PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Harry99
Vloženo 6.3.2012
Aktualizováno 11.7.2014
Zobrazeno 8 075x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Zbytečné cokoliv psát, prostě Honda XL 650V Transalp ...

Více fotografii

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První dojmy... no u chlapíka co jsem od něj kupoval to bylo - ,,Hlavně pomalu je náledí, ať mu to nerozsekám'' a po třech kilometrech v sedle to bylo ,,Vole neblbni je náledí, ať si to hned nerozsekáš'' :-D

Doplňky na motorce - vyšší plexi Kappa, hrazda řídítek, podložky řídítek 25mm, padací rám RD moto, držák navigace, zásuvka zabudovaná do přístrojovky, topcase givi, hlavní stojan, blastery acerbis a laděný výfuk mivv - to je lahoda pane jahoda a ten zvuk

Recenze

Motka koupená začátkem prosince 2011. Zatím najeto zhruba 300km. Dojmy zatím velice dobré, ale na nějaké obšírnější hodnocení je ještě brzy.

Tak k 10.3.2012 máme za sebou prvních 1000km. Stále bez závad a s úsměvem na rtech

Ke dni 5.4.2012 nakroucený druhý tisíc v sedle Talpíka a stále jak se říká ,,bez ztráty kytičky''. Nikde mě nenechal a stále bez jediné závady. Jen leju, mažu, kontroluju a jezdím. Jen jednou mě vyplašilo čidlo imobilizéru, když nechtělo zhasnout. Stačilo vyčištění a vše bylo OK.

Pozn.: Po téhle sezóně mě nejspíš čekají destičky a kotouče vpředu a stoprocentně přední pneu. To zas bude peněz v p... , ale co bychom pro ty naše jednostopé holky neudělali, že pánové

Bohužel dne 9.4.2012 jsem se utvrdil v tom, že ač jezdím na motkách od deseti let je pořád co zlepšovat. V pravém vinglu mi to uklouzlo (na čistém asfaltu - asi jsem to překlopil a nebo mě už zradila ta slítaná přední ,,šlupka'' páč jinak si to neumim vysvětlit). Naštěstí to bylo v místě kde se sjíždí z hráze přehrady, takže rychlost při pádu byla cca 30-40 km/h Odnesly to roztržený jeansy a dodrbaný pravý rukáv u motobundy. Zaplať pánbůh se to obešlo bez zranění.
Škoda na moto byla menší než jsem čekal cca 1000Kč. Z toho 650 za barvu a plnič a 350 za zrcátko které nárazem popraskalo. A ještě utřesená žárovka v blinkru. Práci nepočítám (samodomo a musím se pochválit dooost se mi to povedlo - jak z lakovny) !!! PADÁKY Z RDMOTO JSOU SUPEEER!!! nárazem se posunuly cca o centimetr, ale zachránily co se dalo. Hlavně plasty jsou bez škrábance. Odnesly to jen padáky a plechový kryt kolem výfuk.svodů. Ale Talp už je jako nový A jede se dál.

5.5.2012 Již třetí tisíc v sedle Talpa je za mnou a jsem velice spokojen. Pořád čekám na první technickou závadu Tenhle měsíc plánuju tu novou ,,bačkorku'' na předek a pro jistotu vyměním aspoň tu špínu v nádržce co nazývám brzdovou kapalinou. A v červnu jí dáme nové svíčky.

Tak Pirelli Scorpio na předku vyměněna za Metzeler Tourance. Hned po jejím obutí jsem absolvoval 10km v dešti a byl jsem zděšen. Věděl jsem, že to bude klouzat, ale nemyslel jsem, že tak moc. A dále mi vzorek přišel na asfalt moc hrubý. No prostě strach a nedůvěra v novou gumu. Cca po 200 ujetých kilometrech jsem to trošku rozbalil a obavy byly pryč. Metzelerka lepí jak chemopren . A zrovna dneska mi asi zachránila život, když mě nechtěl pustit před sebe nějakej nablblej pražák ve svým ,,volevotuningovaným'' BMW a asi sto metrů před zatáčkou mě dokonce vytlačil úplně doleva kde jelo v protisměru auto. To naštěstí zpomalilo takže jsem to sklopil ještě víc (zaťal prdel) a jen tak tak jsem to vrátil do svýho pruhu. A z toho plyne poučení: nepředjížděj pražský frajery s ,,áčkem'' na SPZ - zrovna si léčí na silnici svůj mindrák. Tímto zdravím toho drsnýho šampónka z onoho BMW.
Jinak mám objednaný centrální stojan a hrazdu na řídítka - konečně!
A koncem týdne završím 4000km na Talpince Doufám, že ve zdraví.

Červenec 2012 - dovršeno 5000km za řídítky Talpíka a pořád velká spokojenost. Za odměnu dostal konečně nové svíčky, pár doplňků pro radost a do konce měsíce bych chtěl ještě přezout zadek ať to mám kompletně na Metzelerkách a připraveno na srpnovou motodovču po vlastech českých a slovenských
---

Myslím, že po dvou sezónách už můžu s klidným svědomím objektivně hodnotit. Čím ale začít.
Spolehlivost Talpíka řešit nebudu, protože je to naprosto zbytečné. Ta motorka je vděčná a nezničitelná. Žádnou závadu kromě nějaké té žárovky nebo kontaktu jsem neměl. Takže paráda.
Údržba jednoduchá a nenáročná. Kromě výměny svíček. To si člověk zamontuje a zanadává . Jinak vše co jsem do motorky investoval navíc bylo proto, že je to prostě můj MAZEL!!!
K jízdním vlastnostem mohu říct tolik: motor - výborný průběh výkonu, jde pěkně hned od spodu, dřív mi vadil slabší motor, ale když se ho naučíte využívat tak stačí (ruku na srdce, kdo z nás jezdí na hranici vlastností své motky), rám v celku tuhý, ale na nějaký extra off-road to není, taková zlatá střední cesta, brzdy - ze začátku se zdály dostačující, ale teď co jezdím ve dvou by mohly ,,kousat'' víc.
Váha motky mi nevadila asi po týdnu v sedle, ale až dnes mohu říct, že ji téměř necítím. Co se týče zatáček tak to je to, kde Talpík ukazuje, že už je velká motorka. Říkejte si co chcete, ale když před sebou v zatáčce tlačím (a to nejedu žádnou pilu) 750SVéčko které je v náklonu asi 0,00001 stupně od svislé osy, (navíc na SPZ napsáno THE DOCTOR) tak si říkám, že jsem si vybral motorku, kterou v celku dokážu zvládnout.

Co se týče doplňků tak je toho celkem dost co se dá na motku navěsit. Jako na kadé cenduro. Osobně taky pár vylepšení mám, ale rád bych vypíchnul jen pár těch nejdůležitějších. Vyšší plexi - mám 188cm takže nutnost. Podložky pod řídítka - pro jízdu ve stupačkách ve vzpřímené poloze nutnost a pro sicher hrazdička. Hlavní stojan - hlavně při údržbě k nezaplacení. Padáky - bohužel jednou vyzkoušené, ale opět věcička co zachraňuje penízky, když je potřeba. No a už druhý topcase. Ten první bohužel vzal za své. Vypadlá pružina z uchycovací pojistky způsobila, že mi asi při 100km/h dal starý kufr ránu přes ledvniy a rozprsknul se za mnou po asfaltu. Nový je trošku menší, ale víc se hodí k motce a mám z něj prostě velko radost . No a v neposlední řadě laďáček :-). Ušetřil váhu (ten originál je neuvěřitelnej kus železa ), více se mi líbí, podle očekávání mírně zvýšil výkon a navíc ten ZVUK !!! to je teprve ten správnej šepot květin kůůůrňa .

Takže shrnutí. Na Transalpu mám najeto přibližně 22000km a mohu říct jen toto. Skvělé cestovní endůrko za rozumnou cenu. Při pravidelné údržbě vás nikdy nenechá ve štychu. Pro dva je sice slabší, ale vzhledem k tomu že můj batůžek váží asi 56kg tak je mi to celkem fuk. Takže kdo zvolí Transalpa určitě neprohloupí.
Ještě mé osobní srovnání s ostatními konkurenty: V-STROM - moc mě nenadchl, ale srovnávám jen 650 - takové neslané nemastné. BMW 650GS - chlapi prominou, ale je to motka pro slečny a dámy (sluší jim) :-). Aprilia Pegaso - měl jí soused, ale já Italům nevěřím - jinak pocit z jízdy nebyl nejhorší takže proč ne. Stará Tenérka - mám averzi - já bych si jí nekoupil, páč se mi prostě nelíbí a ta elektrika to je jak na simsonu . Africa twin - je větší, je těžší, je silnější, je krásná a je to klasika a patří k ní i klasický závady např. regulátor dobíjení a tak :-) - kdyby byly nějaký pěkný novější neodjetý kusy neváhal bych.

Tak dost keců a jde se měnit olej a filtry. Ať to máme po kupě až to mokré bílé svinstvo co mi padá za límec sleze. :-D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rocker78
rocker78 napsal 29.03.18 v 20:29 10b.

peknej kousek

Syste
Syste napsal 01.12.17 v 14:20 10b.

Dobrá motorka a super popis.

Unshalakalakai
Unshalakalakai napsal 06.02.17 v 13:40 10b.

Paráda, doufám že se mi letos poštěstí na nějaký zachovalý kousek narazit, abych mohl také začít psát o svých zkušenostech a zážitcích. 10b.

krysoid
krysoid napsal 07.01.15 v 15:55 10b.

Pěknej a vymazlenej Alp.Popis taky super.Takže 10b

Spivak
Spivak napsal 11.05.14 v 20:26

Pěkné čtení, už se těším až zas vyjedu

Více komentářů



TOPlist