PROFIL MOTORKY

Aprilia RSV 1000 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Whistler
Vloženo 10.8.2010
Aktualizováno 1.5.2011
Zobrazeno 4 646x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


perfektní podvozek, perfektní brzdy, rotaX V990, povedená motorka

Více fotografii

Recenze

10.8.2010

V neděli jsem si jí přivezl z Jindřichova Hradce. Vcelku zachovalá, první majitel Ital, pak jí dotáhli do čech kde jí měl dva roky jeden chlapík, najezdil asi 5tkm, často ve dvou. Žádnej střelec. Jednou jí poslal vlastní chybou v zatáčce do škarpy. Nic hrozného..škráblé samolepky na pravé straně. Těd jí mám já.

Oproti stokoňové šestce to tahá víc odspoda, ale ve špičce Mille ztrácí ostrost. ta motorka vyžaduje úplně jinej jízdní styl. Když jsem na ní jel prvně, měl jsem respekt, řeči na fóru o zabijáckých dvouválcích s masivním krouťákem ve mě vyvolaly pocit že to bude fakt maso. Bohužel zas takovej masakr tonení. Na jedničku je to do čtyř tisíc nepoužitelný, pak to táhne pěkně cca do 8000RPM kde Milluně dojde dech a dál už to nemá cenu vytáčet. Ideální je držet otáčky kolem 6-8000 RPM, tam to jede svižně. chce to řadit, řadit a řadit. Oproti tomuhle kladivu jsou čtyřválce strašně jednoduchý, nechají si líbit hluboké podtočení, rozjezdy na dvojku, z nízkých otáček okolo volnoběhu se sice pomalu, ale ochotně rozmotají. Litrovej dvouvál je jinej. Dole cuká, vibruje, nemá rád podtáčení. O rozjetí z rychlosti chůze s pomocí dvojky si můžete nechat zdát, motor začne mlátit jako by se měl rozskočit. Kdž pomineme tyhle drobné neduhy tak je tenhle rotax úžasně charizmatickej motor, právě díky tomu, že není tak sterilní a nenechá si všechno líbit. Když mu člověk porozumí a vyhoví jeho potřebám, motor se mu odmění. Stačí se naučit motor nepodtáčet a nesmyslně netočit tam, kde to už nemá smysl a radši řadit nahoru. RSV brzdí motorem slušně, ale díky tomu že má antihop vám nerozpleske koule o nádrž jako třeba u TeLete. Pokud máte sílu v rukou, můžete vklidu na trojku zavřít plyn. Při klidnější jízdě není prakticky třeba brzdit, stačí před zatáčkou včas ubrat plyn a motor se o deceleraci postará sám. Na druhou stranu akcelerace a masivní brzdění motorem hodně namáhá zadní gumu a řetězovku, takže na 2V moc nevydrží. Krouťák na RSV je fajn, sice podle grafů mají čtyřvály prakticky stejný spodek a navíc o mnoho lepší vršek, ale na dvouválci to člověk prožívá jinak, motor má hrubý projev, vibruje a duní...má to prostě koule.

Celkově je podle mě RSV hodně povedená motorka, o motoru jsem se už zmínil, podvozek je super, sice hodně tvrdý, ale to mu dodá pocit jistoty na brzdách, v zatáčkách krásně drží stopu. Přední bremba brzdí super, zatím nejlepší brzdy co jsem jezdil, zadní brzda nebrzdí, budu jí muset zprovoznit, podle návodu na apriliafóru. Celkově je motorka moc hezy zpracovaná - rám, kyvka, detaily...mám rád detaily a drobnosti, oproti téhle italce mi japonské sporty přijdou "jednoduchý" a ne tak vychytaný v detailech jako Mille. Holt se s tím japončící tak neserou. Jízdní pozice je pro mě super, mám skoro dva metry. Hodně lidí na Mille nadávalo, ale mě se na ní leží parádně. Až tuhle motorku prodám, bude mi chybět vymakaný palubní počítač, ketrý snad na žádné jiné motce není, kromě klasických údajů obsahuje funkce jako uložení dosažené maximálky a průměrné rychlosti za vyjížďku. Bomba.

I se sériovým laufem má motor pěkný dunivý zvuk, čím dál víc se mi přestává líbit čtyřválcový jekot. Časem určitě budu kupovat laďák, ale vzhledem k tomu že to bude vyžadovat rozsáhlejší úpravy tak to nechávám na později.

Ohledně spotřeby, došlo k tomu, čeho jsem se bál, žere to i trávu kolem cesty. 8-9l na sto a to je vše v sérii, EEPROM i lauf je origo. Vzuchový filtr je na tom zle, tak doufám že to má nasvědomí on. Na Mille se prakticky nedá sehnat origo papírák, takže jsem objednal bavlněný, vysocepropustný. Časem plánuju již zmíněné úpravy výfuku, dále výměnu zadních desek, oleje, změnu převodu do síly(aby se to na vlnkách na silnici ještě víc rvalo na zadní) - s tím souvisí tlumič řízení. Motorce jsem už dopřál novou zadní gumu - Conti Race Attack(prověřené SRADem, navíc levně, i s přezutím za necelé 2000,-), koupil jsem krovku místo zadního sedla(docela pálka - 1700,-) a fajnšmekrovký karbonový kryt budíků. z jedné bourané MilleR za 500,-

Zatím jediná závada co mě potkala je netěsnící pracovní válec spojky. Páčka spojky se začala na vyjížďce propadat až nešlo skoro řadit, chcalo to dole přes těsnící kroužek. Oprava výměnou kroužku za 600,- což je za ten kousek gumy docela pálka. Navíc v A-spiritu měli sice dva kousky skladem, ale komunikace z jejich strany nějak vázla, tak jsem na doporučení objednal od druhého dealera Aprilie v ČR - Moto Hamouz...super jednání, spolehlivost, vřele doporučuji!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dablicek200Mph
Dablicek200Mph napsal 02.06.14 v 17:04 10b.

Je to parádní stroj
Můj ksicht vypadá pořád takhle

CR500
CR500 napsal 08.11.12 v 15:46

popis motoru opravdu dava smysl, bezva srovnani s 4valci.

to-mis
to-mis napsal 16.02.11 v 10:52

aifel202
aifel202 napsal 30.01.11 v 01:08

Pěknáááá
10b.

SPIJKER
SPIJKER napsal 27.01.11 v 16:57

moc peknej a pravdivej popis tohodle stroje s polomotorem..! at slouzi pokud ho jeste mas a zustan svisle!

Více komentářů



TOPlist