PROFIL MOTORKY

ČZ 250/485 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PajkaLS
Vloženo 5.1.2011
Aktualizováno 31.5.2024
Zobrazeno 6 340x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vlastní stavba po vzoru trialových (enduro) motorek 70. let.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Po dvou sezónách na kývačce ČZ 250 (typ 455) jsem si oblíbil vlastnosti tohoto jednoválce a začal mu hledat důstojnější podvozek. Rozhodl jsem se tedy pro stavbu, která by mi motoricky vyhovovala a zároveň nebyla kývačkou...

Recenze

Základ stavby jsem stěhoval z kouta do kouta od roku 2013. Teprve v roce 2017 jsem do toho zainvestoval trochu peněz a času (kola, rám), 2022 jsem zgenerálkoval spodek motoru, v roce 2023 z větší části dokončeno a zprovozněno.

Až na dva kryty a lak je to hotové, potřebuji ale především pořešit papíry. Pak výbrus a nějaké drobnosti.

Popis přestavby:
- upravený rám ČZ 175 typ 487
- přední vidlice vzduchokapalinová z motokrosové ČZ (typ 513)
- zadní kyvná vidlice ČZ 477 prodloužená o 80 mm + vyztužená
- zadní tlumiče Jawa 638
- zadní madla Jawa Mosquitto
- přední kolo hliníkové 21" (pneu 3,00), náboj ČZ 513
- zadní kolo hliníkové 18" (pneu 3,25-3,50), náboj ČZ 487
- vlastní svařenec plechového stojanu
- boční (policajt) stojan
- kuželíková ložiska v krku řízení
- celokryt řetězu alá Jawa 638, části vytisknuté na 3D tiskárně
- přední blatník replika ČZ motokros, zadní čínský (zn. HP)
- nádrž upravná z ČZ 450
- upravená skořepina sedadla ČZ 477 (sklolaminátem)
- přístrojovka ČZ 477 s novými kontrolkami
- přední světlo PAL z exportních ČZ (Trail, 477), chromované držáky z Číny
- držák zadního světla ČZ 487
- zadní světlo Lucas L719
- chromované blinkry Yamaha Virago
- ovládací prvky na řídítkách ze Simsona S51, hliníkové páčky
- motor ČZ 250 typ 485
- dvoupáka - mechanismus ČZ skútr, upravená hřídel a startovací páka vl. výroby, řadící páka pitbike
- levé víko motoru z "ocelového koně", domeček pro olejové čerpadlo Mikuni, víčko a průchodka výtisky na 3D tiskárně
- nádobka oleje z ČZ 180 na místě pravého kastlíku
- upravené koleno výfuku ČZ 250 Trial + upravený výfuk Jawa 639

Ještě musím dořešit hromadu drobností, vyrobit kryty ze sklolaminátu apod.
Celkově se ale snažím, aby stavba nevypadala fušersky, ale jako sériový (proto)typ motorky.

Jak říká kámoš: "Je to hotové, jen to dodělat."

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PajkaLS
PajkaLS napsal 26.01.24 v 11:34

Aktuální stav je takový, že to jezdí a funguje. Je potřeba na to vyrobit (ze sklolaminátu) boční kryty, dodělat pár mechanických drobností a nalakovat to. Pak ještě na motoru udělat výbrus a správně seřídit dávku olejového čerpadla (zatím je odpojeno).

S přihlášením to vidím bledě. Všechno se za poslední dva roky zkomplikovalo tak, že mi z toho zůstane akorát bezpapírový houmkros na blbnutí po lese. Moje nejdražší motorka!!

Targus
Targus napsal 21.01.24 v 10:40 10b.

Tak nějak není moc co napsat.

Jen občas utřít slinu, aby nenakapala do klábosnice.
Jaký je aktuální stav? Podařilo se to "dát na značky"?

Marty68
Marty68 napsal 02.12.20 v 09:42 10b.

Parádní stavba...Podaří se Ti to nějak legalizovat?

PajkaLS
PajkaLS napsal 25.04.18 v 07:12

Bohužel mi do toho vlezly jiné, důležitější, projekty. Navíc některé díly jsem nechal pálit na laseru, ale ještě jsem se jich nedočkal. Neustále to urguju a pořád nic. V létě bych na enduru měl ale pokračovat.

Do galerky přidám několik aktuálnějších fotek.

pp377
pp377 napsal 24.04.18 v 20:26 10b.

Ty to bereš z gruntu. Snad už jezdí jako drak. Ať se Ti daří. Myšlenka dobrá. Provedení vypadá taky.

Více komentářů



TOPlist