenší zástupce z řad 4T supersportů od Hondy :)
Při prvních jízdách mi bylo hnedka jasný že tahle motorka je sakra povedená, padne přesně do ruky, všechno jde krásně hladce a jemně.. A spotřeba kolem 3 litrů? Paráda!

Co to pohání? Motor je klasickej jednoválec, dvouventil, OHC, vodník. V porovnání s DRkem je to raketa. Motor jde krásně lineárně do otáček, žádnej režim mu není cizí, i při sportovní jízdě do zatáček v kopcích nepotřebuje ládovat do maxima. Prostě se tenhle motor moc povedl a ještě se divím že ho Číňani necpou do svých strojů :D (aspon o tom ještě nevím).

Podvozek.. Další přijemný zjištění bylo, že motorka i přes svoji sportovní povahu umí "pohltit" i nějakou tu menší díru bez toho aby jste na motorce poskakovali nad sedlo jak to bylo zvykem třeba u bývale cagivy. Takže skvěle naladěný podvozek, který vám ovšem v zatáčkách dokáže že to není žádná houpačka a skvěle drží.
Teď bych tak rád navázal na ovladatelnost, která je více než dobrá. Uzoučký gumy tomu taky docela napomáhají, že třeba při pomalejší jízdě se dá krásně rychle reagovat a všechno jde tak krásně jemně a hned :) Při ostřejších zatáčkách kdy to musíte rychle překlopit motorka skoro čte myšlenky a reaguje přesně tak jak by řidič chtěl, všechno opět plynule bez nějakých nejistých chvilek nebo "utrahávání" a nějakýho škubání. Tady Honda opět zazářila a předvedla skvělí zkušenosti z vývoje supersportů.

Brzdy, bez nich by to nešlo :) A pokud si chce člověk pořádně zajezdit (a nepadat) jsou potřeba dobrý brzdy.. Zmínit se můžu jen o přední, zadní kotouč je stále studený a nepoužívám ho. Honda nejspíš počítala s tím že si tuhle motorku můžou koupit začátečnící tak když zamáčknou brzdu aby hned nešli někam kam nechtějí :) Protože chod páčky je takový že ostřejší reakci vyvoláte opravdu až velkým tlakem tak se na páčku musí vážně se silou pokud se jezdí nějaký sportovnější režim. Při běžném provozu stačí jen zlehka, na brzdy si nemůžu stěžovat, je to přesně to co bych u sportovní motorky čekal a co jsem chtěl, takže CBRko opět nezklamalo..

Převodovka nepotřebuje větší rozepisování, ikdyž bych si rad pokecal tak jen stručně, kvalty tam jdou jako po másle. Neutrál není potřeba lovit jako u DRka. Jen si člověk musí zvyknout na zvukový doprovod "cvak" při každým zařazení. U CBRka je to normální, ale někdo z toho ze začátku může mít smíšený pocity :D

Co vzhledově? Tak na tohle téma by se dalo diskutovat dlouho.. Kritika CBRka nejčastěji směřuje k šírce gum aneb. proč má můj simson širší gumu než tvoje CBR :D
Potom "zaujme" že je celkově taková úzká, to je pravda :) Ja si myslim že CBRko si na nic nehraje, nedělá ze sebe nějakou nadupanou mašinu, je to přirozená 125ka :)
Jinak si myslím že se strašně povedla, je taková roztomiloučká přitom dodává správnej "sportovní" nádech díky barvám a jejím kombinacím a koneckonců celkovým tvarům a designu.

A co rychlost? O tomhle tématu se strašně nerad bavim, a když se mě někdo zeptá kolik to tahá, tak z toho rostu.. Prostě je to 4T dváca a ty jezděj všechny stejně :D Takže za moje CBR > nemám na tom rád zalehávání, připadám si prostě divně naplaclej na tom štítku > Takže:
klasický posez na rovince - 110-115
Klasický posez z kopce - 120-125
Zalehnuto na rovince - tak dlouhou sem ještě nenašel
Zalehnuto z kopce - Přes 140, potom už končil

Jak se na ní jede? Skvěle! Přestože se jedná o sportovní motorku tak to není ta motorka, ze který slezete a musíte si protáhnout bolavý záda a chytáte se za ně jako starý děda po tom co se musí ohnout (nic proti starším lidem nebo nemocným) Prostě se jede ideálně, zatím sem teda cestovní trasy nezkoušel tak tohle zase nevím, jen srovnávám třeba s bývalou Cagivou která mi záda vážně odrovnala. Tady sedíte víceméně rovně. Moc na ní nefouká díky kapotáži a plexi. Měřím přes 183cm a nemám problémy, kdo říká že to je pro menší lidi tak nemá tak uplně pravdu, mě prostě vyhovuje, asi záleží jak komu samozřejmě :) Víc by mi vyhovovali kratší kvalty, protože nejsem top-speed hunter a radši si zajezdím pořádný zatáčky, dám přednost tahu než dvakrat do roka jet 150

30.6.2010 PRODÁNA

Zpětné dojmy:
CBRko je skvělá motorka pro začátek i pro poročilejší, ze začátku je výkon opravdu dostačující, brzdy a podvozek vynikající, design taky, nicméně je celkově malá, nepřilíš sportovní posez působí celkem komicky pro větší osoby, ikdyž pro řidiče je to ideální jelikož nic nebolí ani na dlouhých cestách. Zpracováním a kvalitou konstrukce je to podle mě jedna z nejlepších motorek co můžete na trhu dostat za takovou cenu, díky jejich počtu je jejich cena nyní velice přijatelná a dostupná pro spoustu lidí.
Bohužel po vyježdění je unavující když dáte plnej plyn a jen pomalu čekáte než ta ručička přeběhne pásmo otáčkoměru, akčně zařadíte další kvalt a proces se opakuje ještě pomaleji a vy jen v duchu přemlouváte "tak jeď sakra" :D
To je vývoj, když vás motorka převede od prvního bodu "To fakt jede" až po tento "tak jeď sakra", tak motorka splnila svoji funkci.
Samozřejmě se to může lišit, není motorkář jako motorkář, především hovado není motorkář a rychle může změnit svůj status na mrtvé hovado motorkář > dále jen další křížek u silnice...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Karin46
Karin46 napsal 22.10.11 v 21:15

Nádherná a ten laďáček !!! no proste výborný ! hezky to tam sedí !

Chimera
Chimera napsal 01.05.11 v 20:50

pěkná mašina, ale ten laďáček, to je libovka!!!

vita.musil
vita.musil napsal 16.10.10 v 09:39

Pěkný ;) krásnej zvuk 10b

grovestreet
grovestreet napsal 27.09.10 v 10:31

Děkuju děkuju :)
Je duležitý najít pořádný krpál zalehnout co to jde, nohy namáčknout a ruce namáčknout na motorku
vytočit 5ku a tu šestku už jen prosit
Jestli si dobřče vzpomínám tak ta rychlost už byla v červeným poli takže pro motor asi nic dobreho :)

Pedrosos
Pedrosos napsal 25.09.10 v 19:22

CBR a ten laďáček , krásně sladěný ;)

Více komentářů



TOPlist