PROFIL MOTORKY

Triumph Daytona 675 (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vincenzo_ch
Vloženo 6.4.2013
Aktualizováno 29.5.2017
Zobrazeno 4 791x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Daytona v černé metalíze aka boží třívál z Hinckley. Tryskový pohon od Arrow. Krmí se Alpským vzduchem přes KN filtr a kapkou mrtvejch dinosaurů.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DK auto-moto (Praha 4-Hodkovičky) - koupeno v prodejně v Praze. Prodejce mi vyšel se vším vstříc (i s relativně neobvyklými požadavky kvůli vývozu). Jednání, komunikace, všechno super. Můžu jen doporučit!

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Street Triple: Bez kapot ani ránu. Ale musel jsem obětovat pohodlí posezu.

První dojmy - Nejhubenější supersport na kterém jsem kdy seděl. Po Rkové 675 je to malý krok zpět, ale na silnici mi zatím Ohlins ani Bremba nechybí. Jen ta bílá perleť a červenej podsedlák mi schází ... :)

Motorku bych doporučil pro - Kdo chce malou, hubenou ( = nezvykle úzkou oproti jiným 6kám), lehkou a snadno ovladatelnou sportovní motorku.

Doplňky na motorce - Stavitené páčky, zadní rolny, Arrow laďák. Plexi Puig. Gelové sedlo od Triumphu vyměněno za Saddleman, na výlety je podstatně pohodlnější. Tankpad, stompgripy po stranách nádrže. K&N vzduchový filter a Kriega US-20 na sedadle spolujezdce + postranní brašny od SW Motechu. Plus nějaká ta dobastlená elektronika.

0km - 7000km Pirelli Diablo Superscorsa SP
7000km - 14000km Metzeler Sportec M5 Interact
14000km - 20000km Michelin Pilot Power 3
20000km - 27000km Michelin Pilot Power 3
27000km - 30000km Conti Race Attack Endurance [okruh]
30000km - 35000km Conti Race Attack Enturance [okruh]
35000km - 40000km Michelin Pilot Power 3
40000km - 45000km Metzeler M7
45000km Pirelli Rosso Corsa 3

Recenze

Po zkušenostech s Rkovou Daytonou na mě nečekalo žádné překvapení. Všechno co jsem napsal o Rku platí i o téhle, tak se nebudu opakovat.

Motor je v zajížděcím režimu, zatím ho držím do 6000. K tomu jsou poměrně šikovné diody kolem tachometru, které se postupně rozsvěcí když se blížím ke kritickým otáčkám.

S předchozí Daytonou jsem jezdil jen v rozumných letních teplotách, takže po testovacích 100km tenhle rok kdy teplota nešla nad 10 stupňů jsem zjistil, že si v týhle "zimě" na těch Supercorsách uplně nejsem jistej v kramflecích. Takže zatím jen takové šolíchání a hledání kde jsou moje limity, resp. limity studených pneumatik (podle toho co nastane dřív).

Dneska jsem natrefil na jednu modrou Daytonu a majitel na ní měl Metzelery, typuju ze stejného důvodu. Osobně už mám vyhlídnuté Bridgestony S20, ale na to je ještě čas, přece jen jsem v létě měl se Supercorsama jenom dobrý zkušenosti.

Když tak pročítám ostatní profily a komentáře na netu, tak prý je na Daytoně nepohodlný sportovní posez na delší jízdy. Nevím, jak na tom kdo sedí, ale pro mě je to naprostá pohoda. Váhu nemám všechnu na rukou, ale kus táhnou i záda. Když záda nemůžou, jde to víc na ruce.

Sedlo je poměrně dost dlouhé, takže lze zaujmout několik pozic od nalepení na nádrži (kam člověk stejně časem doklouže) po nalepení se na sedlo spolujezdce. Za mě tedy s posezem žádný problém a 600km i víc za den nejsou problém. S baťohem je ale situace samozřejmě jiná ...

Zajížděcí režim
Podle výrobce bych měl prvních 1000 mil motor držet zkrátka (postupně do 5000, 6000, 7000, 8000 otáček), což po nějaké době začne být nezáživné. Krouťák je sice silný i v nízkých otáčkách, ale pořádný zátah a zvukový projev začíná až v 6k-7k ... a jen co se člověk do těch otáček dostane, už musí řadit hore. Včera jsem 'odemknul další level' (8000) a konečně se vrátil úsměv od ucha k uchu který jsem si pamatoval ze Streeta a z Rkové Daytony.

Konec zajíždění
Tak to ani netrvalo moc dlouho. Začátek května a Eleanor (jméno ukradeno z Gone in 60 Seconds ) má za sebou 1000 mil (1.6 megametru) a otáčkoměr se poprvé podíval nad 8000, tedy tam, kde se skrývá všechna magie tohohle tříválu. Nicméně vzhledem k schopnostem jezdce je to pořád jen takové šolíchání a oťukávání co si k sobě můžeme vzájemně dovolit. Ale je to rozená modelka - kudy jezdí (resp. kde parkuje), tam sbírá komplimenty, a to i od naprosto neznámých lidí, i ne-motorkářů.

Půlka sezóny
Červenec 2013 a Daytona má za sebou 8000 km a nějaký drobný. V sedmi tisících se mi podařilo z Diablo Supercorsa udělat slicky, takže následovala výměna. Vzhledem k plánovanému nájezdu a způsobu využítí (sportovní cestování) jsem zvolil Metzeler Sportec M5 Interact ... nejsou to takový lepidla jako Supercorsy, ale zato se na nich líp jezdí za deště.

Na Supercorsách jsem absolvoval celkově kolem 500 kilometrů v dešti a upřímě řečeno, podle mě drží velmi solidně, člověk jen musí dávat bacha a hlídat plynulost všech akcí (v Itálii téměř nemožné vzhledem k nátuře místních obyvatel) Do zatáček se maj Metzelery tendenci klopit trochu pomalejc než Pirellky, na normálních silnicích mi to ale fakt nechybí ... Uvidíme jaký bude nájezd, snad vydržej až do podzimu.

Za 8000 km jsme si vzájemně zvykli, je to super hbitý stroj s kterým je každá jízda zábava. (tedy do chvíle než se ozvou indikátory náklonu). Díky krouťáku v nízkých otáčkách se dravě dere z každé zatáčky a (téměř) udrží krok s litrovýma ségrama.
Podvozek mám nastavený poměrně tvrdý. Místní silnice jsou v poho, když člověk vyrazí do IT nebo D tak je to trochu naklepávačka. Ale do zatáček je to pěkně čitelný a při ostrém brždění přední vidlici nijak neprotestuje.

Technicky zatím bez problémů, jen běžné doplnění provozních kapalin + péče o řetěz (kryt řetězu by mohl být o pár cm delší, ušetřilo by to pucování výfuku a podsedláku od maziva).

V dohledné době je v plánu delší plexi, stompgripy na strany nádrže a vyzkoušet co zlepší KN filter.

Instalace K&N
Instalace KNka na chlup splnila moje očekávání. Eleanor je teď krapet živější a krapet dravější. Jde rychlejc za plynem - zkrátila se prodleva mezi akcí motoru a otočením heftu, značně se změnil i její zvukový projev (hlubší a míň hvízdá) a posílil už tak výborný zátah v nízkých a středních otáčkách. Ale hlavně je to teď o 100% zábavnější motorka, co táhne ze zatáček jako tryskáč a na rovinkách zrychluje bez pocitu "dušení".

Téměř konec první sezóny
28.10.2013 nejspíš poslední velká vyjížďka, po okolí se ale bude dát jezdit až do prosince. Kouknul jsem dneska na Metzelery a zadni guma je uprostred skoro bez vzorku, na stranach jeste spousta zbyva. Zajimave na prave strane sjeta vic nez na leve. Najezd oproti Supercorsám je jen o málo lepší ( o cca 500km? ), ale jistota v zatáčkách pro mě byla s Pirellkama vyšší než s Metzelerama. Možná jen autosugesce.

KNko je parádní, návykový. Daytonka je o poznání ostřejší a zábavnější, jen človek zvlášť ve městě musí neustále hlídat heft.

2014 - zimní kosmetické práce a stompgripy
Konečně zbylo trochu času na blbosti, takže jsem pořídil drobná kosmetická vylepšení a hlavně stompgripy. Eleanor už sice nevypadá tak dobře, ale zato se mnohem lépe ovládá a je čitelnější.

Stompgripy
Už v úvodu jsem vyzdvihoval úzké šasi jako pozitivum, ale má i svoje drobné nevýhody: udržet zadek na zadní části sedla vyžaduje mít nohy jako rambo ... časem se ale i namakaný svaly unaví a ke konci dne už pak na to člověk prostě kašle a jede namáčklej na nádrži. Zkrátka udržet se o tu uzoučkou nádrž není jednoduchý a tak přišli na řadu stompgripy. A rozdíl je fakt znát. Žádný klouzání se nekoná, ani při relativně slabém sevření. A no stress, ani džíny ani kůži to nijak nepoškozuje (za měsíc testování).

20000km
Bude to rok co jsme s Daytonou poprvé vyrazili na silnici. Za rok jsme do puntíku splnili plán a najeli předsevzatých 20000km. Takže tím pro mě končí debaty o tom, že se na supersportu nedá cestovat. Po technické stránce vše funguje naprosto perfektně. Jediné co řeším je provozní kapaliny, řetěz a čištění plastů a zlatých kol ... (kdo má na stroji černý kola, má fakt výhodu).

Schopnostma má Daytona nademnou pořád ještě navrch, za ten rok jsem se tak možná naučil točit heftem ;) předsevzetí na tenhle rok je zvládnout brzdové páčky.

Pneumatiky - na podzim jsem přezul na Michelin Pilot Power 3. Je možné že je to taky zkušenostma a najetýma kilometrama, ale na Pilot Powerech se cítím daleko jistější než ne Metzelerech. Micheliny se mi podařilo urvat jen párkrát - na rozjezdu ze semaforů v zimě, na mokru v zimě, na sněhu v zimě - všechno na studených pneumatikách. Tím jsem zhruba zjistil jak moc se jim dá naložit a jakmile je víc jak 10 stupňů tak po pár kilometrech jízdy drží jak přibitý. Na jaro je beru znova a zpět na Supercorsy se vrátím až v létě.

Na dalších výletech je gelové sedlo od Triumphu jen o něco lepší než normální sedlo. Tak jsem se jednoho dne rozhodl že bych s tím měl něco udělat. Podvozku jsem vzadu trochu ubral na tvrdosti a sedlo vyměnil za Saddlemen Tech Style - má na sobě 4 kapsy vyplněné pěnou a rozdíl je fakt poznat - na konci dne si můžu sednout aniž bych nadával ;)

36000km
Rok a půl na cestách, Daytona pořád šlape jak hodinky. Jediný problém bylo servo EXUPu, resp. lanka za který tahá. Nevím jestli jen v servisu zapomněli na jejich kontrolu, ale zkrátka došlo to až tak daleko že se bowdeny přetrhly a bylo po exupování. Zvuk parádní, ale netáhlo to. Hned jak se EXUP zprovoznil, byl poznat rozdíl ve výkonu, takže ať mi nikdo netrvrdí že je tam ta klapka na nic.

Někde kolem 30k mě přestalo bavit krčit se za malinkatým plexi a po každém výletu odlupovat vrstvu létající havěti z oblečení. Takže jsem kouknul po plexi a pořídil středně vysoké od Puigu. Zlepšení je poznat, ale není tak vyznamný jak jsem si myslel. Možná je to s vyšším lepší.

37000km
Přirovnání motocyklů k ženám už jsem slyšel mnoho. Proto doufám, že ta moje je tolerantní, a nebude žárlit na o tři roky mladší model, co skoro každej večer spí vedle ní Daytona 675R (2014)

37500km a zimní pauza
Tuhle zimu už není moc co vylepšovat. Oproti novějšímu modelu má jen pár neduhů a jeden z nich jsem nachystán vyřešit - délku plynu. Už se mi párkrát stalo že jsem si musel "přehmátnout" abych se vůbec dostal na plný rozsah otočení. Prý by to měla vyřešit rukojeť z speed tripla, resp. nového modelu D675 která má plyn kratší. Tak uvidíme.

Další kus železa co se mi tu válí je větší zadní rozeta a menší přední rozeta (ono se tomu česky prý vepředu říká jinak?) od Renthalu, spolu s 520 řetězem. Tak už jen aby slezl sníh a všechno se to jelo vyzkoušet.

48000 km
Po delší odmlce jen ve stručnosti: +2 vzadu, -1 vepředu, na alpské pasy pro mě ideální nastavení. Pilot power 3 zahodit, aktuálně váhám mezi Metzelerama M7 a Rosso Corsa 3. Po ťuknutí svodů při sjezdu s chodníku (ano, přístě si dám bacha) mi praskly svary mezi svodama, nechal jsem je svařit a zatím ok. Motor začíná bejt hlučnej, budeme s tím za 2000 km něco muset udělat. Gel v přední vidlici vyměněn za olej. Poslední co mi chybí ke spokojenosti je ten kratší plyn ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Radek1980
Radek1980 napsal 27.08.15 v 23:09 9b.

ZdenyGSXR
ZdenyGSXR napsal 23.02.15 v 19:21 10b.

Klarka23
Klarka23 napsal 22.02.15 v 19:30

Moc pěkný 10b.

Míra1970
Míra1970 napsal 09.02.15 v 09:01

Krásný moto a ten nájezd kilometrů. 10b

DoktorARO
DoktorARO napsal 16.10.14 v 10:34

Jojo byl jsem tam loni, Apenzell, Zurich, Bodamsee prostě nádhera. Německé končiny cestou taky. Ale v CH je pravda s tou jízdou, měl jsem průměr 3,6l/100 v oktávě, protože okresky jsou fakt pomalé :) A jedou tak všichni i eMkové bawa, porschaky, prostě všichni :) Už mám kořeny tady, ale někdy lituju, že jsme se netrhli hned :). Užívej jiný svět

Více komentářů



TOPlist