PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 900 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jirke
Vloženo 2.5.2011
Aktualizováno 14.10.2011
Zobrazeno 13 533x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


Koupeno za ucelem cestovani ve dvou, alternativa cestovniho endura...a uz jsme si na sebe zvykli !

13.10.2011 prodano

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Recenze

Tak po roce a pul bez motorky jsem se rozhodl pro nakup cestovni motorky.. Svou roli v rozhodnuti zda koupit ci nekoupit motorku sehral kamarad, ktery me jednoho vecera u piva a rumu nejak zlomil :)
Pise se datum 04/2011 a puvodne jsem zacal premyslet o Varaderu, Vstromu, Caponordu. Ve vyberu jsem mel i VFR 800. A pak se objevilo nejaky TDM, tak jsem si rekl vlastne, proc ne TDM ?? Vzpomnel jsem si na moje negativni zkusenosti s XTZ750, ale pochopil jsem, ze TDM 900 nema s XTZ krome koncepce motoru nic spolecnyho. Precetl par recenzi zde umistenych a pak jsem nasel jednu, co byla relativne blizko (nadseni kvuli motorce cestovat pres pul republiky me uz pustilo) a jel se tam podivat. Vyborne jsme s majitelem podebatili, nic neskryval a vse mi vysvetlil. Dohodli jsme se na vsem co bylo potreba i na datu prevzeti. Mel jsem jeste cas si nakup promyslet, jeste do hry vstoupila znova VFR (800), ale chtel jsem neco vyssiho, cemu nebude vadit i obcasny prejezd terenu.. Jestli jsem udelal dobre nebo ne, se uvidi...zatim s ni mam najeto cca 130km a pocity zatim rozpacity trochu. Ale vse by se melo dat vyladit. Jedna se predevsim o prilis mekky zadni pruzeni (obzvlast pri jizde ve dvou je to mekky a trochu i nestabilni v zatackach). Dale ty znamy turbulence kolem hlavy ridice i spolujezdce.. To je neco neuveritelnyho - mam tam turisticky plexi Ermax a od cca 50kmh vubec neslysim motor a jizda je neprijemna, obcas se mi dokonce tak roztrese hlava/helma, ze nevidim ostre kolem sebe. To musim hned vyresit. Jinak stejne jako u predchozi motorky, i tady prijdou na radu reflexni prouzky na nevzhledny, avsak prakticky cerny rafky.
Je trochu nezvyk ridit dvouvalce, protoze to co se mi zarylo pod kuzi, je zvuk a chod V4 motoru.. Moc se s TDM neda jezdit okolo 2-3000ot, jak vsichni pisou, to cukani a vibrace je takovy trochu neprijemny a dava pocit, ze neco nefunguje v poradku.. zkusim poresit pomoci techto rad http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=AIR

Dulezity pri koupi bylo, ze ma motorka 3 kufry a nakonec i padaci ram Givi. To me dost jakoze oslovilo, pro moje ucely naprosto nepostradatelna vec. Byly mi nabidnuty prodejcem i ladeny vyfuky s homologaci, zrejme u nich casem skoncim, ale ted to nechci moc financne prehanet.
Ja jen pevne doufam, ze si na sebe zvykneme a ze bude vse OK. Letos planujeme hlavne Alpy - Hochalpenstrasse, Polsko, Jeseniky - Dlouhe strane..a urcite moje oblibeny Orlicky hory.

4.6. ... dnes najeto 320km na trase HK - Holice - Horni Jeleni - Chocen - Usti - Ceska Trebova - Moravska Trebova - Jevicko - Boskovice - Macocha - Blansko - Svitavy - HK.
Urizl jsem puvodni vysoky debilni plego, nasadil nizky tankvak a hle...turbulence v oblasti helmy zmizely !!! Celkove vybornej vejlet, jen nas z toho trochu boli "Arsch". Spotreba 5,5, dojezd na nadrz 360km a to vse ve dvou s jednim kufrem.

17.6. - 19.6. ... husta akce - 780km !! Parta 8 lidi/4 motorky jsme se vydali na minimotodovcu. Puvodne to melo byt do Alp, ale neprizniva predpoved pocasi, ktera se mimochodem potvrdila vic nez na 100% nas primela totalne zmenit cile cesty. Takze, v patek dopoledne jsme vyrazili z HK smer Pastviny, odtud pres Kraliky, Hanusovice, Kouty nad Desnou a dojeli sme k 1. velkemu cili - PVE Dlouhe Strane. Vybaveni ruznymi informacemi o tom, jak se tam da dostat, jsme si nelamali hlavu s tim, ze bychom nahoru nedojeli. Nicmene dole u odbocky cedule se zakazem vjezdu...tu sme prekonali :) Po par kilometrech nadherne klikate uzke silnice jsme minuli dolni nadrz, pokracujice na horni nadrz. Cestou jsme potkali autobus s turisty, doprovazeny zastupci spolecnosti CEZ, ktera elektrarnu provozuje. Nikdo si nas nevsimal, takze jsme se ocitli po chvilce u zavreny zavory... Udelali pak fotek v pozadi s Pradedem a jistym zpusobem elegantne prekonali zavoru a dorazili na vrchol. Dilo je fakt ohromny...ale nasi radost nam trochu kazil dalsi pritomny autobus s turisty, opet doprovazen lidmi z CEZu. Ti nasledne odjeli a my byli nahore sami... Skutecne se jedna o jeden z divu CR. My jsme se ale dlouho nedivili, a mazali jsme zpet dolu a po chvilce uz hoblovali dalsi vysokohorskou premii - Cervenohorske sedlo. Zde probehlo obcerstveni a pak pokracovani v ceste pres Vrbno, Karlovu Studanku, Malou Moravku, Bruntal az na hraz Slezske Harty...a odtud kousek do kempu Vitkov - Podhradi. Luxusni den, vesmes krasny silnice, fakt perfektni zazitky. Vecer v kempu samozrejme pohoda, rekapitulace u pivka a teseni se na dalsi den. V sobotu rano, pod mrakem, stale s hrozbou deste jsme sedli na motorky a vyrazili pres Opavu na hranice s Polskem. V Raciborcz jsme natankovali a ja zjistil poprve tu prijemnou vec...TDM ve dvou lidech se 3 kufry umi jet za 4,7/100km !! Tzn. ze dojezd na nadrz muze byt krasnych 400km. V Polsku jsme si dost vylamali zuby na silnici vedouci snad nekoncici aglomeraci - Rybnik - Žory - Pszczyna - Brzeszcze - Osvieczim, chcete-li Auschwitz. Cesta umorna, silnice plny aut, navic silnice v rekonstrukci, takze neplynuly provoz. No nic, dorazili jsme do arealu koncentracniho tabora, coz byl nas velky cil cislo 2. Prohlidku zde nebudu popisovat, jen podotknu, ze v miste maji vyborne vyresenou uschovnu baglu, coz motorkari specialne oceni. Parkovny za motorku 8zl. Po prohlidce jsme zvolil jinou trasu na "navrat" zpet domu. Bylo celkem pozde, kdyz jsme vyrazeli z Osvetimi na to, abychom se dostali nejak rozumne do HK. Takze jeli sme Osvetim - Tychy - Gliwice - Kedzierzin-Kozle - Prudnik - Nysa - Otmuchow a v Paczkowe uz jsme museli zastavit, bylo 10 v noci, bocni vichr jak cyp a tak sme nasli hotylek a prespali. V nedeli uz jen pres Klodzko, Nachod do HK.
Za celou cestu jsme temer nepotkali dest, coz nas dost jako potesilo... Krom zminene spotreby my motorky jsem nadale ocenil pruznost motoru, to, co uveze je skvely a jsem odhodlan s ni vyrazit kamkoli.. jednoduse...prisli sme ji s pritelkyni na chut.

Na tuto cestu jsem si od calounika nechal trochu rozsirit sedlo a oddelit prostor spolujezdce a ridice...a vlastne na cele teto tridenni akci jsem testoval nove plexi, ktere jsem trochu experimentalne koupil na ebay z HongKongu... stalo 650,- i s postovnym, ale funguje dobre, turbulence jaky jsem zazival s turistickym Ermaxem tam nejsou...takze fajn ! Dalsi vec, kterou jsem provedl, bylo odpojeni a zaslepeni hadicky vedouci do klapky na airboxu... Moc jsem si od toho nechtel slibovat, ale nyni muzu rict, ze mi uz nevadi jezdit v otackach 2000-4000 a motor si to necha libit bez protestu, bez cukani, ktere pred tim bylo citit dost teda. Navic myslim, ze i diky tomu klesla spotreba. Jediny, co pozoruju, je u 4000ot takovy rozvibrovani motorky pri akceleraci...ale kdyz si na tom dam pozor, dokazu to eliminovat.
Uplne super vec, jsou ty 3 kufry cestovni...zbyli clenove nasi expedice resili ruzna textilni zavazadla, nekdy i trochu nebezpecne...nakonec jednoho z kamaradu moje kufry zachranily, kdyz mu sjela brasna zezadu na zadni kolo, kolo se seklo, on probrzdil novou gumu a brasna se roztrhala..

Tak a jedinej problem, kterej chci nejak resit...je nastaveni podvozku.. Zkousel jsem stelovat s temi krouzky, ktere staveji tuhost podvozku, specialne teda zadniho centralu, ale porad nevim jak nastavit, aby se motorka pri delsich zatackach a mirnych hupech nevlnila...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Miky_Jb370
Miky_Jb370 napsal 15.07.12 v 22:48

Soused :) Ať to jezdí :)

Váňa
Váňa napsal 05.05.11 v 22:16

Dvouválec v nízkých otáčkách nikdy nepoběží tak hladce jako čtyřvál. TDM patří mezi dvouvály k těm uhlazenějším. Odpojení podtlakové regulace sání moc pozitiv nepřinese. Hodně pomůže PC, ovšem něco to stojí. Ve srovnání s konkurencí si TDM motorově stojí docela dobře.
Sériové plexi je k ničemu, Exmax neznám, cestovní od Givi funguje dobře.
Přeji pohodové cestování

radovan83
radovan83 napsal 05.05.11 v 15:46

dobra volba aj ked nemusi ti sadnut. ja som spokojny. pri mojich 172cm vysky som si dake turbulencie nevsimol ( alebo som menej rozmaznany z predosleho chopru kde sa pred vetrom nebolo kde schovat ) a cukanie - no drz to motor v otackach okolo 3500 a bude to ok aspon u mna v tom problem neni. vela zdaru dufam ze sa ti TDM nakoniec zapaci.

seikos
seikos napsal 05.05.11 v 13:25

Ucpáním té hadičky se cukání nezlepší dost, ale trošku. Motorka je taková víc uhlazená a nejenom do 3k, ale i nezi 3-4k. Nicméně musíš jí mít pořádně projetou a zažitou, abys ten rozdíl cítil

Roman_ST1
Roman_ST1 napsal 03.05.11 v 20:46

Já myslím, že sis nevybral špatně Doporučuji zkontrolovat nastavení zadní pružící jednotky, jezdím taky ve dvou a nepřijde mi, že by byla nestabilní. Mám ji pružinu nastavenou na 6ku a útlum na standard - 12 kliknutí

Více komentářů



TOPlist