PROFIL MOTORKY

Husqvarna SM 630 S (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Baarbr
Vloženo 15.11.2012
Aktualizováno 20.12.2012
Zobrazeno 4 784x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Supermotard. To by mělo stačit - je to lehký stoj s citelným výkonem, stvořený pro pohyb ve městě, raketové starty a lomené zatáčky projížděné "na patičku"

Více fotografii

Motorka koupena od Seladon - Klasik, velice ochotný při prodeji, pak k nezastižení. "Motorka bez investic", jak stálo v inzerátu, nutně potřebovala nové pneu, řetězovku, vzducháč, olej, chladivo a rozvoďák a kupa dalších blbin...
Chlap je sypaťák, ale slibotechna a technický hotentot. Motorka je zanedbaná, navzdory kupě předvolebních slibů. Nadto má sklony k tuzingu, čili klasická MNK (Motorka Napadená Kutilem)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda FMX 650: Ani nevím, nebyla žádná moc lákavá, a odpuzoval mě ten ubohý výkon...

První dojmy - První domy byly chtě nechtě ovlivněné mou dosavadní zkušeností s eFkou, která je bezmála o sto kilo těžší, má podstatně delší rozvor a celkově se chová důstojněji. Huska je pravý opak - zdivočelá, na jedničku jde na zadní bez spojky i s devadesátikilovým chlapem na hřbetě, a v zatáčkách jí pod sebou člověk musí dopřát volnost, lámat ji za vzpřímeného posazu.

Motorku bych doporučil pro - Asi bych ji nemohl s klidným svědomím doporučit začátečníkovi, alespoň ne někomu, kdo se nechce často válet. A určitě bych byl opatrný s koupí, pokud máte hluboko do kapsy, je na ní dost věcí, které můžou potřebovat servis - a díly se blbě shánějí. Jinak je stroj, který vykouzlí úsměv na tváři (a možná i trochu děsu v očích) snad každému, na krátké dojíždění a nebo prostě blbnutí okolo komína je super!

Doplňky na motorce - Doplňků naistaloval pár předchozí majitel, např. řidítka s hrazdou a břední blatník Acerbis - viz jeho profil. Dost úprav pak viditelně proběhlo po pořádném pádu na levou stranu. Zrcátka "z Duka", jak je nazýval Seladon, byly nejlevnější skůtrové zrcátka za tři stovky. Miniblinkry mají skoro nesehnatelné žárovky. Popraskané plasty byly lepené epoxidem. "Sportovní zapalování" je prostě náhrada toho, co mu shořelo. "Otevřené sání" jsou díry v airboxu.
Moje úpravy?
Nové zrcátka a u levého i úchyt, který byl ulomený.
Výměna zadní gumy za původní rozměr, rozeta Grosskopf a zlatý DID
Páčka sytiče vlastní výroby (nemíním to startovat jak on s držením koncovky lanka)

Recenze

Zvoral jsem to. Chtěl jsem si koupit druhou motorku na ježdění po městě do práce a do obchodu. Něco lehkého a agilního, něco s nízkými servisními nároky, spolehlivého, hodného. Nějakou malorážku, na které by se eventuelně mohla učit moje sestra jezdit. A koupil jsem si zdivočelé kladivo, které musím furt spravovat.
Zvoral jsem to, ale opět to byla úžasná trefa.
Tahle motorka je úžasně zábavná na silnici, dokáže se nahánět se sportovními stroji, proplétat provozem, a pak třeba sjet po schodech, no problem. A stejně zábavná je pak doma, člověk se v ní může celé večery vrtat a spravovat a vylepšovat..

Jízda? Nejvíc mě asi překvapilo, jak se tak lehký a obratný stroj sebevědomě sápe přes 150...je to samozřejmě úplně mimo zónu pohodlí, ochrana před větrem není žádná a díky krossovému posazu člověka za chvíli bolí záda, nebo ruce, nebo obojí. Nicméně předjíždět plechovky stodvacítkou s lehce brumlajícím motorem, na stroji který jakoby vypadl z dětské omalovánky, to je pane zážitek. A stejně tak rozjezdy pod plným plynem, kdy se s mírným vrknutím ráda nechá postavit na zadní...což si zatím odpouštím, alespoň dokud nedostane nový rozvoďák >:(
Motor je nejspíš v dobrém stavu, alespoň co se hlavních částí týče - to je jedna věc, na kterou jsem při kupování hleděl. Neplive olej z výfuku ani zastudena, startuje (za předpokladu použítí sytiče) zpravidla na první drcnutí.
Brzdy - bez výhrad, v základu Brembo, vepředu s pancéřovkou.
Podvozek je z krosky, a i přes motardové naladění je docela měkký, což vůbec nevadí a s jistým vedením se neprojevuje nikterak nejistě. Kvalitní nastavitelné komponenty (marzocchi+sachs).
Delší cestování je skoro nemožné, sedlo není moc pohodlné a posaz už vůbec ne. Spolujezdce svézt jde, stupačky a papíry to má, ale je to nouzovka, popř na vyděšení slečny 8-)

A teď trochu kritiky (protže mě stav některých věcí na téhle mašině dost popudil):
Levé zrcátko mi při pokusu o seřízení zůstalo v ruce.
Lanko spojky se utrhlo - zjistil jsem, že Seladon kecal, že spojka potřebuje nové obložení. Problémy s jejím seřízením byly dány narženým lankem po pádu.
Vzduchový filtr byl na kaši - prostě děravý. Nový nešel sehnat, ale upravil jsem nůžkama a chemoprénem filtr z jiného modelu Husky.
Zadní guma byl průser sám o sobě - 160tka místo 150, prej "to s tím líp jezdí..." To že byla podložená rozeta, tím překřížený řetěz a sundaný jeho chráníč i spodní vodítko, zadřená a probroušená rolna...nic z toho se frajer nezmínil. Po obutí správného rozměru je mašina pochopitelně ochotnější k náklonům, a Pilot Power tuhle 150kg mršku v pohodě udrží.
Řetěz byl nemazaný, zničený, a začínal ničit své okolí - rolnu, a odrncal trochu i prostor kolem pastorku. Kosmetika, ale mohlo být hůř.
Zadní brzdovky byly sjeté tak, že z nich začínalo opadávat obložení -> nové.
Po krátkém ježdění mi začal cinkat rozvoďák, zjistil jsem že byl prasklý dopínák (řešeno zde). Dnes jsem se dokopal z sundání ventilového víka a kontrole samotného řetězu, načež jsem zjistil že je vytahaný jak staré cicky :-! Krom toho jsem se zděsil nad stavem chladiva, které bylo skoro hnědé, a oleje, který měl spíše podobu bláta. Takže okamžitá výměna i s filtrem (ještě že se tam vejdou jen asi 2l).
Levý zadní miniblinkr neměl nejen žárovku, ale ani patici.
Levý blástr je k řidítku uchycený plastovým binderem (stahovačkou)..fuj!
Po celé motorce chyběly šroubky nebo byly nahrazené neoriginálními, což svědčí o úrovni servisování...

Když jsem se rozhodoval, jestli do ní jít, dočetl jsem se toho spoustu o její nespolehlivosti a nedostupnosti náhradních dílů. Je fakt, že díly musí člověk pohledat, nebo najít shodné (např lamely jsou stejné jako z CR250), ale se spolehlivostí to bude spíš o poctivosti servisu...je to stroj vzniklý z terénní mašiny, který si žádá pravidelnou údržbu a rozhodně není "ride&forget". Nikdy to nebude nenáročný polykač kilometrů jako GSXF, ale to neznamená, že za poruchy může mašina ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Baarbr
Baarbr napsal 20.12.12 v 17:17

Dík za pozitivní ohlasy Vzducháč jsem kupoval u Brumly, ale mají tam špatně označený typ, je to na verzi bez baterie...ale lepené to zatím drží pěkně.
A jinak jo, zábava na ní byla a určitě bude Když se vyčasí, tak ji určitě projedu i teď v zimě

Jacob_M800
Jacob_M800 napsal 19.11.12 v 22:25 10b.

Moc pěkná recenze, hlavně když si člověk přečte inzerát...nicméně je vidět z fotek v profilu Seladona balení zrcátek a miniblinkrů...estlipak to někdy slyšelo o homologaci

husatko
husatko napsal 18.11.12 v 11:51

no, tak teraz, ked uz si muchy vychytal, tak to moze byt celkom zabava, nie? uplne chapem tvoje rozhorcenie nad ludmi, co su lenivi vymenit olej a cistit filter. v podstate mala huska este celkom stastie, ze pri takej udrzbe dobre obisla. vela radosti!!!

harly27
harly27 napsal 17.11.12 v 10:05 10b.

kdysy v roce 2000 jsem ji sezonu mel...je to super hracka kolem komina ...nakonec myslim,ze jsi to v popisu vsechno presne trefil...preji prijemnou zabavu a malo problemu se servisem ... 10b

dzah
dzah napsal 16.11.12 v 19:13 10b.

To je bike , přesně jak píšeš vlastním XT a na silnici je to bída, proto dělám vše abych na ni nemusel. Přeji hodně km a ať slouží

Více komentářů



TOPlist