PROFIL MOTORKY

Suzuki DR-Z400E (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Tomast
Vloženo 29.3.2013
Aktualizováno 13.12.2013
Zobrazeno 5 872x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po zkušenosti s 250 2T jsem chtěl nějaký tank a to 400 4T opravdu je.

Více fotografii

První dojmy - Po prvních pár jízdách musím uznat, že to co jsem nedal na dvoutaktru tak na téhle motorce vyjedu s přehledem. Je prostě pravda, že ostrá kroska patří na trať, kde se jede pořád plný plyn. Na to naše mrdání po lese je prostě ideální enduro.

Doplňky na motorce - Páčky Zeta, kola Exel, plech pod motor

Recenze

Koupil jsem DR-Z 400 na podzim a celou zimu na ní dělal.
Opravoval jsem snad všechno, karburátor, motor, podvozek, kola ...

1. Spojkové lanko - už při zkušební jízdě nešla spojka skoro zmáčknout, původní majitel říkal, že je na to tak zvyklí. Bovden byl totálně po smrti. Hned cestou domů jsem koupil nový.

2. Výfuk -ve výfuku drnčela ta děravá trubka. Po rozebrání jsem zjistil, že tam není vůbec žádná vata a je prasklina na jednom držáku. Převatování a svaření.

3. Karburátor Keihin FCR 39 - ten jsem chtěl jen vyčistit (nedržel volnoběh), po rozebrání jsem zjistil, že už tam někdo byl a je tam nachystaná prasárna. Vyšoupaná vodící drážka klapky. Oprava není možná. Sehnal jsem jiný a nechal ho komplet zrepasovat,přetryskova a seřídit, vyšlo to na jen 6000Kč

4. Vidlice + centrál - olej ve vidlicích snad nebyl měněný nikdy, nechal jsem je udělat a centrál preventivně taky. Neopreny jsem nahradil klasickou harmonikou. To co bylo pod nima mě přesvědčilo.

5.Napínák rozvoďáku - Zdálo se mi, že nějak nedrží tak jsem sehnal novější variantu, ta by měla být už bez problémů

6. Kola - Ložiska ,rozpěrky, gufera, v zadním dráty a na předním ráfek. To všechno bylo podle mě na výměnu. Řešení bylo prodat komplet a koupit jiné. Podařilo se mi sehnat komplet nové kola Excell, s kotoučema a rozetou Supersprox.

7. Chladič - pravá strana chladiče byla dost poškozená, netekl, ale sehnal jsem jiný

8. Přepákování a kyvka - byla trochu vůle na kyvce. Po rozebrání jsem zjistil totální KO.
Jehličkové ložiska vyrezlé, maznice chyběly, gufer po smrti. Komplet všechno nové od AllBals

9. Sedlo - byl jen protržený potah, tak jsem ho nechal přečalounit.

10. Brzdy - Destičky původní majitel vyměnil, ale pístky nikdy venku neměl. Se divím, že to ještě chodilo. Měl jsem doma náhodou jiné třmeny tak jsem je prohodil.

11. Vodní pumpa - po pár jízdách se mi zdálo, že při kontrole hladiny oleje vidím bílí šlem kolem víčka. Vodní pumpu jsem rozebral a na hřídelce byl červený silikon. Nechápu, gufero stálo asi 15Kč

12. Spojka - Zdálo se mi, že spojka nějak blbě zabírá. Po rozebrání jsem zjistil, že je špatně poskládaná. Druhá věc byl spojkový koš, netočil se vůči středovému unašeči. Po sundání jsem zjistil, že je otlačená podložka a při dotažení matky se opře koš o unašeč. Vyrobil jsem 0,2mm podložku a byl po problému. Spojka teď chodí krásně lehce a zabírá plynule.

13. Hlučnost motoru - Už při koupi byl motor hlučnější o tom jsem věděl. Byla prý přidřená vačka a měla vůli v uložení. Nechal jsem to opravit v Brně u Pavlíčka, cena byla 2700Kč a skládám poklonu, parádně odvedená práce.Když už byla hlava dole tak jsem se podíval na píst a válec. Motor musel sežrat nějaký bordel, kroužky byly posekané a nikasil poškrábaný. Nedivil bych se, protože v airboxu byla snad lopata hlíny. Tzn. nový nikasil ve Strakonicích a origo pístní sada, všechny těsnění + gufera, kontrola olejového čerpadla a celého mazacího okruhu. Nahradil jsem všechny šrouby nerez s imbusovou hlavou.
Po složení, seřízení ventilů s novým olejem motor běží jako hodinky.
Nalakoval jsem vika motoru a vylepšil svody.

14. Řetězovka - na motorce byl převod 15/42 a to do terénu moc není. Rozetu jsem měl novou u kol 46z, tak jsem dal pastorek 14z a nový řetěz ČZ.

Bohužel to není všechno, plasty, svíčka, řídítka a drobnosti jako kapaliny nepočítám, čištění expanzky, komplet odbahnění a namazání.
Když už to mám v hromadě tak jsem si udělal plech pod motor a pro radost pořídil páčky Zeta.

TAK A TEĎ SI JÍ MUSÍM NECHAT DO SMRTI, tohle by asi nikdo při prodeji nezaplatil.

Máme za sebou prvních několik desítek kilometrů a padat už umím dokonale, bylo ještě umrzlo. Nakopávání někdy dost vyčerpává , ale nižší váha za to stojí.

Po dalších pár jízdách přiznávám, že motorka nademnou vyhrává.
Hlavní chyba co dělám je málo plynu , ale učím se.

Mám za sebou prvních tisíc km v terénu, všechno funguje super.
Jen mi začíná trošku vadit větší váha motorky.

15.5.2013 jsem kontroloval ventily a bohužel sací jsou bez vůle. Tzn. jsou zaklepané.
20.5.2013 mám zafrézované sedla a nové ventily Prox.
Už jen poskládat.
1.6.2013
Motor běhá jako nový.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SojkinXR6R
SojkinXR6R napsal 11.02.15 v 19:51 10b.

Víc takovejch majitelů, nemyslím toho předchozího, ale takový jako jsi ty :)

razde
razde napsal 09.02.15 v 17:49

Super, jo Suzuki

Vojtano1300
Vojtano1300 napsal 22.05.13 v 21:01 10b.

BoBo1
BoBo1 napsal 12.05.13 v 11:11 10b.

Čau borče koukám, že jsi udělal ze šrotu parádní mašinku. Tak ať slouží bez problémů a hodně zábavy

Slavo2604
Slavo2604 napsal 18.04.13 v 07:33 10b.

Pekne si ju porobil, vyborna praca Nech sluzi a uzijes si s nou vela zabavy.

Slavo

Více komentářů



TOPlist