PROFIL MOTORKY

Kymco Xciting 500 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kopr1
Vloženo 22.11.2011
Aktualizováno 28.12.2011
Zobrazeno 7 462x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Model s karburatorem, bez ABS a se zrcatky na kapotazi, ktera vypadaji mnohem lip, nez ta na riditkach.

Více fotografii

Recenze

Povedeny, lehce sportovni design jakoby pochazel spis z Italie, nez z Taiwanu. Velke sedlo je vhodne i pro cestovani ve dvou. Ridic si muze nastavit delku sedla posunutim operky po otevreni sedla. Plexi jeste neni "sportovne" useknute a zacernene jako u verzi "R", takze na ridice s vyskou 175cm nefouka. Akorat pri rychlostech nad 120 km/h uz se proud vzduchu staci zpatky a utoci na jezdce zezadu.

Predni svetlo mne prijemne prekvapilo svitivosti - pri beznych rychlostech ani nepotrebuju dalkovky (skoro jako Fabia). Bohuzel pouziva zarovku H4, coz je pekna vykopavka, a prepinani na dalkovky tak provazi jednak pulvterinovy vypadek a nasleduje proud svetla do dalky a zaroven tma bezprostredne pred strojem. Zadni svetla jsou LED a sviti pekne a ostre, to se tyka i brzdovky. Blinkrum rovnez neni co vytknout, jsou videt dost dobre a pri blikani cvakaji, takze neni treba sledovat kontrolky na palubni desce.

Palubni deska samotna vypada celkem pekne proti starsim T-Maxum, nebo treba Nexusu, ale treba novejsi T-Maxy a B400, nebo Aprilka Atlantic 500 jsou designove mnohem dale.
Mam verzi ne-R, takze pristroje maji chromovane ramecky, tmave pozadi, bile stupnice a cervene rucky. Jako celek to vypada velmi pekne.Tim jsou bohuzel klady vycerpany a zacinaji stiznosti. V tachometru je displej, ktery sviti kdoviproc oranzove, ma dementni ovladani a umi jen celkove kilometry a denni kilometry. Dementni znamena, ze se rezim zobrazeni se meni tukanim do tlacitka "MODE" a to prepina mezi celkovymi kilometry - celkovymi milemi - dennimi kilometry - denni milemi a tak dokola. Denni reset se provadi podrzenim "MODE" asi na 2 vteriny. Tlacitko "MODE" je v rukavici skoro nepouzitelne. O venkovnim teplomeru si muzu nechat jen zdat, stejne jako o pocitani spotreby, ale pokud by teplomer byl tak presny jako ostatni budiky a spotreba se pocitala z udaje palivomeru, tak je mozna i dobre, ze tam nejsou.
Teplomer zna pouze 2 polohy: Uplne dole a uprostred, kam se vysplha behem asi 10 sekund po otevreni termostatu. Nic mezi.
Kontrolky jsou citelne bud spatne, nebo vubec.
Spatne: Blinkry, vsechny cervene.
Vubec: dalkovky, rezerva v nadrzi (hladove oko) - te jsem si vsiml jen nahodou, hned potom, co motor zdechl .
Rychlomer je vylozene legracni, presneji se da rychlost zmerit i kombinaci provazku s uzliky a presypacich hodin. Vubec nechapu, jak neco takoveho mohlo dostat homologaci... Normalne pridava 20 - 25 km/h, pouze okolo maximalky 150km/h ukazuje tak +- 5km/h.
A jeste neco k otackomeru: Ten budik je k nicemu, kdyz prakticky nemam zadnou moznost ovlivnit otacky motoru. Takze vlastne vubec netusim, k cemu je na Kymcu palubni deska
Mohli misto ni dat nejakou odkladaci schranku.

Riditka jsou komplet zakrytovana, coz potesi oko. Pred ridicem je zamykatelna schranka, ktera klidne pojme 2x mobil, prukazky a klice. Dalsi schranka je k dispozici mezi nohama ridice, tvori spicku sedadla a neni zamykatelna. Vejde se do ni zhruba to same, co do te v palubni desce. A nakonec prostor pod sedlem - ten mne prijemne prekvapil. Vejde se do nej nejen integralka, ale i bachrata Nolanka N103, lekarnicka, navod, doklady, naradi vcetne klice na svicku a jeste nejake mistecko na drobnosti zbude. Dale jsou z nej pristupne kryty karburatoru, vzduchoveho filtru a baterie. Dno je polstrovane a jak uz to tak byva obces je vevnitr docela horko, takze bacha - colu davat az nahoru! No a nakonec je v nem mistecko na mobil i s drzakem a zasuvkou na 12V pro dobijecku a osvetleni. Zarovka svetla je dana inteligentne asi 2cm ode dna, takze pokud vezete neco vetsiho nez jsou dva listy papiru, je vam svetylko k nicemu. Tou nedomyslenosti mi to taky trochu pripomina Italii Viko kufru drzi v otevrene poloze plynova czpera, ktera je po dvou letech a 12000 km kaput a drzi jen trenim. Proste made in Taiwan.

V recenzi jsem cetl, ze vibrace spis tusime, nez citime.
Nevim, jestli testovaci jezdci pred testem rajtovali kombajn, nebo slezli z nejake crossky, ale ja ty vibrace citim a asi se tezko nekdo bude divit - pod kapotazi je jediny pullitrik jako malovany. Kazdopadne je pekne citit ten stroj pod sebou, to je prece jeden z duvodu, proc clovek leze na masinu, ne? Motor ma 499 ccm a 40 koni udavaneho vykonu dle TP (nekde 38, nebo 38,5, nebo 39). Na rozjezd solo spolehlive sestreli jakekoli auto, clovek by musel byt na odpich nachystany a mit neco, co je schopne dat kilo tak za 8 sekund a i pak si troufam tvrdit, ze na prvnich metrech by byl prskolet rychlejsi. Motor ma docela pekny zvuk a bez problemu dosahuje tachometrovych 130 km/h, dale uz je zrychleni sice znatelne, ale uz ne tak ostre. Maximalni rychlost dle GPS 151 km/h coz potvrzuje udaj vyrobce, ktery udava 147 km/h. Pohodlne cestovani znamena mit na tacho tak 120 - 130, dal uz je tam moc vetrno a tudiz i hlucno. Na dalnici nedoporucuji, na to jsou tu jine stroje. Se spotrebou mne chytrolini strasili - ze pry karbec zere i travu kolem cesty. Jako vzdy to byly jen kecy, pri sportovni jizde solo je to asi 6,5 pri klidnem cestovnim tempu ve dvou jsem nesel pres 5 litru. Bohuzel limitujici na dojezd je mala nadrz na pouhych 12,8l, takze jsem radeji tankoval po 150 km. Da se ale bezpecne ujet 200. Vzhledem k tomu, jak se chova palivomer je to nekdy trochu o nervy...

Zadni odpruzeni se da nastavit v peti krocich tvrdosti, ja pouzivam nejtvrdsi. Na mekci se mi zdalo, ze prskolet v zatackach plave. Ted je jizda stale prijemna a da se to docela klopit. Predek se natavit neda, smula. V levotocivych zatackach si obcas skrtnu - asi stojankem. Se spolujezdcem skrtnu jeste o neco driv a tak je fajn, ze mne neco varuje. Jinak se mi zda, ze do levych zatacek se vrha ochotneji nez do pravych. Pricitam to tezkemu variatoru na leve strane, vyfuk vpravo to nevyvazi. Brzdy jsou dostatecne, leva packa ovlada pravy predni kotouc a zadni kotouc a prava packa ovlada pouze levy predni kotouc. Prava brzda mi pripada trochu pevnejsi, to pricitam dlouhe hadici k zadni brzde, ktere te leve pacce dodava jakousi gumovost. Pri razantnim stlaceni ale neni problem zastavit skoro na fleku i ve dvou, jen se toho nebat a poradne zmacknout. S ABS bych se tolik nebal

Jezdim na tom casto do prace asi 30 km, dale na vylety kolem 150 km a obcas i nekam dal, naposled na Grossglockner, kdy jsem za 3 dny najel i s batuzkem pres 1700km. Kymkac vsemu v klidu vyhovel a spolehlive funguje, takze kecy o blbe cajne se ukazaly jako liche.

A jeste poznamku k udrzbe: Nemam sice zkusenosti s udrzbou jinych stroju na zemekouli, ale na Kymcu jsem menil olej, svicku i zadni kolo vlastnimi silami, vse bylo zatim jednoduche a dobre pristupne - pochvala. Pouze u zadniho kola jsem jaxi zavahal a zadal o radu pritele na internetu, cimz dekuji GEKovi za pomoc.

Celkove se jedna o dobre vybaveny, pekny a vykonny maxik, nenarocny a hlavne financne usporny - oproti treba T-Maxu, nebo Nexusu.
Moje hodnoceni je jednoznacne kladne i pres nepresnost budiku.
Na pristi sezonu ale asi budu menit za B650 Exe. Prece jen jezdime casto dva a nejsme zadni drobecci, 150 kubiku a 10 koni navrch se bude hodit, stejne jako ABS a vyhrivane hefty a sedlo...

Kymco Xciting 500 mi vsak ukazalo, ze moje rozhodnuti koupit maxiskutr bylo spravne a ukazalo mi i cestu k dalsimu stroji.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 08.02.21 v 11:01 10b.

Pěkně napsáno. Posílám 10 a ať slouží

p.benne
p.benne napsal 02.04.20 v 12:33 7b.

Zdravím všechny. I já si pořídil Kymco Xciting 500. No při koupi na něm byli neorigo zrcátka v kapotáži. Sháním origo , pokud by někdo věděl Kde sehnat , byl bych vděčný. Vím že v nich nejde údajně nic vidět. No v těch mých si vidím pouze ruce na řidítkách. Proto bych raději origo. Nebo jsem kdysi četl že je dobré to předělat do řidítek. No nikde jsem neviděl návod. Ale pokud neseženu origo , tak se to toho asi vrhnu.
Dále by jsem se chtěl zeptat jak máte řešený držák telefonu (navigace). Už jsem nevydržel a projel se. Bylo to opravdu příjemné svezení. Chtěl bych se zeptat majitelů co tohoto skůtra vlastní delší dobu zda se na něco zaměřit ( mám na mysli opravy , atd.).
Předem všem děkuji Pavel

kopr1
kopr1 napsal 28.12.11 v 07:50

proch: Dik A jakou zimu mas na mysli? Ja jeste porad jezdim na prskoletu do prace, mame treba dnes rano +5
Do otvoru pro vyndani svicky se mi ruka vesla, sice tesne, ale prece. Mozna by stacil dlouhy kloubovy klic na svicky. Svicku budes muset menit asi po 5 tisicich km, jinak zacne stroj cukat (hlavne pri rozjezdu).
Tak preji hodne pohodovych km!

proch
proch napsal 16.12.11 v 18:13

Moc hezky napsaný,pěkně se to čte.jsem nový majitel.Mám akorát smůlu ,že jsem skútra koupil těsně před zimou a tak jsem najel asi 1OOkm a chodím se na něj dívat.zatím jsem udělal úpravu opěrky a na jaře přídou předkopy.Vše vymyšleno.
zatím jsem měl problém se startováním,uchlastal jsem to a vyměnit svíčku byl obrovský problém.Musel jsem rozebrat půl kapoty abych se dostal na výměnu svíčky.byl jsem z toho pěkně otrávený.Ale už to umím rozebrat za 12mim.Otvor pro výměnu je tak mrňavý,že se tam nevjde ruka.Uvidím jak na jaře.Líbil se mě Tmax 500 ,zvítězil Kymco.Doufám,že nebudu litovat.Franc-josef

Jarda-Bekr
Jarda-Bekr napsal 22.11.11 v 18:14

Krásnej maxík. To musí bejt parádní poježdění Jasná desítka

Více komentářů



TOPlist