PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLX 250S (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník detom
Vloženo 17.6.2013
Aktualizováno 16.12.2019
Zobrazeno 2 365x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moc příjemná motorka. To co jsem vždy chtěl

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF 250L: nebyla za přijatelný peníz, o téměř 10kg těžší

První dojmy - Uvažoval jsem mezi koupí KLX250 a CRF 250L. Nakonec se naskytla tahle Kawa z druhé ruky za slušnou cenu. Najeto něco málo přes 6tis.km. Velmi slušný stav. Už při zkušební jízdě jsem vyhodnotil výkon motoru jako dostačující a zároveň nezaznamenal téměř žádné vibrace v řidítkách.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo nepořebuje nutně závodit, ale chce si užít jízdu na lehkém enduru na cestě i v terénu s nízkými provozními náklady.

Doplňky na motorce - Chrániče rukou

Recenze

Je to už má sedmá motorka. Vždy jsem tíhnul k endurům, tedy k takovým, které lze použít i v lehkém terénu. Nicméně po prostřídání několika jenoválců (od 125 do 650ccm) jsem začal být dost citlivý na vibrace v rukou.
Zkušenosti z předchozích motorek:
125ccm - super hmotnost, malý výkon
600-650ccm - přebytek výkonu, vysoká hmotnost
Mezi těmito dvěma kategoriemi dlouhou dobu téměř nic neexistovalo (nepočítám-li Suzuki DR350-400, které zase nebyly k dostání za přijatelný peníz v dobrém stavu). Až před několika lety se objevila Yamaha WR250 (příliš drahá) a posléze Kawa KLX250, vloni dokonce Honda CFR 250L. A tak nějak se mi povedlo zrovna prodat mou starou motku zrovna ve chvíli, kdy se v inzerátech nabízelo toto KLX
Motorku zatím hodnotím jako plně dostačující. Jízda po dálnici mne nikdy nebavila (ani na čistokrevném cesťáku), ale při cestě do práce, kdy mám dalnici asi 6km úsek jelo KLX trvale nad 120km/h, takže v poho. Naopak mně baví se motat uličkami po vesnici nebo cestami mezi poli, občas i sjet mimo ně. A k tomu je motorka ideální. Dá se jet příjemně 30 - 40 - 50, bez škubání apod. Polní cesty a občas i nějaký ten výjezd zvládá naprosto bez problémů, zatím vždy i na dvojku (jinak to je výjezd který slabší cyklisti raději scházejí vedle kola). Když se dostanu na okresky, moto super drží i v zatáčkách, zatím origo pneu Dunlop drží perfektně. Brzdí taky moc dobře - nemám výhrad.
Maximalni rychlost dle tacho 129km/h (ale to uz jsem ji trapil)
Jediné co mi trochu schází je uzamykatelná schránka, kam by se dala v bezpečí umístit lékárnička. Kawa má od výrobce jen kapsičku za sedlem, pěkně přístupnou všem zlodějíčkům...

Další zkušenosti po cca 12tis. km (celkem najeto skoro 18tis km):
- spotřeba oleje - začal jsem pozorovat spotřebu oleje nějaké to dcl na 1000km. Při množství oleje 1,5l, je už to dost znát. Taky jsem pozoroval celkem výrazný zvuk ventilů (asi tak, že kolegové mně vždycky posílali na seřízení, když to slyšeli). Vždy jsem tam lil olej 10W40 (většinou ze sudu, bez bližších údajů). Naposledy jsem tam dal přesně tu specifikaci, co tam patří - tedy JASO MA, tedy olej ELF (taky ze sudu) 10W40 a motor se úplně změnil. Ventily jdou tišeji, spotřebu nepozoruji. Takže odteď už jen to co tam fakt patří...
- po kontrole ventilů ve 12tis km začalo prosakovat těsnění pod ventilovým víkem. Nové stálo skoro dvojku
- osvědčené pneu Maxxis - především poměr cena/výkon. Drží dobře i na asfaltu. Mně vydrží kolem 2tis. km - rozsekané z těch našich hald. Na asfaltu by daly víc
- sekundární převod - mám pastorek 13 zubů - nižší maximálka, ale lepší na technické úseky. Je neuvěřitelné, co ta motorka všechno vyjede.
- po jednom lehnutí jsem začal pozorovat lehký únik z chladiče. Vždycky po dnu stání po vyjížďce byl pod motorkou flek a na rohu chladiče kapka. Po sundání plastů jsem si všimnul, že jeden úchyt plastů, který je přivařen k chladiči je ohnutý dovnitř, srovnal jsem ho zpátky a od té doby bez úniku (už cca půl roku).
- řídítka zvednuté o 3cm - lepší jízda ve stupačkách.

Uvažoval bych o něčem lepším, ale stále nic není - něco o něco silnější a hlavně lehčí při stejné výdrži...no nevím. Kolegovi jsem doporučoval AJP PR5 250 a celkem nic moc. Má najeto kolem 3 tis. km. Dvakrát mu na tom shořel regler (naposledy si už koupil rovnou 2 nové), krk řízení dotahuje po každé vyjížďce, netěsnosti na spojích hadic ani nezmiňuju, ložiska v kolech taky kapitola sama pro sebe. Moc spokojen není, koupi mi moc nedoporučoval - prý tak jedině novou, snad bych trefil na lepší kus. Když vezmu moje motka - na ložiška (žádné) jsem nesahal. Spotřeba oleje zatím vyřešena. Tlumiče naprosto v poho, stejně jako vše ostatní. A to jezdím poslední 3 roky hlavně terén (na cestu mám cesťáka)… možná tak tak nová Honda crf 450l, ale ta zatím drahá...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sally06
Sally06 napsal 04.11.22 v 21:36 10b.

naprostě přesně popsané se vším souhlas prostě tu chybí KLX 450 S (váhově stejný s 250 S )

vopák
vopák napsal 12.12.19 v 09:19 10b.

Parádní průzkumník do neznáma..

detom
detom napsal 30.05.14 v 11:00

Zkousel po case opet max. rychlost. Nejprve vzprimene 128-130Km/h, pak jsem na chvili zalehl a bylo tam hned 135, ktere pak motka drzela i kdyz uz jsem jel vzprimene. Jak jsem zalehl na delsi dobu, bylo na tacho az 147Km/h. Ale motka uz v te rychlosti moc stabilni neni...

quanto
quanto napsal 17.06.13 v 21:47

Tu chýbajúcu uzamykateľnú skrinku môžeš vyriešiť nejakým malým kufríkom.
Plastový, hliníkový.
A držiak na kufor už íní majitelia riešili.
Prajem Ti 100% spokojnosť!

Více komentářů



TOPlist