Po Hondě Hornetu 900 jsem chtěl opět spíše čtyřválec, ale protože na dlouhé letní cesty bych uvítal něco pohodlnějšího, zaujal mě nový Versys a dumal jsem i o tříválu Triumphu a velkém GS...
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - První dojmy musí byt zadané. No vždyť je píšu v hodnocení... Ovladatelnost, která je dobrá jak na silnici, tak ve městě. Stejně tak manipulace na místě. Dobré krytí proti větru. Nízká spotřeba, na čtyřválec a obsah. Pohodlné sezení pro spolujezdkyni. Perfektní viditelnost v zzrcátkách.
Doplňky na motorce - Hlavní stojan SW Motech, padací rám Givi, blastry Polisport, vyhřívané hefty, držák navigace, automatické mazání řetězu eSystem Scottoiler, větší a tónované přední plexi, prodloužení předního blatníku, kryt chladiče, ukazatel zařazené rychlosti GiPro, rožíření bočního stojánku, zásuvka zapalovače + zásuvka 2xUSB 2A + nabíjení pod sedlem na powerbanku, prodloužení krytu řetězu, druhý přední blatník Powerbronze.
Recenze
...váhal jsem tedy mezi novým tříválcovým Triumphem Tigerem 1050, ojetým BMW GS 1200 (ojetým kvůli příliš vysoké pořizovací ceně nového) a právě novinkou Kawasaki Versysem 1000. Ještě jsem mrknul na Stelvio... Nakonec jsem rozhodování zúžil na dvouvál GS a Versyse. Na GS už jsem něco málo najel, ale stejně jsem si ho pak půjčil od kamaráda a také jsem složil kauci na zapůjčení předváděcího Versyse. Obě motorky jsem testoval na stejných trasách, asi 120 km okruzích kde nechyběly ani polňačky, ani totálně rozbité asfaltky, ani dobré zatáčky, pár desítek km jsem najel na dálnici a nakonec jsem s oběma motocykly jezdil po Praze. No a jak vidno, zvítězil u mě Versys. Vhled, který někteří kritizují, mně nevadí. Versys se mi líbí. Je naprosto skvělé využití pružnosti a pohodlnosti 4-válcového motoru v pohodlném cestovním posedu. Versys u mě také vyhrál poměrem cena/výkon. Disponuje náklonovým čidlem, třemi módy + vypnuto kontroly trakce, dvěmi palivovými mapami, ABS, asistentem vyhledání neutrálu, velmi bohatým přehledem hodnot na palubním počítači a bohatými možnosti nastavení podvozku. Překvapilo mě jak je skvěle ovladatelný, (i když o 20 kg těžší než Hornet nebo GS), bezvadně se pokládá do zatáček, velmi dobrá je ovladatelnost v nízkých rychlostech v městském provozu... přikládám tyto vlastnosti skvěle spočítanému těžišti, řídítkům atd.. S GS jsem se musel dost prát. Dost i v manipulaci na místě mimo sedlo. V zrcátkách vidíte vše naprosto dokonale. Motor nemá téměř žádné vibrace. Akcelerace je silná a štítek funguje tak, že když jsem za to vzal na dálníci, hodnota 220 km na tacháči mě udivila... pocitově jsem jel mnohem méně... V rychlosti 200 už GS plavalo. Zase GS má skvělý podvozek mimo zpevněné povrchy a bezvadný je systém duální brzdy, ten by se mi na Versysu líbil také. Ale Versys se lépe ovládal a ochotněji pokládal do zatáček a nevibroval, netřásl se, nic. Mám teď najeto pár set km a nenašel jsem důvod k výtce. Přítelkyně se už těší třítýdenní cestu do Evropy, kam v létě vyrážíme. Pohodlné křesílko a madla se jí moc líbí. Objednal jsem si ještě padací rám, hlavní stojan, blástry a nové bajonetové držáky na mé kufry. Zatím ještě musím absolvovat 1800 km zajížděcího režimu a pak už za to vezmu (současná spotřeba po cca 400 km (v záběhu) se pohybuje kolem 5,1 litru /100)... *** Po 7.000 km ***
Samozřejmě do nějakého terénu není, ale na asfaltu motorka nutně nebazíruje. Ostatně já nejsem příznivcem offroadu, takže to nepotřebuji. O to více se těším na alpské průsmyky a střídání zatáček, v tom je dokonalá...
Jsem fakt rád že se tahle motorka objevila a já jsem z ní nadšený a jsem s ní velmi spokojený...
*
Montaz hrazdicky na uchyceni navigace, pripadne kamery.
Sundal jsem plexi stit, provrtal pojezdove listy stitu vrtakem c. 5. Ze starych riditek jsem vyrizl odpovidajici rozmer, zbrousil, vytmelil, nastrikal a prichytil imbus srouby. Pak jsem mohl dat standardni objimku na riditka univerzalni brasny pro navigaci, ale ta se mi nelibila, tak jsem tam dal uchyt a k brasne pridelal protikus ze svitilny jizdniho kola. No pak nasadit plexi a bylo hotovo.
Detail pod sedlem: to, co vsichni u GS (podle me zbytecne, pravdepodobnost poskozeni neni tak velka a bez zadni brzdy se da jet) resi drahym ochranym alu kratem od Touratechu, je tady vyreseno prostym premyslenim pri vyvoji. Nadrzka kapaliny zadni brzdy je prirozene schovana za ramem, pritom se da kontrolovat bez sundani sedla. Take j velmi dobre pristupna baterie. Staci jen sundat sedlo.
---
Blíží se konec sezóny 2012 a někteří z vás mě požádali o pár postřehů. Ale asi bych se pouze opakoval v tom, co jsem již napsal. Versys je skvěle ovladatelný, zejména díky bezvadně umístěnému těžišti. Pocitově má o hezkých pár desítek kilo míň. Nyní mám najeto skoro 7.000 km, nepotkala mě žádná, ani minimální závada nebo porucha. Během zajíždění, kdy se otáčky musely pohybovat do 4-6.000 ot/min byla průměrná spotřeba během najetých 1.800km 5.0 litru. V létě jsem najel během 12 denní cestě po Evropě 3.500 (nebo 3.800?) km. Jel jsem plně naložený se třema kuframa, na bočních ještě stan a spacáky, za sebou přítelkyni. Projeli jsme 8 států a všechny významná passa v Itálii. Vše mimo dálnice a motorku jsem se snažil řádně krmit. Za celou cestu činila spotřeba 5.3 litru a tuto hodnotu jezdím teď pořád. Čili pokud by chtěl někdo šetřit, měl by se krotit do otáček cca 4.000ot. , ale jaký to má smysl? Proto snad motorku nemám...
Přítelkyně si libovala. Posed a pohodlí bylo prý výtečné. Jízdu po zadním ale s nadšením nekvitovala, to docela zuřila.
Pár cest jsem jel i šotolinu, žádný problém, kontrola prokluzu se silničním gumám hodila. Jezdím především po silnici a tak o jiném obutí neuvažuju.
Jeden motorkář z fóra mi psal že mu prodejce z HK tvrdil že není možné instalovat na Versyse hlavní stojan. Nesmysl. To byla první věc kterou jsem pořídil. Je to stojan SW Motech, je moc dobře vymyšlený a je to věc k nezaplacení... Zde je odkaz: (http://www.sumotobrno.cz/www-webreal-cz-sumotobrno/eshop/0/3/5/901-Hlavni-stojan-pro-Versys-1000)
Sníží to světlou výšku asi o 1,5 cm.
Hned se stojanem jsem namontoval padací rám, tentokrát od GIVI. Má úplně stejnou povrchovou úpravu jako díly motocyklu a vypadá jako originál, mnoho lidí si myslí že je tam z výroby. Odkaz: (http://www.motosp.cz/tn-4105-padaci-ramy-kawasaki-versys-1000-12-cerne-23592.html)
Další důležitou věc kterou jsem na motku dal byly samozřejmě držáky kufrů. Všechny 3 od Hepco Becker. Jsou bajonetové a sundat oba boční trvá asi 5 vteřin a nandat je tak půl minuty. Jezdím tedy bez nich a nemusím mít tolik lešení. Kufry mám černé Junior 30 a top case junior 40. Měl jsem je už na Hornetu, tak jsem koupil jen ty držáky.
Dále jsem si namontoval chrániče rukou od Polisportu, myslím že se tam svým hranatým tvarem a prolisy celkem hodí. No a vyhřívané hefty. O hrazdě na navigaci jsem už psal.
S penězi už nebudu plýtvat, ale na začátku příštího roku si možná ještě, jako správnej lenoch, koupím elektronické mazání řetězu: (http://www.hzmoto.cz/cz/e-shop/668314/c6256-scottoiler/scottoiler-esystem.html)
No a to je prozatím asi vše.
---
Montáž eScottoiler na Versys 1000
Řídící jednotku jsem nenamontoval na dodávaný držák, jednak se mi nelibilo předpokládáné umístění u zrcátka, kde byla jednotka divně vypíč...ná, a kdybych použil origo držák u svorky řídítek buď by se jednotka dotýkala bandy nebo by blokovala přístup k zapalování. Tak jsem si uřízl kousek chromového listu asi 1 mm silný, provrtal a umístil ovládání na něj a celé to chytil právě k držáku řídítek. Stejně tak vedení hadičky jsem provedl jinak a hlavně jsem pumpu se zásobníkem oleje nepoložil do prostoru pod sedlo, jak bylo vyznačeno v návodu (nelíbilo se mi že by nádobka s olejem ležela v horizontální poloze), ale provrtal jsem podsedlový plast pod baterií a dvěma šroubky jsem chytil držák zásobníku mezi podsedlák a zadní blatník. (Mezi šrouby a baterií je ještě ochranná guma.) Nádobka, i kdyzž to nepotřenuje, je v tomto prostoru dostatečně chráněna před odstřikující vodou, deštěm i sluncem. Hadičku přisávání vzduchu jsem zastrčil bokem do podsedloveho prostoru.
Prodloužení předního blatníku
Kryt chladiče
Změna chráničů rukou na bílé
---
Výměna plexi za vyšší a s kouřovým tónováním
http://www.motostar....i-versys-1000-12-14/
---
Úprava držáku navigace pro Zumo 590
Na jaře 2014 si koupil novou vlajkovou loď od Garminu: Garmin Zumo 590, a to hned jeden z prvních kusů které dorazily do ČR. Koupil jsem i Touratech uzamykatelný držák. Bylo to před cestou do Francie, do Normandie a k Atlantiku a moje stará Igo8 už mi nešla aktualizovat. Protože Zumo je větší, musel jsem trochu upravit výše zmíněnou hrazdu tak, aby byla navigace dále od plexi. Jelikož jsem chtěl aby kabeláž nebyla vidět, musel jsem rozebrat celou přední masku motocyklu. Podle servisního návodu to byla otázka chvíle.
Jak je vidět na fotografii, jako další doplněk jsem zapojil ukazatel zařazené rychlosti.
http://www.motops.cz...11-12--w800-2011-12/
---
Rozšíření bočního stojánku
Vzhledem k tomu, že boční stojan je docela jehla, rozhodl jsem se rozšířit jeho dosedací plochu. V obchodech chtěli za toto rozšíření dle mého názoru nehorázné peníze 750-1000,- , tak jsem vzal 5mm hliník, zabrousil do něj misku pro původní plochu stojánku, zespodu předvrtal otvory pro hlavičky šroubků. na horní vrstvu jsem si uřízl kousek karbonu, sešrouboval a bylo hotovo. Svůj účel to plní dokonale.
Vše hned s úspěchem otestováno ve Francii:
http://rik333.rajce....volena_Francie_2014/
---
Přední blatník pod světlo od Powerbronze
Namotnoval jsem ryze designový doplněk, přední blatník, který měmí trochu "tupý" vzhled.
http://www.amazon.co...-Black/dp/B00HH5U1YG
Ahoj, jezdím na Pirelli Scorpion Trail, nyní už na poslední generaci těchto pneu.
Ahoj chci se zeptat co máš obuté na Versysu v pátek jsem ho koupil a musím teď jen vyřešit nové gumy ? Díky David
Super. Prešiel som z Varadera na Versysa 1000. Chcem ho dať do takej parády. Chýba mi predlženie predného blatníka. a ten doplnek pod svetlo. ( blatníček)